V3-levystä muutama kysymys

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

V3-levystä muutama kysymys

Post by Volkkarijermu »

http://www.megamanual.com/ms2/v3pcb_4.gif
Mitkä noi mystiset D17 ja D18 (1N5819) tekevät levyllä?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
mikko80
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 111
Joined: Fri Jul 08, 2005 17:37
Location: Hämeenkyrö

Post by mikko80 »

Ovat tuon ohjainpiirin suojadiodit...
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
Volkkarijermu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 458
Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
Location: Kangasala
Contact:

Post by Volkkarijermu »

Mutta kuinka ne sitä ohjainpiiriä suojaa? Miltä ne suojaa?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
ernest
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Sat Jul 16, 2005 14:51

Post by ernest »

Nopeasti vilkaistuna ne estävät negatiivisen jännitteen pääsyn tuon ohjauspiirin lähtöön.

Tuo ohjainpiiri ei ilmeisesti kestä juuri negatiivista jännitettä, tästä syystä kai valittu varmuudeksi vielä scotty diodit.

Negatiivinen pulssi tosin pääsee tuohon linjaan vain rikkoutuneen suuttimen pääteasteen (Q1/Q5) kautta (näin siis normaalissa käytössä).

Ovat lisänneet myös samantyyppiset suojat myös noihin idle- ja fuelpump ohjauksiin.

Itellä on ainakin v2.2 levyllä kokemuksia fp-ohjauksen hajoamisista ja melkein voisin veikata, että ovat hajonneet negatiivisesta jännitepulssista.
Post Reply