SMT6 vs. mega
Moderator: Masi_K
SMT6 vs. mega
kumpi parempi SMT6 vai megasquirt??
Perustuen mihin ? Mutu 'tietoonko' ?
Tosiasiassa SMT6 on ns. piggy back systeemi, joka on tarkoitettu vaihtoehdoksi ohjaimen vaihdolle / liitettäväksi ajoneuvon oman moottorin ohjaimen yhteyteen.
Tarkoituksena siis mahdollistaa säädettävyys, kuitenkaan poistamatta ajoneuvon oman ohjaimen tuomia etuja, kuten vikadiagnostiikka jne.
Ajoneuvon oma ohjain on lähes (ainakin nykyisin vielä) välttämätöntä säilyttää edistyneemmissä ohjainratkaisuissa.
Ohjaapa esim. jotain nykyaikaista moottoria megasquirtilla, vaikkapa BMW:n kaksoisvanos tai Audin V6 tuplaturbo moottoria.
Käyttötarkoitus ja filosofia em. ohjaimilla siis eroavat toisistaan.
Tosiasiassa SMT6 on ns. piggy back systeemi, joka on tarkoitettu vaihtoehdoksi ohjaimen vaihdolle / liitettäväksi ajoneuvon oman moottorin ohjaimen yhteyteen.
Tarkoituksena siis mahdollistaa säädettävyys, kuitenkaan poistamatta ajoneuvon oman ohjaimen tuomia etuja, kuten vikadiagnostiikka jne.
Ajoneuvon oma ohjain on lähes (ainakin nykyisin vielä) välttämätöntä säilyttää edistyneemmissä ohjainratkaisuissa.
Ohjaapa esim. jotain nykyaikaista moottoria megasquirtilla, vaikkapa BMW:n kaksoisvanos tai Audin V6 tuplaturbo moottoria.
Käyttötarkoitus ja filosofia em. ohjaimilla siis eroavat toisistaan.
IMHO, Megasquirt on parhaimmillaan 90- luvun alun ja sitä vanhemman tekniikan korvaajana. Eli kun puhutaan batch-ruiskutuksesta ja korkeintaan hukkakipinä sytytyksestä. Hinnassa megalla ei ole kilpailijoita, mutta kaupallisten tuotteiden kohdalla löytyy aina se osapuoli jolle pääsee avautumaan jos homma ei toimikan. Megan kanssa pitää itse syventyä asioihin, komponenttien kolvaamisesta puolan latausajan säätämiseen ja kaikkeen siitä välistä.Benkku wrote:Perustuen mihin ? Mutu 'tietoonko' ?
Tosiasiassa SMT6 on ns. piggy back systeemi, joka on tarkoitettu vaihtoehdoksi ohjaimen vaihdolle / liitettäväksi ajoneuvon oman moottorin ohjaimen yhteyteen.
Tarkoituksena siis mahdollistaa säädettävyys, kuitenkaan poistamatta ajoneuvon oman ohjaimen tuomia etuja, kuten vikadiagnostiikka jne.
Ajoneuvon oma ohjain on lähes (ainakin nykyisin vielä) välttämätöntä säilyttää edistyneemmissä ohjainratkaisuissa.
Ohjaapa esim. jotain nykyaikaista moottoria megasquirtilla, vaikkapa BMW:n kaksoisvanos tai Audin V6 tuplaturbo moottoria.
Käyttötarkoitus ja filosofia em. ohjaimilla siis eroavat toisistaan.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)