VW boxer 69x94 / '56 kupla
Moderator: Masi_K
VW boxer 69x94 / '56 kupla
Tänään tärähti ensimmäinen megarojekti kertalaakista käymään.
Setup:
Kone: 69x94mm
Kannet: 2-reikä vakio 1.6
Mega:
Partco v2.2
EDIS4 jakajaton hukkakipinäsytkä (moduli+2x2puola+VR-anturi)
'91 Fiestan sytkäpiuhasarja
Triggeripyörä 36-1 JaniM design, JappeQ hihnapyörään upotettuna
Suuttimet 4kpl 168,2 cc/min wasserboxer
Läppärunko Saab 900
Pa-paineensäädin Saab 900 3.0bar
TPS Volvo V70 mk1
Imusarja+plenum JaniM design
Innovate LC-1 v1.1 firmware laajakaista lambda
Imuilman lämpötila-anturi Sierra Cosworth
Moottorinlämpötila VDO M14 öljyproppuanturi
mikko @ dwl.fi
Setup:
Kone: 69x94mm
Kannet: 2-reikä vakio 1.6
Mega:
Partco v2.2
EDIS4 jakajaton hukkakipinäsytkä (moduli+2x2puola+VR-anturi)
'91 Fiestan sytkäpiuhasarja
Triggeripyörä 36-1 JaniM design, JappeQ hihnapyörään upotettuna
Suuttimet 4kpl 168,2 cc/min wasserboxer
Läppärunko Saab 900
Pa-paineensäädin Saab 900 3.0bar
TPS Volvo V70 mk1
Imusarja+plenum JaniM design
Innovate LC-1 v1.1 firmware laajakaista lambda
Imuilman lämpötila-anturi Sierra Cosworth
Moottorinlämpötila VDO M14 öljyproppuanturi
mikko @ dwl.fi
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 281
- Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
- Location: Korpilahti
- Contact:
Tuossa testipenkkikuvassa näkyy eräs näiden "ilmakoneiden" kiva ominaisuus, kätevä koekäyttää kun ei tarvitse järjestää jäähdytykselle mitään syyläriä, nesteitä, järjestelmän ilmauksia yms...oldis wrote:Ja kuva testipenkistä.
Nimim. rättisitikan moottoria usseemman kerran irtaallaan pihassa käyttäneenä...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Omavalmisteha se on kun en viittiny bergin limppuun alkaa porailee ja sorvailee kevennyksiä. JappeQualiser on Turenkilaisen VW-harrastajan piensarjatuotantona pari vuotta sitten valmistaman hihnapyörän nimi, Reippaasti vakiopyörää painavampi kapistus.
Noita trikkeripyöriä kannatta seurata täältä myyntipalstalta tai jätä osto ilmoitus - niitä pyörii sopivan kokoisina myynnissä aina välillä.
Noita trikkeripyöriä kannatta seurata täältä myyntipalstalta tai jätä osto ilmoitus - niitä pyörii sopivan kokoisina myynnissä aina välillä.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Ite laitoin lohkon alakulmaan oikealle anturin. Se Cossun anturi ja M12x1,5 kierre siihen vaan.
Yks hyvä paikka on kans, jos siinä oikealla alhaalla on se peitelevy, niin siihen. Mexico lohko tai muu uustuotanto, tahi kolkin lohko pitää tällöin olla.
Ja yks vaihtoehto on se öljypohjan kansi. Sellasenkin nähnyt, et laittaa sylinterin alle ilmapeltiin kiinni haisteleen ilmanlämpöö.
Toisaalta sillä nyt hirveesti ole merkitystä, mistä se mittaa lämpöä, kuhan muuttuu koneen lämmetessä.
öljy parempi, niin näkee kuin kuumana se oikein käy.
Yks hyvä paikka on kans, jos siinä oikealla alhaalla on se peitelevy, niin siihen. Mexico lohko tai muu uustuotanto, tahi kolkin lohko pitää tällöin olla.
Ja yks vaihtoehto on se öljypohjan kansi. Sellasenkin nähnyt, et laittaa sylinterin alle ilmapeltiin kiinni haisteleen ilmanlämpöö.
Toisaalta sillä nyt hirveesti ole merkitystä, mistä se mittaa lämpöä, kuhan muuttuu koneen lämmetessä.
öljy parempi, niin näkee kuin kuumana se oikein käy.
Mulla on VDO M14 oem öljypropun paikalle asennettava anturi mittaamassa koneen lämpöä öljystä. Paikkahan ei ole paras mahdollinen kun öljy lämpenee niin hitaasti että kylmänä rikastukset ovat turhan pitkään päällä. Muutan tuota lämpöanturin paikkaa JaniM mainitsemaan ilmapeltiin niin toimii jatkossa nopeemmin.
Mulla on lisäksi erilliset öljyn lämpö- ja painemittarit niin niistä tottuneesti seuraa mitä siellä takana tapahtuu.
Sorvasin jakajan tilalle alumiinista tulpan ja se on kiinni oem pannalla lohkon pinnassa. Tulppaan tein uran johon sopii jakajan tiiviste niin ei nosta öljyy sieltä välistä. Pa-pumpun tilalla on alumiinilätkä johon voi ja on suositeltavaakin laittaa lisähuohotus.
Mulla on lisäksi erilliset öljyn lämpö- ja painemittarit niin niistä tottuneesti seuraa mitä siellä takana tapahtuu.
Sorvasin jakajan tilalle alumiinista tulpan ja se on kiinni oem pannalla lohkon pinnassa. Tulppaan tein uran johon sopii jakajan tiiviste niin ei nosta öljyy sieltä välistä. Pa-pumpun tilalla on alumiinilätkä johon voi ja on suositeltavaakin laittaa lisähuohotus.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Tässä kuva padasta. Tukkia, letkuja ja piuhoja ei vielä siistitty sen kummemmin.
Mitkä läppikset meinasit laittaa?
Mitkä läppikset meinasit laittaa?