1-sylinterisen / suuri porauksisten sytkäennakot
Posted: Mon Jul 16, 2007 16:05
Yritän parhaillaan hakea parhaiten tehoa / vääntöä antavia sytkäkarttoja isoon 1-pyttyseen prätkään. Sylinterin halkaisija +107mm x 86mm , nokka 288ast@0.5mm. 4-venttiilia / 2 sytytystulppaa.
Vakiona ko. prätkässä 5 ast @ 2800rpm ja 28ast 4300ast.
Jos laitan esim. 2000rpm 20ast ennakkoa, tuntuu ajossa, että menee _selvästi_ lussummaksi.
Eli itse kysymys, onko noi tehtaan ennakot muka ne parhaat tehon/väännön kannalta? Käytössä n. 105oct gaso ja vakio speksattu 89oct.
Meinasin nyt siis alle 2800rpm aluetta, paineilla vetää agressiivisesti, mutta kyllä sielläkin huomaa, jos on ennakkoa liikaa. Kone ei kuitenkaan 100% nakuta. Vaikka nokka on vaihdettu, niin on kuitenkin enemmän kuutioita, portattu kansi ja hieman kovempi puristus verrattuna vakioon.. joten ei pitäisi ainakaan "mekaanisesti" olla lussumpi kuin vakio.
Vakiona ko. prätkässä 5 ast @ 2800rpm ja 28ast 4300ast.
Jos laitan esim. 2000rpm 20ast ennakkoa, tuntuu ajossa, että menee _selvästi_ lussummaksi.
Eli itse kysymys, onko noi tehtaan ennakot muka ne parhaat tehon/väännön kannalta? Käytössä n. 105oct gaso ja vakio speksattu 89oct.
Meinasin nyt siis alle 2800rpm aluetta, paineilla vetää agressiivisesti, mutta kyllä sielläkin huomaa, jos on ennakkoa liikaa. Kone ei kuitenkaan 100% nakuta. Vaikka nokka on vaihdettu, niin on kuitenkin enemmän kuutioita, portattu kansi ja hieman kovempi puristus verrattuna vakioon.. joten ei pitäisi ainakaan "mekaanisesti" olla lussumpi kuin vakio.