Mitsun cas 2nd trigger ongelmia.

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Perkkis
Megasquirttaaja
Posts: 96
Joined: Fri May 20, 2005 9:22
Location: Jämsä
Contact:

Mitsun cas 2nd trigger ongelmia.

Post by Perkkis »

Tuossa jo aiemmin kirjoittelin tähän topikkiin viewtopic.php?t=1092

Auto on tosiaan -91 galant GTI jossa mitsun oma nokka-akselin asento anturi http://batman.jypoly.fi/~a1767/mega/IMG_5208.jpg,jossa ulkokehällä 4 reikää ja sisäkehällä 2 erikokoista reikää.

täältä
ja täältä löytyneiden ohjeiden mukaan tehty input muutokset. Ja pienellä soveltamisella saatu tulemaan kierros tieto.
Ensimmäinen yritys: peitettiin sisäkehän kapea hahlo --> startatessa kierroksia n. 50, kuullostaa vähän liian alhaiselta. tässä vaiheessa oli vielä sytty-yksikön liitin irti.
Toinen yritys otettiin teippi pois --> starttauskierrokset megan mukaan n.100, vähän järkevämpi, mutta silti alhainen"johtunee jälkeenpäin huonoksi havaitusta akusta". Sytty-yksikkö kiinni pitkän starttauksen jälkeen kävi vaikeasti megan mukaan noin 250-350rpm "näyttääkö lie kierroksia oikein kun pysyi käynnissä. Vaikean käynnin syy löytyi B puoli hukkapuolasta ei antanut kipinää 2:lle ja 3:lle. Vika oli megalla asti, joka ei jostain syystä yrittänyt ohjata edes led19:sta otettua lähtöä. Startatessa led17 vilkkui, led 19 ei onko tähän jollain apuja??? Kenties asetuksissa jotain viilausta. Koska testasin led19 toiminnan muuttamalla sen toiminnan "Accell moodiin" jolloin se sammui ja takaisin spark output B niin syttyy.
Näiden mukaan tehty asetukset.
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... debase.JPG
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... etting.JPG
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... ttings.JPG

Vihjeitä ja ehdotuksia, pitääkö peittää vai eikö pidä jne.?
Kiitos.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
Perkkis
Megasquirttaaja
Posts: 96
Joined: Fri May 20, 2005 9:22
Location: Jämsä
Contact:

Post by Perkkis »

Itse itselleni vastaten /veikaten, aloin tuossa miettimaan tuota starttaus kierrolukua, kun olen tottunut, että se on yleensä jotain 200rpm luokkaa. Niin olisikohan saamassani johtokaaviossa CMP ja CKP piuhat ristissä. Koska juuri tajusin että tuosta CMP:stä pitäisi tulla ulkokehältä RPM tieto ja sen ei pitäisi muuttua vaikka teippailee sisäkehää. Vai kuinka?

Ja selittäisi myös sen, että led19 ei yritä edes ohjata, koska oletettavasti tällä hetkellä tulee ((2 CKP pulssia 1 CMP) x 2 )jne. Kun nähtävästi pitäisi tulla 1 CKP ja 2 tai 4 CMP jolloin se osaisi tarjota B-lähtöönkin kipinää.

Ampukaa alas jos ajatukset leijailevat ihan hakoteillä.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
Perkkis
Megasquirttaaja
Posts: 96
Joined: Fri May 20, 2005 9:22
Location: Jämsä
Contact:

Post by Perkkis »

Kiitoksia itselleni kommenteista vika oli juuri piuhojen ristiin menemisessä. Kolvasin CMP:n ja CKP:n ristiin ja sitten vielä syttylähdötkin niin avot ja sitten käyntiin, toimi kuin junan vessa aina pari sekuntia kerrallaan. Mitsun bensapumpun rele sammutti bensapumpun aina parin sekunnin jälkeen, mutta sen selvittelyä jatketaan tänään. :)
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
Post Reply