Page 1 of 1
Perusasetukset: edis4
Posted: Wed Sep 05, 2007 17:46
by ToniV
Eli kyseessä on sierra ja koneena 2.3 pinto MiniMS, 36-1 pyörällä, vr-anturilla, edis moduli ja fordin puolalla. Codebase and Output: Valitaanko edis-asetus vai 36-1 wheel decoder. Spark settings mitenkäs trigger angle ja muut säädöt (vr-anturi on 90 astetta ennen puuttuvaa hammasta).
Saatiin jo käymään jotenkin, mutta lampulla katsottuna tyhjäkäyntiennakko 30 (2000rpm jalka kaasulla) vaikka kartassa on 10.
Mikä mahtaa olla pielessä?? Mitä muuta pitää huomioida?
Posted: Thu Sep 06, 2007 6:06
by JaniM
Valitaan edis.
Dwell, fixed duty 50%.
Eli ihan niinkuin extramanuaalissa on kerrottu asetukset.
Posted: Thu Sep 06, 2007 8:05
by ToniV
Edis asetuksella lähtikin käyntiin, mutta mikä mahtaa olla kun ennakko on liian suuri verrattuna kartaan? Niin ja käy todella huonosti.
Posted: Thu Sep 06, 2007 8:51
by JaniM
Onko kone ollut yläkuolokohdassa tai otettu huomioon ku anturi ja trikkeri asennettu?
Posted: Fri Sep 07, 2007 0:51
by Krisse
Ja vaikuttaako syttykartan muuttaminen mihinkään?
Posted: Fri Sep 07, 2007 14:21
by ToniV
JaniM wrote:Onko kone ollut yläkuolokohdassa tai otettu huomioon ku anturi ja trikkeri asennettu?
Kone on yläkuolokohdassa ja silloin anturin ja puuttuvan hampaan väli on 90 astetta.
Ja vaikuttaako syttykartan muuttaminen mihinkään?
Vaikuttaa, mutta ajoitus merkki ei näy ollenkaan asteikolla 0-30... eilen saatiin käymään tyhjäkäyntiä, mutta todella huonosti. Paukuttaa putkessa lahjakkaasti kun painaa kaasua (simonsin villat pihalla)
Jotenkin tuntuu ettei käy kaikilla??
Posted: Sat Sep 08, 2007 20:08
by ToniV
Ei se vaan perskules käy!! Tänään taas painittu monta tuntia, mutta tuloksetta.... eikös puolapakettien tulpanjohdot mee 1-3 ja 2-4?? Kokeiltu myös 1-4 ja 2-3, mutta näillä edes lupaa vaan paukauttelee todella lujaa!!
Vaikuttaako jos 36-1 pyörä vähän heittää, mutta hammasväli pysyy samana. Asetukset on manuaalin mukaiset ja niitä on muuteltu reilusti tuloksetta. Kun auto käy tyhjää niin tuntuu että kävisi kolmella (kipinä tulee joka tulpalle...kokeiltu). Ennakko tuntuu vaan olevan mettässä, mutta miks. Voiko edismoduli mennä vikatilaan jostakin syystä, tuloksetta kokeiltiin toista modulia ja sama homma.
Onko jotain hyviä ideoita!!
Posted: Sun Sep 09, 2007 7:08
by JaniM
No jos moduli tilttaa, niin silloin tulee vaan se 10 asteen ennakko.
Otappa saw-piuha irti ja katot onko ennakko sen 10. Jos ei niin sit on pielessä trikkeri sen verran.
Posted: Sun Sep 09, 2007 16:08
by teg
ToniV wrote:
Kone on yläkuolokohdassa ja silloin anturin ja puuttuvan hampaan väli on 90 astetta.
Onhan puuttuva hammas 90 astetta anturin "edellä" pyörimissuunnassa eikä "takana"?
Posted: Sun Sep 09, 2007 17:34
by ToniV
teg wrote:ToniV wrote:
Kone on yläkuolokohdassa ja silloin anturin ja puuttuvan hampaan väli on 90 astetta.
Onhan puuttuva hammas 90 astetta anturin "edellä" pyörimissuunnassa eikä "takana"?
Puuttuva hammas on anturin edellä. Eli oikein.
Huomenna pitäs kokeilla tota sawin irrotusta.
Posted: Mon Sep 10, 2007 15:43
by VesQ
Kyllä itsellä ainakin on ohc moottorissa puolapakettien piuhat 1-4 ja 2-3. Ohcn syttyjärjestys siis 1-3-4-2
Hyvin pelaa
Posted: Mon Sep 10, 2007 19:15
by ToniV
Noniin nyt on SAW käytetty irti ja todettu, että ennakko ei oo 10 astetta vaan joku 60-90. Puolapakettien johdot on 1-3 ja 2-4 näillä saadaan auto käytiin.
Tässä vielä kuva pyörästä
36-1.
Eli kuinka se voi edes käydä tolla ennakolla???
Posted: Mon Sep 10, 2007 19:40
by ToniV
Eli onko ne puolapaketit näin: puolan liitin alas ja vasen paketti on ylhäältä käsin 1-4 ja oikea ylhäältä alas 2-3
Entäs muuten ajoituslamppu voiko se huijata hukkakipinä vehkeissä???
Posted: Mon Sep 10, 2007 20:09
by VesQ
ToniV wrote:Noniin nyt on SAW käytetty irti ja todettu, että ennakko ei oo 10 astetta vaan joku 60-90. Puolapakettien johdot on 1-3 ja 2-4 näillä saadaan auto käytiin.
Tässä vielä kuva pyörästä
36-1.
Eli kuinka se voi edes käydä tolla ennakolla???
Veikkaan että käy sen takia tuolla ennakolla että nuo johdot on 1-3 ja 2-4 eli ajoitus osuu kohdalleen kun johdot ristissä
Paljonkos on ennakko jos johdot kääntää 1-4 ja 2-3 ja paljonko jos vielä vaihtaa puolapaketteja ristiin eli vaikka vasemmasta paketista 1-4 ja oikeasta 2-3 ja sen jälkeen ristiin eli vasemmasta 2-3 ja oikeasta 1-4
Startilla vaan pyörittää ja lampulla katsoo
Itsellä tekee tuo halppislamppu sitä että vilkuttaa valoa vain puolapaketin toisesta johdosta eli jos toisessa paketissa on 1 ja 4 niin näyttää vaan toisesta johdosta valoa, en kyllä ymmärrä miksi mutta näin tekee
Posted: Mon Sep 10, 2007 20:19
by ToniV
Pitää vaihtaa johdot vasemmalle 1-4 ja oikelle 2-3 koitellaan taas kunhan saadaan uus startti... tahtos tänään mojahtaa.
Eli palataan loppuviikosta!!
Posted: Tue Sep 11, 2007 20:03
by ToniV
Noniin startti tuli vaihdettua. Tulpanjohtojen järjestystä vaihdeltiin myös ja saatiin ennakko jo oikealle asteikolle, kun laitettiin johdot vasemmalle 2-3 ja oikealle 1-4. Nyt vaan pitäs saada Megatunen Spark advance ja todellinen ennakko osuun kohdilleen!! Mitä Spark settings asetuksia muuttamalla saadaan ennakko oikein karttaan, mittariin ja siivapyöränmerkille???