Page 1 of 1

välisäiliö

Posted: Sun Jan 20, 2008 17:14
by jakonen
onko tuo polttoaineen välisäiliö miten tarpeellinen? mikä sen idea on?

Re: välisäiliö

Posted: Sun Jan 20, 2008 17:18
by Höylä
jakonen wrote:onko tuo polttoaineen välisäiliö miten tarpeellinen? mikä sen idea on?
siviilissä tuskin tarvetta, mutta radalla melkein pakollinen varuste :roll:

eli idea on yksinkertaisesti se, että se välisäiliö on aina täynnä polttoainetta tai ainakin niin täynnä, ettei varsinainen pa pumppu hörpi ilmaa ja siksi tule pätkimisiä ym. ajoa ja moottoria haittaavia oireita...

sehän pysyy täynnä siten, että polttoaine linjan paluuputki on yhdistetty siihen välisäiliöön ja lisäksi yksi pumppu vielä pumppaa varsinaisesta tankista sinne polttoainetta, välisäiliöstä on sitten vielä tietysti paluu linja oikeaan tankkiin...

Posted: Sun Jan 20, 2008 17:26
by jakonen
tämäpä selvä kiitos vastauksesta! jätän väliin sen rakentamisen käyttikseen :lol:

Posted: Mon Jan 21, 2008 6:00
by wex4
Siviili autossa onko turbo ja entä alunperin kaasari tankki silloin suosittelisin välisäiliöö.

Posted: Mon Jan 21, 2008 14:58
by jakonen
kaasari alunperin. vapariksi jää. hmm, pitää miettiä josko sitä jaksais värkkäillä...

Posted: Mon Jan 21, 2008 19:57
by Krisse
Ei tulis itelle kyllä mielee tehä ruiskuautoa kaasaritankilla edes katukäyttöön ilman siirtopumppua ja välisäiliötä. Taitaahan ne johonkin pisteeseen asti toimia mutta kannattaa sitten varautua siihen että auto pelaa moitteettomasti vain täydellä/melkein täydellä tankilla.

Posted: Mon Jan 21, 2008 20:13
by Jasu
Ellei sitten tällää kokonaan uusia putkilinjoja tankkiin..? Alkuperäisen jätin bensalämmitintä varten...

Tällai. Ja hyvin pelannut on, ilman välisäiliötä.

Posted: Mon Jan 21, 2008 21:07
by jakonen
joo. sen siirtopumpun ei varmaan tartte kovin tehokas olla?! miten lähelle tankkia se säiliö kannattas sijoittaa?

Posted: Mon Jan 21, 2008 22:46
by Krisse
Pumpun teholla ja välisäiliön sijainnilla eikai niin kauheasti ole väliä kunhan pidetään huoli että välisäiliö on kokoajan täynnä ja ruiskupumppu saa sieltä kunnolla bensaa. Oma ratkaisuni on seuraava:

Imevä siirtopumppu kuskin edessä
Välisäiliö repsikan lokarissa
Ruiskupumppu tulipellissä

Ruiskutankin käyttäminen tai kaasaritankin modaaminen on tietysti elegantimpi vaihtoehto mutta näinkin homman saa toimimaan.

Posted: Tue Jan 22, 2008 17:47
by jakonen
jotaki ton tyylistä mietinkin... ehkäpä varastan idean :lol:

Posted: Sun Jan 27, 2008 9:22
by Boben
Mulla on aihiona vanha Nissanin kaasarikone, jossa on mekaaninen bensapumppu. Voinko käyttää tota pumppua siirtopumppuna tankin ja välisäiliön välissä. Välisäiliöstä pitäs sit vaan vetää paluu tankille, vai?

Posted: Sun Jan 27, 2008 10:41
by jakonen
mä mietin samaa ja ajattelin kyllä ainakin kokeilla ku kyllähän sen pitäs periaatteessa toimia?! korjatkaa viisaat jos ja luultavasti KUN olen väärässä!?

Posted: Sun Jan 27, 2008 21:09
by Krisse
No en mä ainakaan keksi mitään miksei se pelaisi, ja välisäiliöstä on hyvä olla myös paluu tankkiin.

Posted: Mon Jan 28, 2008 8:08
by mikko80
Voi vaan hetken joutua sahaan käyntiin jos on välisäiliö päässyt tyhjäksi... :lol:

Posted: Wed Mar 26, 2008 16:13
by olski
Jatketaampa tähän.Tykkääköhän ruiskupumppu paineesta imupuolella huonoa?
Ei pystyny enää kuunteleen sinisen holleyn(siirtopumppu) surinaa, vaan vaihdoin tilalle facetin tykyttävän pumpun ja tulppasin välisäiliö paluun tankkiin, kun kuulemma tuo ei kestä pumpata täysiä ilman vastusta. Tykytin nostaa välisäiliöön ja linjaan 0.5paaria. Ruiskupumppu pitää nyt isompaa meteliä kun ennen. Mahtaako hajota taas jotain?

Posted: Wed Mar 26, 2008 17:11
by Turbiini
Kyllä se sen verran kestää mitä tykypumput tuottaa, mutta välisäiliö tuossa meni tarpeettomaksi. Jos ei sieltä ole paluuta ei sieltä myöskään ilma poistu kuin ruikupumpun kautta. Eli jonkinlainen paluu tarvitaan, pistä edes 0.5mm kuristimen kautta paluu tankille niin ilma poistuu ja nytkypumppukin saa vastusta.

Posted: Wed Mar 26, 2008 20:31
by olski
Jep ei taida ilma kyllä poistua, kun ei tunnu pönttö täyttyvän.Teen kuristuksen paluuseen.Kiitän