Niin oliskohan jollakin apuja, kun kierrosluku Megasquirtissa näyttää mitä sattuu ja sen johdosta seokset on sitten hiukka rikkaammalla. Eli kyseesä on kaksi mopoa joissa "orggis" B&G levyt.
Toinen mopo Jawa 500 cc metanoli kone siinä lisänä turbo + ilokaasut yksi läppärynko 1000 cc suutin ja kierrosluku on otettu nokasta induktiivisella anturilla ja kun koneen laittaa käyntiin niin kierrosluku heittelee 3000 ja 6000 välillä.
Toinen mopo on taas Honda VTR 1000 V2 koneella jossa 2 läppärunkoa 2 suutinta 400 cc + ilokaausut, kierrosluku yritettiin ottaa kiekkamittarilta, mutta ei pelaa ollenkaan, ilmeisesti se ei toimi niin että se pätkisi maita. Sen jälkeen otettiin toisesta puolan maasta jollain kone lähti käyntiin, mutta kierrokset huitelee 17000 ja 25000 välillä ja kone ei luonnollisesti käy muuta kuin kaasu pohjassa huonosti..
Tällä hetkellä en tiedä mitä tekis, eli onko kierrosluku "signaali" puolalta liian heikko vai onko Hondissa kiekkamittarissa joku toinen "piuha" josta tuon kierrosluvun vois saada.
Niin tuo levy on kyllä simuloitu kortilla ja siinä ei ilmennyt vikoja.
Kierrosluku ongelmia
Moderator: Masi_K
Mulla oli myös aluksi ongelmia tuon kierroslukusignaalin kanssa. Tietyillä kierrosluvuilla tuli reippaasti 25000rpm piikkejä. Ongelma ratkesi lisäämällä suodatusta sytkäsignaalin inputtiin. Käytännössä tämä tapahtui kasvattamalla opton sisääntulopuolella olevien vastuksen ja konkan arvoa, R10 ja C12 alkuperäisessä MS piirilevyssä. Tällä hetkellä noiden arvot on 3.3kOhm. ja 2uF, signaali on otettu puolan miinusnavasta.
Tuon induktiivisen anturin tuottamaa signaalia kannattaa tutkailla skoopilla, mikäli sellainen on käytettävissä.
Tuon induktiivisen anturin tuottamaa signaalia kannattaa tutkailla skoopilla, mikäli sellainen on käytettävissä.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Joo kiitos. Tuo ongelma kyllä ratkes tuo Hondan osalta niin, että saatiin sittenkin tuolta kiekkamittarilta hyvä impulssi mutta se näytti tasan kaks kertaa suurempia kieroksia kuin mopon oma mittari, tuon jälkeen ajateltiin, että kyllähän tuolla megatunessa täytyy olla joku kohta jossa määritellään kuinka mlnta impulssia kone antaa per kampiakseli kierros mutta sellaista ei ilmeisesti ole
!!!
No ei muuta kuin tuneen kaks suutinta asetuksiin ja sylinterimääräksi 4 kpl kun todellisuudessa tuo V2 kone. Tämän jälkeen ei muuta kuin käyntiin ja kiekat kohdalla ja kone kävi suht hyvin ja otti hyvin kierroksia.
No nyt ei muuta kuin armotonta säätöä

No ei muuta kuin tuneen kaks suutinta asetuksiin ja sylinterimääräksi 4 kpl kun todellisuudessa tuo V2 kone. Tämän jälkeen ei muuta kuin käyntiin ja kiekat kohdalla ja kone kävi suht hyvin ja otti hyvin kierroksia.
No nyt ei muuta kuin armotonta säätöä
