
Ford Dohc kampuran asento antura???
Moderator: Masi_K
Ford Dohc kampuran asento antura???
Nii, onko tietoa että onko kyseisen moottorin antura hall vai induktiivi....?hmm. vai muu/ mikä??? Ja toimiiko megan kanssa ja miten johot kytketään kun antura on 2 napainen? ja koneen sisällä on moottorin oma triggeri 36-1,pelaakohan sillä, onko kokemuksia? Tarkennus vielä että olen rakentamassa hukkakipinä systeemiä ja ruiskun ohjausta... (todennäiköisesti järjestelmästä tulee todellinen hukkakipinä järjestelmä) 

Kyllä siellä se anturi on VR-mallinen eli magneettinen eli induktiivianturi, tuohon aikaan Voortti ja käytännössä kaikki muutkin eurooppalaiset massatuotanto-moottorit olivat tuolla systeemillä, pyöränä 36-1 tai 60-2.
Mega tarvitsee jonkunlaista signaalinmuokkausta ennenkuin kampuralta tulleen tuollaisen signaalin voi ohjata prosessorille päin. Tätä varten on kaikenlaisia ratkaisuja, LM-jotain piirit jne. Lue manuaaleja.
36-1 toimii hukkakipinäsysteemin anturointina ok, muistaakseni joissain Fordin omissa tekeleissä joiltain vuosilta on näin, sekä 4- että kuusipyttyisissä. Bosch on tehnyt yleensä niin tuon 60-2 signaalin lisäksi on nokalla hall-anturi joka kertoo moottorin vaiheen niin purkki osaa laittaa suihkutusjärjestyksen kohdalleen ja siten myös pienennettyä päästöjä.
Omana käyttökikottimena on Opel Vectra B X18XE-moottorilla. Siinä on induktiivianturi lukemassa kampuran 60-2-pyörää ja hall-anturi lukemassa yhtä pako-nokalla olevaa hammasta. Moottorinohjaimena on Siemens ja puolana on yleinen Boschin 2 x 2-hukkakipinäpuola. Fordin ratkaisu on hyvin lähellä tätä mutta 36-1-pyörällä.
PQ
Mega tarvitsee jonkunlaista signaalinmuokkausta ennenkuin kampuralta tulleen tuollaisen signaalin voi ohjata prosessorille päin. Tätä varten on kaikenlaisia ratkaisuja, LM-jotain piirit jne. Lue manuaaleja.
36-1 toimii hukkakipinäsysteemin anturointina ok, muistaakseni joissain Fordin omissa tekeleissä joiltain vuosilta on näin, sekä 4- että kuusipyttyisissä. Bosch on tehnyt yleensä niin tuon 60-2 signaalin lisäksi on nokalla hall-anturi joka kertoo moottorin vaiheen niin purkki osaa laittaa suihkutusjärjestyksen kohdalleen ja siten myös pienennettyä päästöjä.
Omana käyttökikottimena on Opel Vectra B X18XE-moottorilla. Siinä on induktiivianturi lukemassa kampuran 60-2-pyörää ja hall-anturi lukemassa yhtä pako-nokalla olevaa hammasta. Moottorinohjaimena on Siemens ja puolana on yleinen Boschin 2 x 2-hukkakipinäpuola. Fordin ratkaisu on hyvin lähellä tätä mutta 36-1-pyörällä.
PQ
PQ
eli... ymmärsinkö oikein..., mulla on nyt accel merkkiset suora sytkä puolat(kaks puolaa joissa molemmissa kaks tulpan lähtöä) ja bossin 200 loppuinen sytkän vahvistin ja se opelin käyttämä HEI moduuli, tarvitsenko muita osia sytkän rakentamiseen? käytän siis foordin omaa induktiivi anturia, koska en löytänyt mistää sopivaa hallia tilalle ku se on siellä koneen sisällä, anturi lukee 36-1 typpistä trikkeriä, onkohan se anturi oikeassa paikassa siinä koneessa alkuperäsenä? ja vielä miten se sytkän lähtö on paras toteuttaa megalta?(levy on partcon mallia) ruiskun ohjaus onkin saatu jo toimimaan kaverin autossa
joten omaan pistän tuon sytyn myös(ihan mielenkiinnosta)




