Perusasetukset: edis4

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
ToniV
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Feb 26, 2005 17:19
Location: Tampere

Perusasetukset: edis4

Post by ToniV »

Eli kyseessä on sierra ja koneena 2.3 pinto MiniMS, 36-1 pyörällä, vr-anturilla, edis moduli ja fordin puolalla. Codebase and Output: Valitaanko edis-asetus vai 36-1 wheel decoder. Spark settings mitenkäs trigger angle ja muut säädöt (vr-anturi on 90 astetta ennen puuttuvaa hammasta).
Saatiin jo käymään jotenkin, mutta lampulla katsottuna tyhjäkäyntiennakko 30 (2000rpm jalka kaasulla) vaikka kartassa on 10.
Mikä mahtaa olla pielessä?? Mitä muuta pitää huomioida?
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Valitaan edis.
Dwell, fixed duty 50%.
Eli ihan niinkuin extramanuaalissa on kerrottu asetukset.
ToniV
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Feb 26, 2005 17:19
Location: Tampere

Post by ToniV »

Edis asetuksella lähtikin käyntiin, mutta mikä mahtaa olla kun ennakko on liian suuri verrattuna kartaan? Niin ja käy todella huonosti.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Onko kone ollut yläkuolokohdassa tai otettu huomioon ku anturi ja trikkeri asennettu?
Krisse
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Wed Sep 20, 2006 16:49
Location: Kotka
Contact:

Post by Krisse »

Ja vaikuttaako syttykartan muuttaminen mihinkään?
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
ToniV
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Feb 26, 2005 17:19
Location: Tampere

Post by ToniV »

JaniM wrote:Onko kone ollut yläkuolokohdassa tai otettu huomioon ku anturi ja trikkeri asennettu?
Kone on yläkuolokohdassa ja silloin anturin ja puuttuvan hampaan väli on 90 astetta.
Ja vaikuttaako syttykartan muuttaminen mihinkään?
Vaikuttaa, mutta ajoitus merkki ei näy ollenkaan asteikolla 0-30... eilen saatiin käymään tyhjäkäyntiä, mutta todella huonosti. Paukuttaa putkessa lahjakkaasti kun painaa kaasua (simonsin villat pihalla) :D

Jotenkin tuntuu ettei käy kaikilla??
ToniV
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Feb 26, 2005 17:19
Location: Tampere

Post by ToniV »

Ei se vaan perskules käy!! Tänään taas painittu monta tuntia, mutta tuloksetta.... eikös puolapakettien tulpanjohdot mee 1-3 ja 2-4?? Kokeiltu myös 1-4 ja 2-3, mutta näillä edes lupaa vaan paukauttelee todella lujaa!!
Vaikuttaako jos 36-1 pyörä vähän heittää, mutta hammasväli pysyy samana. Asetukset on manuaalin mukaiset ja niitä on muuteltu reilusti tuloksetta. Kun auto käy tyhjää niin tuntuu että kävisi kolmella (kipinä tulee joka tulpalle...kokeiltu). Ennakko tuntuu vaan olevan mettässä, mutta miks. Voiko edismoduli mennä vikatilaan jostakin syystä, tuloksetta kokeiltiin toista modulia ja sama homma.
Onko jotain hyviä ideoita!!
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

No jos moduli tilttaa, niin silloin tulee vaan se 10 asteen ennakko.
Otappa saw-piuha irti ja katot onko ennakko sen 10. Jos ei niin sit on pielessä trikkeri sen verran.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

ToniV wrote: Kone on yläkuolokohdassa ja silloin anturin ja puuttuvan hampaan väli on 90 astetta.
Onhan puuttuva hammas 90 astetta anturin "edellä" pyörimissuunnassa eikä "takana"?
ToniV
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Feb 26, 2005 17:19
Location: Tampere

Post by ToniV »

teg wrote:
ToniV wrote: Kone on yläkuolokohdassa ja silloin anturin ja puuttuvan hampaan väli on 90 astetta.
Onhan puuttuva hammas 90 astetta anturin "edellä" pyörimissuunnassa eikä "takana"?
Puuttuva hammas on anturin edellä. Eli oikein.

Huomenna pitäs kokeilla tota sawin irrotusta.
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Post by VesQ »

Kyllä itsellä ainakin on ohc moottorissa puolapakettien piuhat 1-4 ja 2-3. Ohcn syttyjärjestys siis 1-3-4-2

Hyvin pelaa
ToniV
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Feb 26, 2005 17:19
Location: Tampere

Post by ToniV »

Noniin nyt on SAW käytetty irti ja todettu, että ennakko ei oo 10 astetta vaan joku 60-90. Puolapakettien johdot on 1-3 ja 2-4 näillä saadaan auto käytiin.
Tässä vielä kuva pyörästä 36-1.
Eli kuinka se voi edes käydä tolla ennakolla???
ToniV
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Feb 26, 2005 17:19
Location: Tampere

Post by ToniV »

Eli onko ne puolapaketit näin: puolan liitin alas ja vasen paketti on ylhäältä käsin 1-4 ja oikea ylhäältä alas 2-3


Entäs muuten ajoituslamppu voiko se huijata hukkakipinä vehkeissä???
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Post by VesQ »

ToniV wrote:Noniin nyt on SAW käytetty irti ja todettu, että ennakko ei oo 10 astetta vaan joku 60-90. Puolapakettien johdot on 1-3 ja 2-4 näillä saadaan auto käytiin.
Tässä vielä kuva pyörästä 36-1.
Eli kuinka se voi edes käydä tolla ennakolla???
Veikkaan että käy sen takia tuolla ennakolla että nuo johdot on 1-3 ja 2-4 eli ajoitus osuu kohdalleen kun johdot ristissä

Paljonkos on ennakko jos johdot kääntää 1-4 ja 2-3 ja paljonko jos vielä vaihtaa puolapaketteja ristiin eli vaikka vasemmasta paketista 1-4 ja oikeasta 2-3 ja sen jälkeen ristiin eli vasemmasta 2-3 ja oikeasta 1-4

Startilla vaan pyörittää ja lampulla katsoo


Itsellä tekee tuo halppislamppu sitä että vilkuttaa valoa vain puolapaketin toisesta johdosta eli jos toisessa paketissa on 1 ja 4 niin näyttää vaan toisesta johdosta valoa, en kyllä ymmärrä miksi mutta näin tekee
ToniV
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Feb 26, 2005 17:19
Location: Tampere

Post by ToniV »

Pitää vaihtaa johdot vasemmalle 1-4 ja oikelle 2-3 koitellaan taas kunhan saadaan uus startti... tahtos tänään mojahtaa.

Eli palataan loppuviikosta!!
ToniV
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Sat Feb 26, 2005 17:19
Location: Tampere

Post by ToniV »

Noniin startti tuli vaihdettua. Tulpanjohtojen järjestystä vaihdeltiin myös ja saatiin ennakko jo oikealle asteikolle, kun laitettiin johdot vasemmalle 2-3 ja oikealle 1-4. Nyt vaan pitäs saada Megatunen Spark advance ja todellinen ennakko osuun kohdilleen!! Mitä Spark settings asetuksia muuttamalla saadaan ennakko oikein karttaan, mittariin ja siivapyöränmerkille???
Post Reply