MegaSytkyLite?

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
tomant
Megasquirt aloittelija

MegaSytkyLite?

Post by tomant »

Moro, olen aivan uusi näissä hommissa ja kysyisin nyt kokeneemmilta seuraavaa. Löytyykö Megasquirtista pelkkää sytytysversiota, joka tulisi alkuperäisen sytytysboksin ja tehopuolan väliin? Auto on 4-syl. MB 190E KE-Jetronic -ruiskulla ja EZL-KAT -sytytyksellä, jossa kärjetön jakaja pelkälle toisiojännitteelle. Megan sisäänsyöttönä olisi siis puolalle menevä signaali ja ulostulo menisi puolalle. Mega vain myöhentäisi sytytystä ahdolla ja aikaistaisi alipaineella. MAP-anturiksi riittäisi 2 barin (200 kPa abs.) anturi.

Minkä hintaiseksi tällaisen laitteen komponentit tulisivat? Löytyykö tällaiseen selkokielistä rakennusohjetta? Löytyykö tällaista valmiiksi koottuna kohtuuhintaisena?

Tiedoista kiittäen

tomant
jani
Kokenut Megasquirttaaja

Post by jani »

kyllähän tuon saa tehtyä vaikka tilaamalla partcolta semmoisen version jossa on suutin puolen osat pois. eli levyssä olis virtapuoli ,prossu ja sytkälähdöt optoineen.Tässä olen asentamassa turtanen versiota jossa ei ole muuta kuin noi sytkähilut ja virtapuoli eli semmoisen teko onnistuu kyllä
tomant
Megasquirt aloittelija

Post by tomant »

jani wrote:kyllähän tuon saa tehtyä vaikka tilaamalla partcolta semmoisen version jossa on suutin puolen osat pois. eli levyssä olis virtapuoli ,prossu ja sytkälähdöt optoineen.Tässä olen asentamassa turtanen versiota jossa ei ole muuta kuin noi sytkähilut ja virtapuoli eli semmoisen teko onnistuu kyllä
Minkähintainen tuollainen laite olisi ja onnistuuko sytkyn ohjelmointi pelkällä PC:llä ilman elektroniikkainsinöörin koulutusta?

tomant
blenheim
Megasquirttaaja

Post by blenheim »

megasquirt rakennussarja maksaa partcolta tilattuna 140e ekua, jos siitä karsii ylimääräiset pois niin jonnekin 100 juron pintaan asettunee.
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

eikä siitä mikään pakko ole karsia niitä polttoaine puolen systeemejä pois... saa sitten myöhemmin otettua nekin käyttöön, kun on siihen k-jettiin kyllääntynyt :wink:

varmasti joku sulle sellaisen megan kasaa, jolla pystyy tuota mersun sytkää ohjaamaan... itse sytkän ohjelmointi/säätäminen kyllä onnistuu pienen harjoittelun jälkeen...
Post Reply