Eli kokemuksia siitä kuinka nopeasti homma on ollut läjässä..
Aikaa kaksi viikkoa...onnistuuko asennus ja säätö?
Moderator: Masi_K
Aikaa kaksi viikkoa...onnistuuko asennus ja säätö?
Mietin tässä, että kannattaako elää vaarallisesti..nimittäin auto pitäisi katsastaa noin kahden viikon kuluttua ja mietin onnistuisiko tuo säätö siihen mennessä niin hyvin ettei inssillä ole nokan koputtamista...siis onko teoreettisiakaan mahdollisuuksia? Vehkeet ei nimittäin vielä ole kiinni kyseisessä pirssissä...sytkäkin olisi tarkoitus laittaa ja auto on rekisteröimättä eli ei voi ajaa
Voisihan nuo päästöt käydä mittauttamassa jossain muualla ensin.
Eli kokemuksia siitä kuinka nopeasti homma on ollut läjässä..
Eli kokemuksia siitä kuinka nopeasti homma on ollut läjässä..
parempi liikaa kuin pikkusen liian vähän..
Re: Aikaa kaksi viikkoa...onnistuuko asennus ja säätö?
Se riippuu siitä miten paljon siinä on asioita mitkä voi mennä pieleen, eli onko siinä ennen ollut ruisku ja millanen sytkä, ja että mitkä päästövaatimukset sitä koskee? Aika kiire tulee jos nollatilanteesta lähdetään, mutta jos käsissä on toimivaksi testattu piirilevy, johtosarja ja kaikki muut hilut niin homma on tehty noin kolmessa päivässä. Säätämiseen menee pari iltaa jos on homma hanskassa ja tietää mitä tekee ja ja vastaavasti muutama kuukausi jos kaikki pitää opetella alusta lähtienviljami wrote:Mietin tässä, että kannattaako elää vaarallisesti..nimittäin auto pitäisi katsastaa noin kahden viikon kuluttua ja mietin onnistuisiko tuo säätö siihen mennessä niin hyvin ettei inssillä ole nokan koputtamista...siis onko teoreettisiakaan mahdollisuuksia? Vehkeet ei nimittäin vielä ole kiinni kyseisessä pirssissä...sytkäkin olisi tarkoitus laittaa ja auto on rekisteröimättä eli ei voi ajaaVoisihan nuo päästöt käydä mittauttamassa jossain muualla ensin.
Eli kokemuksia siitä kuinka nopeasti homma on ollut läjässä..
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Tein semmosen päätöksen, että niputan ton vielä vanhoilla vehkeillä niin ei ole katsarilla sanomista. Tuohan on kaiken lisäksi vähäpäästöinen niin sillä löytyy sitä nillitettävää, jos se huomaa esim. ilmamäärämittarin puuttumisen. Joka tosin on "hieman" epätodennäköistä..
Tavoite on onnistunut viritys eli tehot ei saisi tippua yli 20%. Kiinnostaisi saada käppyrät tolla streetdynolla ennen ja jälkeen. Joten enköhän laita vanhat värkit.
Tavoite on onnistunut viritys eli tehot ei saisi tippua yli 20%. Kiinnostaisi saada käppyrät tolla streetdynolla ennen ja jälkeen. Joten enköhän laita vanhat värkit.
parempi liikaa kuin pikkusen liian vähän..
-
JTbo
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Street Dynolla, kuten muussakin rullilla tapahtuvassa dynotuksessa paras hyöty saadaan juurikin mittaamalla tilanne ennen ja samassa dynossa jälkeen virityksen. Mittauksen tarkkuus riippuu hyvinkin paljon mittaajasta, mitä arvoja laitetaan ohjelmaan.viljami wrote:Tein semmosen päätöksen, että niputan ton vielä vanhoilla vehkeillä niin ei ole katsarilla sanomista. Tuohan on kaiken lisäksi vähäpäästöinen niin sillä löytyy sitä nillitettävää, jos se huomaa esim. ilmamäärämittarin puuttumisen. Joka tosin on "hieman" epätodennäköistä..
Tavoite on onnistunut viritys eli tehot ei saisi tippua yli 20%. Kiinnostaisi saada käppyrät tolla streetdynolla ennen ja jälkeen. Joten enköhän laita vanhat värkit.
Näiden ohjelmallisten (street dyno, powerdyn) suurin ongelma onkin juuri sopivien säätöjen hakeminen, siksi kannattaa ensimmäiset mittaukset tehdä paketilla, josta tietää mitä pitäisi tulla ulos niin näkee paljonko on virhettä ja jossain määrin voi myös kalibroida virhettä pois, esim, vaihteistohäviötä muokkaamalla ohjelmassa.
Volvo 360GL -88