Olisi tarkoitus ensi talvena asentaa mega ohjaamaan ruiskua .
Ajattelin käyttää alkuperäisiä kaasuttimia läppärunkoina 4*34mm ja alkup. kurkkuihin suuttimet.
Olen hommannut Mitsu Galant 2.0 gls vm. 89 ruiskun
1. Galantin suuttimet tuotto 210 ok? Heppoja Hondassa noin. 75
2. Galantin lämpöanturi Hondan kanteen ok? Hondassa ilmajäähdytys!
3. Galantin bensan painesäädin ok?
sitten nämä jotka tuottavat vähän ongelmia. Hyvä jos saisin apuja!!
4. kaasuläpän asentoanturi On se Galantin potentiometri mutta kun sitä ei oikein saa mihinkään akseliin järkevästi. Eli löytyykö mitään järkevää ratkaisua että saisin potikan vaijeriin esim. Liukupotentiometri??
5. Imuilman lämpöanturi Cosworth vai joku muu? mahdollisimman pieni!
6. Piirilevy Megalle mielellään aika pieni mistä?
7. Bensapumppu Biltema? tai vaihtoehtona joku toinen jossa on nämä ominaisuudet: pikkuinen, pieni virrankulutus ja suht edullinen.
Honda cb 750 vm.92
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
6) Ulkomailta melkein pitää tilata, jos ei itse halua piirilevyä tehdä (tai kaverilla teettää). Turtana on suunnitellu 100x60mm levyn, joka on yksipuoleinen ja joka noudattaa alkuperäistä B&G kytkentäkaaviota. Levyllä on suurin osa normikäytössä tarvittavista optiosta. Ite oon kasannu kaks noita TRC-levyjä. kuva-> täällä (ylempi levy)
Suuttimet ainakin riittää ainakin ihan kevyesti.
Onks sulla orggis kaasarit (suoraveto?) tulpattuna ja suuttimet niissä? Sitten on tosiaan pieniä probleemia asentaa TPS.
Alipainekaasarit + vakio airbox skulaa varmaan ihan hienosti pelkällä MAPilla.
Noita purkuosa läppärunko settejähän saa aika halvalla ~300egellä, tälläkin foorumilla on ollut monta myynnissä.
Onks sulla orggis kaasarit (suoraveto?) tulpattuna ja suuttimet niissä? Sitten on tosiaan pieniä probleemia asentaa TPS.

Noita purkuosa läppärunko settejähän saa aika halvalla ~300egellä, tälläkin foorumilla on ollut monta myynnissä.
-Suuttimet on ihan sopivan kokoiset, riittää jonnekin 140 hv nurkille ja tuskin tuottavat vielä ongelmia tyhjäkäynnillä.
-Jos saat sen Galantin anturin jotenkin kiinnitettyä kanteen niin pitäisi olla hyvä. Muitakin vaihtoehtoja löytyy.
-Bensanpaineensäädinkin on varmaan ihan ok.
-Kaasuläpän asentoanturi onkin sitten vähän ongelma, jos kaasareissa ei ole sellaiselle mitään paikkaa, virittelyksi menee. Vaijerin haaroitus ja liukupotikka voisi olla yksi vaihtoehto. Jos käytät speed-density-algoritmia (MAP:iin perustuvaa säätöä), niin tuon asentoanturin tarkkuus ei ole ihan niin kriittinen juttu.
-Ilman lämpöanturiksi käy lähes mikä vaan, kun kyseessä on vaparikone. NTC-vastus elektroniikkaliikkeestä on yksi vaihtoehto, ainakin on pieni. Noita voi käyttää myös koneen lämpöanturina. Itse liimasin tuollaisen 6mm rengas-abikoon kiinni ja laitoin venttiilikopan pultin alle. Hyvin toimii.
-Piirilevyistä pienimmät löytyy varmaan "harrastepuolelta". MS2:een pohjautuva MicroSquirt pitäisi olla tulossa myyntiin lähiaikoina. Se olisi pieni ja vesitiivis, mutta saatavuudesta ei ole vielä tarkempaa tietoa, pitää tilata jenkeistä ja hintaakin on vähän reilummin. Sitten joskus kun se tulee myyntiin... Mun tekemä piirilevyversio olisi myös hyvä, vaikka itse sanonkin, mutta lähiaikoina en ehdi tekemään niitä lisää, syksymmällä ehkä. Mutta jos haluat harrastella pintaliitoshilujen juottamista niin piirilevyn voin kyllä toimittaa.
-Bensapumppu on myös vähän hankala kysymys. Erityisen pieniä en ole löytänyt. Vanhan GPZ-kawan pumppu on iso, mutta syö vähän sähköä, alle 3A. Nyt mulla on käytössä Malloryn pumppu, joka syö tehoonsa nähden myös kohtuullisen vähän sähköä, noin 4A.
Lisävinkkinä suosittelisin harkitsemaan jonkun pyörän läppärunkoja. Jos löydät mallin, joka käy kohtuuvaivalla kanteen, niin säästät kyllä paljon vaivaa ja lopputuloskin on luultavasti parempi kuin kaasareista askartelemalla.
-Jos saat sen Galantin anturin jotenkin kiinnitettyä kanteen niin pitäisi olla hyvä. Muitakin vaihtoehtoja löytyy.
-Bensanpaineensäädinkin on varmaan ihan ok.
-Kaasuläpän asentoanturi onkin sitten vähän ongelma, jos kaasareissa ei ole sellaiselle mitään paikkaa, virittelyksi menee. Vaijerin haaroitus ja liukupotikka voisi olla yksi vaihtoehto. Jos käytät speed-density-algoritmia (MAP:iin perustuvaa säätöä), niin tuon asentoanturin tarkkuus ei ole ihan niin kriittinen juttu.
-Ilman lämpöanturiksi käy lähes mikä vaan, kun kyseessä on vaparikone. NTC-vastus elektroniikkaliikkeestä on yksi vaihtoehto, ainakin on pieni. Noita voi käyttää myös koneen lämpöanturina. Itse liimasin tuollaisen 6mm rengas-abikoon kiinni ja laitoin venttiilikopan pultin alle. Hyvin toimii.
-Piirilevyistä pienimmät löytyy varmaan "harrastepuolelta". MS2:een pohjautuva MicroSquirt pitäisi olla tulossa myyntiin lähiaikoina. Se olisi pieni ja vesitiivis, mutta saatavuudesta ei ole vielä tarkempaa tietoa, pitää tilata jenkeistä ja hintaakin on vähän reilummin. Sitten joskus kun se tulee myyntiin... Mun tekemä piirilevyversio olisi myös hyvä, vaikka itse sanonkin, mutta lähiaikoina en ehdi tekemään niitä lisää, syksymmällä ehkä. Mutta jos haluat harrastella pintaliitoshilujen juottamista niin piirilevyn voin kyllä toimittaa.
-Bensapumppu on myös vähän hankala kysymys. Erityisen pieniä en ole löytänyt. Vanhan GPZ-kawan pumppu on iso, mutta syö vähän sähköä, alle 3A. Nyt mulla on käytössä Malloryn pumppu, joka syö tehoonsa nähden myös kohtuullisen vähän sähköä, noin 4A.
Lisävinkkinä suosittelisin harkitsemaan jonkun pyörän läppärunkoja. Jos löydät mallin, joka käy kohtuuvaivalla kanteen, niin säästät kyllä paljon vaivaa ja lopputuloskin on luultavasti parempi kuin kaasareista askartelemalla.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Joo alipainekaasarit nämä ovat...cockjerry wrote:Suuttimet ainakin riittää ainakin ihan kevyesti.
Onks sulla orggis kaasarit (suoraveto?) tulpattuna ja suuttimet niissä? Sitten on tosiaan pieniä probleemia asentaa TPS.Alipainekaasarit + vakio airbox skulaa varmaan ihan hienosti pelkällä MAPilla.
Noita purkuosa läppärunko settejähän saa aika halvalla ~300egellä, tälläkin foorumilla on ollut monta myynnissä.