Golf 2, 1.3

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
I_me
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 128
Joined: Thu Apr 07, 2005 12:41
Location: Kemi

Golf 2, 1.3

Post by I_me »

VW Golf 87 1.3 alunperin kaasari. Ekalla käyntiin ja kävikin hyvin ja otti ainakin kierroksia paaaaljon paremmin kuin loppuunajetulla pierpurgilla :D.
Eli ei kun armotonta säätöä jahka saan läppärin loppuviikosta käyttöön, meinaapi pöytäkoneesta piuhat loppua jos tallin ulkopuolelle yrittää :lol:

BTW: tähänmennessä projektille kertynyt hintaa venttiili/nostaja remontti mukaanlukien n.650€
Last edited by I_me on Mon Aug 01, 2005 0:04, edited 1 time in total.
Nopo ja naku ja nopokin on naku.
Antti Närvänen
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Tue May 17, 2005 14:04

Post by Antti Närvänen »

No niin... itsellä olisi samanlaiset ajatukset tuon emännän kauppakassin (golf,-86, 1,3 cl) kanssa joten laitatko tarkemman kuvaksen laitteistosta ja muusta tänne?
Image
I_me
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 128
Joined: Thu Apr 07, 2005 12:41
Location: Kemi

Post by I_me »

Imusarja on tällähetkellä mallia omavalmiste, kun ei sattunut löytymään ruiskun imusarjaa paikalliselta hajoittamolta, suuttimet ja polttoainekisko on jostain peugeotista (tarkkaa mallia en tiedä mut 150cc) kaasuläpän väkertelin vectran yksipisteruiskun kaasuläpästä, polttoainepummpu on jostain mersusta ja lämpöanturit mitä sattui omasta hyllystä löytymää (ilma=tavallinen NTC, vesi=joku yleismalli) yleismittarilla ja easythermillä säätelin kohdilleen.
Eli melkoinen keräilyerä tämä mun tekele on.

Helpoimmalla pääset kun hommaat orkkis ruiskun imusarjan (4piste) ja kaasuläpän. Mut pikkuisen soveltamalla kyl saa vaik mimmoset osat sopimaan.
Nopo ja naku ja nopokin on naku.
Antti Närvänen
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Tue May 17, 2005 14:04

Post by Antti Närvänen »

Niin ainakin -90 luvun taitteen golffeissa on ruisku mutta vaikka semmoista joskus on tullut laitettuakin niin muistikuvaa siitä minkälainen ruisku ko. laitteessa on minulla ei ole minkäänlaista... :?: Pitää käydä kirjastossa etsimässä golffi huoltokirja niin siitähän tuo varmastikin selviää... :roll:

Alustavasti olin ajatellut käyttää golffin omaa ruiskua niin pitkälle kuin vain pystyy, lähinnä osien sopimisen puolesta.
Image
I_me
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 128
Joined: Thu Apr 07, 2005 12:41
Location: Kemi

Post by I_me »

Semmoisen homman huomasin tutkiessani äitini polon (1.4 99´) konehuonetta että sellaisestakin passaisi luultavasti kilkkeet suoraan 1.3 mottiin. Vaikutti aikapitkälti samalta koneelta iskutilavuutta lukuunottamatta, sekin on 4-piste ruisku kuin myös 1.3i alunperin (tutulta sattuupi löytymään)
Nopo ja naku ja nopokin on naku.
I_me
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 128
Joined: Thu Apr 07, 2005 12:41
Location: Kemi

Post by I_me »

Noniin nyt on tullut sitten yö ajeltua logeja ja välillä säädeltyä, alkaapi vaikuttamaan jo todella hyvältä, vetoja löytyy roppakaupalla enemmän kuin kaasarilla ja pitihän se yön pimeinä tunteina kokeilla paljonko volsu kerää huippuja 160Km/h (ennen 140Km/h) :D eli viritys on onnistunut kun tehot ei ole laskenut yli 20% tässätapauksessa vaikuttaa kasvaneen.
Pikkuisen ehkä ovat vaan suuttimet turhan isot, tyhjäkäynnin kans on vähän taikinoiminen ja mitä katselin ajaessa niin suuttimien käyttöaste ei noussut koskaan yli 65% vaikka mitä teki. :roll:
Nopo ja naku ja nopokin on naku.
Post Reply