opelin alkup. anturit
Moderator: Masi_K
opelin alkup. anturit
Eli hieman tietoa kaipaisin tosta ooppelin 2.0-16v (c20xe, "punaraita") kun suunnitelmissa olis megasquirttia laitella, kampiakselilla on 60-2 triggeripyörä, onkos sitä lukeva anturi Hall vai VR? ja virranjakajassa toinen anturi, mikä?
Voiko noilla alkuperäisillä antureilla ajaa megaa joka ohjaa myös syttyä?
Voiko noilla alkuperäisillä antureilla ajaa megaa joka ohjaa myös syttyä?
Mikä toi lm1815 muutos on?
Entä mitens jos sen signaalin ottaa virranjakajan hall:ilta, kun megamanual sanoo:
"In general, the most suitable option for controlling ignition timing advance on a distributor with a Hall sensor on MegaSquirt-II is the high current ignition driver circuit on the V3 main board, or the Bosch 0 227 100 124 module to control the coil on a V2.2 main board."
Mutta löytyy myös tommonen kuva
Vai säätääkö toi boschin moduuli puolan latausajan tai jotain, että ei tarvi
megan siitä huolehtia?

Entä mitens jos sen signaalin ottaa virranjakajan hall:ilta, kun megamanual sanoo:
"In general, the most suitable option for controlling ignition timing advance on a distributor with a Hall sensor on MegaSquirt-II is the high current ignition driver circuit on the V3 main board, or the Bosch 0 227 100 124 module to control the coil on a V2.2 main board."
Mutta löytyy myös tommonen kuva
Vai säätääkö toi boschin moduuli puolan latausajan tai jotain, että ei tarvi
megan siitä huolehtia?

Juurikin käytössä rakennetussa XU9J4 applikaatiossa V3 ohjain OEM VR-anturilla. Toimii ainakin kyseisen moottorin maksimiin joka 8200 1/min.Liquila wrote:Eikai itse MS2 ymmärrä siniaaltoa vaan V3 Boardi, missä on valmiina tuo muunnin. Tosin muunnin ei pelaa kaikkien anturien kanssa. Ainakaan Mi16 anturin kanssa ei tule sopimusta...
Onko jollain kokemusta coppisytyn toteutuksesta vakioantureilla ? Ilmeisestikkin jakajasta pitäs karsia kolme ylimäärästä nastaa pois ?
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wheel.html
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wheel.html
ei riemulla rajaa, kun...
Missä kuvassa on hall eikä vr? Opelin (bosch) trikkeripyörän kuvassa on kyllä vr-anturi.VH wrote:Mutta tossa kuvassa on hall eikä vr. Lähettääkö hall suoraan tota megan ymmärtämää kanttiaaltoa? Vai onko toi vr-anturin kanssa pelaaminen aiheellista jos koneesta löytyy nokka-akselin päästä hall? Kumpi parempi, mielipiteitä?
Ei antureiden paremmuudessa ole mitään eroa. Joissain tapauksissa valmistaja on vain alunperin halunnut niin tehdä niin miksipä sitä muuttamaan kun nekin saa megan kanssa toimimaan.
Usein vr-anturia käytetään monihampaisten pyörien kanssa koska kaikki hall-anturit eivät niitä lue. Tosin sellaisiakin on.
Kaikki on ihan itsestä ja kokoonpanosta jne kiinni minkälaisia antureita käytetään.