Perusasetukset: edis4
Moderator: Masi_K
Perusasetukset: edis4
Eli kyseessä on sierra ja koneena 2.3 pinto MiniMS, 36-1 pyörällä, vr-anturilla, edis moduli ja fordin puolalla. Codebase and Output: Valitaanko edis-asetus vai 36-1 wheel decoder. Spark settings mitenkäs trigger angle ja muut säädöt (vr-anturi on 90 astetta ennen puuttuvaa hammasta).
Saatiin jo käymään jotenkin, mutta lampulla katsottuna tyhjäkäyntiennakko 30 (2000rpm jalka kaasulla) vaikka kartassa on 10.
Mikä mahtaa olla pielessä?? Mitä muuta pitää huomioida?
Saatiin jo käymään jotenkin, mutta lampulla katsottuna tyhjäkäyntiennakko 30 (2000rpm jalka kaasulla) vaikka kartassa on 10.
Mikä mahtaa olla pielessä?? Mitä muuta pitää huomioida?
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Ja vaikuttaako syttykartan muuttaminen mihinkään?
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Kone on yläkuolokohdassa ja silloin anturin ja puuttuvan hampaan väli on 90 astetta.JaniM wrote:Onko kone ollut yläkuolokohdassa tai otettu huomioon ku anturi ja trikkeri asennettu?
Vaikuttaa, mutta ajoitus merkki ei näy ollenkaan asteikolla 0-30... eilen saatiin käymään tyhjäkäyntiä, mutta todella huonosti. Paukuttaa putkessa lahjakkaasti kun painaa kaasua (simonsin villat pihalla)Ja vaikuttaako syttykartan muuttaminen mihinkään?

Jotenkin tuntuu ettei käy kaikilla??
Ei se vaan perskules käy!! Tänään taas painittu monta tuntia, mutta tuloksetta.... eikös puolapakettien tulpanjohdot mee 1-3 ja 2-4?? Kokeiltu myös 1-4 ja 2-3, mutta näillä edes lupaa vaan paukauttelee todella lujaa!!
Vaikuttaako jos 36-1 pyörä vähän heittää, mutta hammasväli pysyy samana. Asetukset on manuaalin mukaiset ja niitä on muuteltu reilusti tuloksetta. Kun auto käy tyhjää niin tuntuu että kävisi kolmella (kipinä tulee joka tulpalle...kokeiltu). Ennakko tuntuu vaan olevan mettässä, mutta miks. Voiko edismoduli mennä vikatilaan jostakin syystä, tuloksetta kokeiltiin toista modulia ja sama homma.
Onko jotain hyviä ideoita!!
Vaikuttaako jos 36-1 pyörä vähän heittää, mutta hammasväli pysyy samana. Asetukset on manuaalin mukaiset ja niitä on muuteltu reilusti tuloksetta. Kun auto käy tyhjää niin tuntuu että kävisi kolmella (kipinä tulee joka tulpalle...kokeiltu). Ennakko tuntuu vaan olevan mettässä, mutta miks. Voiko edismoduli mennä vikatilaan jostakin syystä, tuloksetta kokeiltiin toista modulia ja sama homma.
Onko jotain hyviä ideoita!!
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Noniin nyt on SAW käytetty irti ja todettu, että ennakko ei oo 10 astetta vaan joku 60-90. Puolapakettien johdot on 1-3 ja 2-4 näillä saadaan auto käytiin.
Tässä vielä kuva pyörästä 36-1.
Eli kuinka se voi edes käydä tolla ennakolla???
Tässä vielä kuva pyörästä 36-1.
Eli kuinka se voi edes käydä tolla ennakolla???
Veikkaan että käy sen takia tuolla ennakolla että nuo johdot on 1-3 ja 2-4 eli ajoitus osuu kohdalleen kun johdot ristissäToniV wrote:Noniin nyt on SAW käytetty irti ja todettu, että ennakko ei oo 10 astetta vaan joku 60-90. Puolapakettien johdot on 1-3 ja 2-4 näillä saadaan auto käytiin.
Tässä vielä kuva pyörästä 36-1.
Eli kuinka se voi edes käydä tolla ennakolla???
Paljonkos on ennakko jos johdot kääntää 1-4 ja 2-3 ja paljonko jos vielä vaihtaa puolapaketteja ristiin eli vaikka vasemmasta paketista 1-4 ja oikeasta 2-3 ja sen jälkeen ristiin eli vasemmasta 2-3 ja oikeasta 1-4
Startilla vaan pyörittää ja lampulla katsoo
Itsellä tekee tuo halppislamppu sitä että vilkuttaa valoa vain puolapaketin toisesta johdosta eli jos toisessa paketissa on 1 ja 4 niin näyttää vaan toisesta johdosta valoa, en kyllä ymmärrä miksi mutta näin tekee
Noniin startti tuli vaihdettua. Tulpanjohtojen järjestystä vaihdeltiin myös ja saatiin ennakko jo oikealle asteikolle, kun laitettiin johdot vasemmalle 2-3 ja oikealle 1-4. Nyt vaan pitäs saada Megatunen Spark advance ja todellinen ennakko osuun kohdilleen!! Mitä Spark settings asetuksia muuttamalla saadaan ennakko oikein karttaan, mittariin ja siivapyöränmerkille???