Page 1 of 1

Jotain kärähti v2.2 finkpt:n levyltä APUA!

Posted: Tue Aug 21, 2007 12:10
by Ruuttana
Kytkinpä ekaa kertaa megaa autoon ja hetken päästä alkoi käry haisemaan. Nyppäsin sytkälähdön irti ja se loppui. Keskimmäinen led (D19) paloi silloin että ei kai mega vaan jätä sytkälähtöä päälle jos triggeri on oikeassa asennossa?

Levyltä huomaa että eräs trankku (vasen laita, sytkä?) on kuumentunut, toinen (oikea) jalka ja trankun toinen pääty vähä muuttaneet väriä. Keskimmäinen jälka katkaistu ja se korvattu ilmeisesti sillä että tinattu trankun toinen pääty levyyn suoraan.

Mikähän mahtaisi olla vikana? Finkpt:n ohjeissa sanotaan että että sytkälähtö on led17, mutta ihmettelin jo testatessani tietokoneella, kun sytkälähdöstä tulee jatkuva virta eikä se katko. IRG-trigger toimii, mutta lisäksi siinä vilkkuu vasen led (D17) joka jää palamaan hetkeksi ja sammuu sitte. Tämä loppuu jos vaihtaa fidlen ainoaksi sytkälähdöksi

Pikaiset neuvot olisivat tarpeen

Posted: Tue Aug 21, 2007 15:28
by turbosbc
olisko sulla asetukset purkissa ja oikein?

Posted: Tue Aug 21, 2007 16:08
by turbosbc
Jostain syystä ei pysty muokkaamaan viestiä...

Eli oliko purkissa asetukset sisässä ja oikein ennenkuin kytkit autoon kiinni?

Posted: Tue Aug 21, 2007 16:18
by Ruuttana
Tietenki oli...oon miettiny niitä kauan ennenku sain megan.

Mitkähän asetukset vois tuollaisen aiheuttaa? Spark output inverted yes käytössä. Oisko mahollista jos sytkälähtö onki fidlessä?...ohjeissa kyllä sanotaan että led17

Jos hommaa uuden trankun niin pitäskö se kytkee yleisten msextra ohjeiden mukaan?

Posted: Wed Aug 22, 2007 11:03
by Ruuttana
Käyttääkö finkpt itseinvertoivia sytkäkiviä, että sen takia ois kärynny? Jokin muu se on ku VB9...

Posted: Wed Aug 22, 2007 13:37
by Ruuttana
Fanoutputtia vilkuttaa jos irq-trigger on päällä. Rpm-outputista pukkaa 12V vaikka tacho output pin ei oo edes päällä, se kytketty X14:sta. Tuleeko siitä
samasta ohjaus sytkäkivelle? Jos näin, sehän pitää silloin kokoajan puolan virtaa päällä. MIKSI?

antaa sytkälähdön ja maan väliltä 0,55 volttia... jotain säätöjä tuossa testailin niin tuli sieltä 12 volttiaki elikkä vielä jotenki hengissä vaikka kärysi.

Bensapumput lähtee päälle kun laittaa virrat megaan ja aina kun hall anturilta tulee signaali

EDIT: Kun spark output inverted on YES, antaa sytkälähdön ja plussan väliltä kokoajan 12V. Kun laittaa sen NO, antaa enää 0,4V. Olisko näinki yksinkertanen vika...

Posted: Sat Mar 01, 2008 16:45
by heikki.i
Tää nyt ei liity tähän mutta olisko täällä joku joka osais muokkailla ton mun finkpt tekemän poksin ja johtosarjan edis sytkälle? Ku ittessä ei oo sitte yhtään sähkärin vikaa. Tällä hetkellä crane cams xr3000 asetukset

Posted: Tue Mar 11, 2008 1:22
by leo82
Ohjeet tuohon tulivat finkpt boksin mukana. Osaan kyllä tehdä muutoksen ja voin varmistaa vielä kaverin lootasta.

Muinaiseen ongelmaviestiin vastaus: V3040S kivet on oma boksini nielaissut, voi ollakin erilaisia kuin VB921.