Kytkinpä ekaa kertaa megaa autoon ja hetken päästä alkoi käry haisemaan. Nyppäsin sytkälähdön irti ja se loppui. Keskimmäinen led (D19) paloi silloin että ei kai mega vaan jätä sytkälähtöä päälle jos triggeri on oikeassa asennossa?
Levyltä huomaa että eräs trankku (vasen laita, sytkä?) on kuumentunut, toinen (oikea) jalka ja trankun toinen pääty vähä muuttaneet väriä. Keskimmäinen jälka katkaistu ja se korvattu ilmeisesti sillä että tinattu trankun toinen pääty levyyn suoraan.
Mikähän mahtaisi olla vikana? Finkpt:n ohjeissa sanotaan että että sytkälähtö on led17, mutta ihmettelin jo testatessani tietokoneella, kun sytkälähdöstä tulee jatkuva virta eikä se katko. IRG-trigger toimii, mutta lisäksi siinä vilkkuu vasen led (D17) joka jää palamaan hetkeksi ja sammuu sitte. Tämä loppuu jos vaihtaa fidlen ainoaksi sytkälähdöksi
Pikaiset neuvot olisivat tarpeen
Jotain kärähti v2.2 finkpt:n levyltä APUA!
Moderator: Masi_K
Tietenki oli...oon miettiny niitä kauan ennenku sain megan.
Mitkähän asetukset vois tuollaisen aiheuttaa? Spark output inverted yes käytössä. Oisko mahollista jos sytkälähtö onki fidlessä?...ohjeissa kyllä sanotaan että led17
Jos hommaa uuden trankun niin pitäskö se kytkee yleisten msextra ohjeiden mukaan?
Mitkähän asetukset vois tuollaisen aiheuttaa? Spark output inverted yes käytössä. Oisko mahollista jos sytkälähtö onki fidlessä?...ohjeissa kyllä sanotaan että led17
Jos hommaa uuden trankun niin pitäskö se kytkee yleisten msextra ohjeiden mukaan?
Fanoutputtia vilkuttaa jos irq-trigger on päällä. Rpm-outputista pukkaa 12V vaikka tacho output pin ei oo edes päällä, se kytketty X14:sta. Tuleeko siitä
samasta ohjaus sytkäkivelle? Jos näin, sehän pitää silloin kokoajan puolan virtaa päällä. MIKSI?
antaa sytkälähdön ja maan väliltä 0,55 volttia... jotain säätöjä tuossa testailin niin tuli sieltä 12 volttiaki elikkä vielä jotenki hengissä vaikka kärysi.
Bensapumput lähtee päälle kun laittaa virrat megaan ja aina kun hall anturilta tulee signaali
EDIT: Kun spark output inverted on YES, antaa sytkälähdön ja plussan väliltä kokoajan 12V. Kun laittaa sen NO, antaa enää 0,4V. Olisko näinki yksinkertanen vika...
samasta ohjaus sytkäkivelle? Jos näin, sehän pitää silloin kokoajan puolan virtaa päällä. MIKSI?
antaa sytkälähdön ja maan väliltä 0,55 volttia... jotain säätöjä tuossa testailin niin tuli sieltä 12 volttiaki elikkä vielä jotenki hengissä vaikka kärysi.
Bensapumput lähtee päälle kun laittaa virrat megaan ja aina kun hall anturilta tulee signaali
EDIT: Kun spark output inverted on YES, antaa sytkälähdön ja plussan väliltä kokoajan 12V. Kun laittaa sen NO, antaa enää 0,4V. Olisko näinki yksinkertanen vika...