Page 1 of 1
VW boxer 69x94 / '56 kupla
Posted: Sun Nov 04, 2007 21:36
by oldis
Tänään tärähti ensimmäinen megarojekti kertalaakista käymään.
Setup:
Kone: 69x94mm
Kannet: 2-reikä vakio 1.6
Mega:
Partco v2.2
EDIS4 jakajaton hukkakipinäsytkä (moduli+2x2puola+VR-anturi)
'91 Fiestan sytkäpiuhasarja
Triggeripyörä 36-1 JaniM design, JappeQ hihnapyörään upotettuna
Suuttimet 4kpl 168,2 cc/min wasserboxer
Läppärunko Saab 900
Pa-paineensäädin Saab 900 3.0bar
TPS Volvo V70 mk1
Imusarja+plenum JaniM design
Innovate LC-1 v1.1 firmware laajakaista lambda
Imuilman lämpötila-anturi Sierra Cosworth
Moottorinlämpötila VDO M14 öljyproppuanturi
mikko @
dwl.fi
Posted: Sun Dec 02, 2007 12:15
by Jannu
Mitäs tälle projektille kuuluu?joko on savut otettu? Itellä tarkotus laittaa kuplaan mega kunhan saa koneen muuten kasaan..
Posted: Sun Dec 02, 2007 12:37
by oldis
Konetta säädetty testipenkissä ja toimii hyvin. Kuplaan laittelin uudet pa-linjat ja puuttuu surgetankin asennus + piuhojen vetoa.
Posted: Sun Dec 02, 2007 21:09
by Jannu
juupa juu.. laittelehan teholukuja tänne kunha saa säädöt kohdilleen..
Tuo hihnapyörä/trikkeripyörä yhdistelmä kiinnostaa, olisko siitä mahdollista saada kuvaa

Posted: Sun Dec 02, 2007 22:00
by oldis
Eipä tässä tehoja olla hakemassa joten rullilla tuskin heti käydään. Käyttömukavuus ja megaan/megatuneen tutustuminen oli tän projektin tarkoituksena.
Tässä
kuva hihnapyörästä ja edis palikoista ennen kasausta. Ja
kuva testipenkistä.
Posted: Sun Dec 02, 2007 23:04
by Jasu
oldis wrote:Ja
kuva testipenkistä.
Tuossa testipenkkikuvassa näkyy eräs näiden "ilmakoneiden" kiva ominaisuus, kätevä koekäyttää kun ei tarvitse järjestää jäähdytykselle mitään syyläriä, nesteitä, järjestelmän ilmauksia yms...
Nimim. rättisitikan moottoria usseemman kerran irtaallaan pihassa käyttäneenä...
Posted: Mon Dec 03, 2007 18:39
by Jannu
Onko tuo hihnapyöräkin omaa valmistetta.. Pitäs itekki piirtää kuvatus tuosta trikkeripyörästä ja viedä jonnekkin leikattavaksi.
Posted: Mon Dec 03, 2007 21:43
by oldis
Omavalmisteha se on kun en viittiny bergin limppuun alkaa porailee ja sorvailee kevennyksiä. JappeQualiser on Turenkilaisen VW-harrastajan piensarjatuotantona pari vuotta sitten valmistaman hihnapyörän nimi, Reippaasti vakiopyörää painavampi kapistus.
Noita trikkeripyöriä kannatta seurata täältä myyntipalstalta tai jätä osto ilmoitus - niitä pyörii sopivan kokoisina myynnissä aina välillä.
Posted: Tue Dec 11, 2007 0:15
by Jannu
Mihis olet sen megan tarvitseman lämpöanturin tuikannu tuossa koneessa?
Ja laitotiko nuo virranjakajan/pumpun kolot lohkosta kylmästi tukkoon vai teitkö lisähuohotusreiät niistä?
pakko kysellä kun ei hyvin vielä tunnu näitä typ1 megaviritelmiä näkyvän

Posted: Tue Dec 11, 2007 7:02
by JaniM
Ite laitoin lohkon alakulmaan oikealle anturin. Se Cossun anturi ja M12x1,5 kierre siihen vaan.
Yks hyvä paikka on kans, jos siinä oikealla alhaalla on se peitelevy, niin siihen. Mexico lohko tai muu uustuotanto, tahi kolkin lohko pitää tällöin olla.
Ja yks vaihtoehto on se öljypohjan kansi. Sellasenkin nähnyt, et laittaa sylinterin alle ilmapeltiin kiinni haisteleen ilmanlämpöö.
Toisaalta sillä nyt hirveesti ole merkitystä, mistä se mittaa lämpöä, kuhan muuttuu koneen lämmetessä.
öljy parempi, niin näkee kuin kuumana se oikein käy.
Posted: Tue Dec 11, 2007 8:09
by oldis
Mulla on VDO M14 oem öljypropun paikalle asennettava anturi mittaamassa koneen lämpöä öljystä. Paikkahan ei ole paras mahdollinen kun öljy lämpenee niin hitaasti että kylmänä rikastukset ovat turhan pitkään päällä. Muutan tuota lämpöanturin paikkaa JaniM mainitsemaan ilmapeltiin niin toimii jatkossa nopeemmin.
Mulla on lisäksi erilliset öljyn lämpö- ja painemittarit niin niistä tottuneesti seuraa mitä siellä takana tapahtuu.
Sorvasin jakajan tilalle alumiinista
tulpan ja se on kiinni oem pannalla lohkon pinnassa. Tulppaan tein uran johon sopii jakajan tiiviste niin ei nosta öljyy sieltä välistä. Pa-pumpun tilalla on alumiinilätkä johon voi ja on suositeltavaakin laittaa lisähuohotus.
Posted: Tue Dec 11, 2007 11:49
by JaniM
Mut sähän saat ne pois rikastukset milloin haluut. Ne asteethan sai määriteltyä.
Posted: Tue Dec 11, 2007 12:16
by oldis
Ok, pitää tutkii vielä tuota. Silti ton ö-lämmön sijaan mittais mieluummin jäähdytysilmaa tai cht.
Posted: Tue Dec 11, 2007 13:26
by JaniM
No se olis parempi tietenkin, ainut haitta on megatunessa ku asteikko loppuu reiluun sataan asteeseen.
Posted: Wed Feb 06, 2008 22:00
by oldis
Noniin, projekti etenee ja tänään ajettu ekat säätölenkit. Nyt alkaa se mielenkiintoinen säätöjen hakeminen mitä on jo jonkun aikaa odotettu.
Posted: Mon Feb 25, 2008 20:21
by Jannu
mites kuplanmega projekti etenee??
Posted: Tue Feb 26, 2008 17:21
by oldis
Säätöjä tehdään koko ajan. Kohta pääsee kesärenkailla tienpäälle niin alkaa löytyy kartalta uusia alueita.
Posted: Tue May 13, 2008 21:11
by PK
mites on vehkeet lähteneet toimii??
Posted: Wed May 14, 2008 7:03
by oldis
Kaikki muu pelaa hienosti paitsi Innovate LC-1. Boxi pimeni, sain uuden tilalle ja ilmeisesti on menny myös anturi. Ovaali on ajossa aina kun ehtii, sen verran tarkaksi sain jo kartat säädeltyy.
Posted: Thu May 15, 2008 8:15
by PK
Hei jos sulta kuveja löytyy ni pistähän jonnekkin näkösälle!
Itellä samanmoinen prokkis menossa ja alkas kohta olla nipussa, tosin läppärungoilla. Ois mielenkiintoinen kattoo muidenkin toteutuksia,
niistähän vois saada vinkkiä.
Posted: Thu May 15, 2008 8:27
by oldis
Tässä
kuva padasta. Tukkia, letkuja ja piuhoja ei vielä siistitty sen kummemmin.
Mitkä läppikset meinasit laittaa?
Posted: Thu May 15, 2008 20:58
by PK
Läppikset on 2003 600CBR:n 38mm. Suuttimet on rungoissa kiinni.
Kone on vakioiskulla ja 88männillä, eli pikkumoottori

Saa nähä sit et miten rupee pelaamaan...
Vielä pitäs johtosarjat tehä, ja on sitä pikkunysväystä johon menee
näköjään aikaa uskomattoman paljon.