Page 1 of 1
Golf 2, 1.3
Posted: Tue May 17, 2005 11:56
by I_me
VW Golf 87 1.3 alunperin kaasari. Ekalla käyntiin ja kävikin hyvin ja otti ainakin kierroksia paaaaljon paremmin kuin loppuunajetulla pierpurgilla

.
Eli ei kun armotonta säätöä jahka saan läppärin loppuviikosta käyttöön, meinaapi pöytäkoneesta piuhat loppua jos tallin ulkopuolelle yrittää
BTW: tähänmennessä projektille kertynyt hintaa venttiili/nostaja remontti mukaanlukien n.650€
Posted: Tue May 17, 2005 14:14
by Antti Närvänen
No niin... itsellä olisi samanlaiset ajatukset tuon emännän kauppakassin (golf,-86, 1,3 cl) kanssa joten laitatko tarkemman kuvaksen laitteistosta ja muusta tänne?
Posted: Tue May 17, 2005 15:14
by I_me
Imusarja on tällähetkellä mallia omavalmiste, kun ei sattunut löytymään ruiskun imusarjaa paikalliselta hajoittamolta, suuttimet ja polttoainekisko on jostain peugeotista (tarkkaa mallia en tiedä mut 150cc) kaasuläpän väkertelin vectran yksipisteruiskun kaasuläpästä, polttoainepummpu on jostain mersusta ja lämpöanturit mitä sattui omasta hyllystä löytymää (ilma=tavallinen NTC, vesi=joku yleismalli) yleismittarilla ja easythermillä säätelin kohdilleen.
Eli melkoinen keräilyerä tämä mun tekele on.
Helpoimmalla pääset kun hommaat orkkis ruiskun imusarjan (4piste) ja kaasuläpän. Mut pikkuisen soveltamalla kyl saa vaik mimmoset osat sopimaan.
Posted: Wed May 18, 2005 7:30
by Antti Närvänen
Niin ainakin -90 luvun taitteen golffeissa on ruisku mutta vaikka semmoista joskus on tullut laitettuakin niin muistikuvaa siitä minkälainen ruisku ko. laitteessa on minulla ei ole minkäänlaista...

Pitää käydä kirjastossa etsimässä golffi huoltokirja niin siitähän tuo varmastikin selviää...
Alustavasti olin ajatellut käyttää golffin omaa ruiskua niin pitkälle kuin vain pystyy, lähinnä osien sopimisen puolesta.
Posted: Wed May 18, 2005 8:49
by I_me
Semmoisen homman huomasin tutkiessani äitini polon (1.4 99´) konehuonetta että sellaisestakin passaisi luultavasti kilkkeet suoraan 1.3 mottiin. Vaikutti aikapitkälti samalta koneelta iskutilavuutta lukuunottamatta, sekin on 4-piste ruisku kuin myös 1.3i alunperin (tutulta sattuupi löytymään)
Posted: Sun May 22, 2005 2:58
by I_me
Noniin nyt on tullut sitten yö ajeltua logeja ja välillä säädeltyä, alkaapi vaikuttamaan jo todella hyvältä, vetoja löytyy roppakaupalla enemmän kuin kaasarilla ja pitihän se yön pimeinä tunteina kokeilla paljonko volsu kerää huippuja 160Km/h (ennen 140Km/h)

eli viritys on onnistunut kun tehot ei ole laskenut yli 20% tässätapauksessa vaikuttaa kasvaneen.
Pikkuisen ehkä ovat vaan suuttimet turhan isot, tyhjäkäynnin kans on vähän taikinoiminen ja mitä katselin ajaessa niin suuttimien käyttöaste ei noussut koskaan yli 65% vaikka mitä teki.
