Eli auto toimii oikein kun bensapumppu on pakkokytkettynä.
Jos mega ohjaa pumpun relettä se n.10s-20s ajoin käy vähän aikaa pois päältä jolloin pa-paine tippuu ja käynti heikkenee. Ajoittain rele myös "surisee".
Eli kysymys= Onko megassa asetusta käynninaikaiselle pumpun sammuttelulle (ei kai se voi toimia kuin jatkuvana?)
Moottori käy muuten hyvin ja pumpun ohjaus megatunessa pysyy ON asennossa.
Johdot/maat OK (surina vois johtua huonoista johdotuksista)
Koodina extra 029v
B-pumpun rele "surahtelee"
Moderator: Masi_K
Re: B-pumpun rele "surahtelee"
Ei ole.JRI_T wrote: Onko megassa asetusta käynninaikaiselle pumpun sammuttelulle (ei kai se voi toimia kuin jatkuvana?)
Tsekkaa vielä kerran sen releen kytkennät, että sinne tulee riittävän tukevasti jännitettä ja piuha megalle menee kunnolla oikeaan nastaan. Tarkista myös bensapumpun transistorin Q3 juotokset, ja jos muu ei auta, niin kokeile vaihtaa tuo Q3. Kuumeneeko Q3 kovasti?
Havaitsin sellaisen asian että bensapumppu pyörii vain tyhjäkäynnillä ajoittain, kun joutokäyntiä yritetään säätää.
Kun lisään kierroksia pumppu lakkaa pyörimistä ja MTunen Idle control valo sammuu..
Kun otan pumpun releen pois ja kytken hyppyjohdon jotta pumppu pyörii, ei idle control toimi. Edes Idle control ilmaisin ei vilku megatunessa..
Jos jollain samaa propleemaa vois valaista mua hieman, onko asetukset pielessä vai sisäinen liitos härö? Johdotukset olen tarkastanut.
Kitoos.
Q3:sta en ole tarkastanut vielä.
Kun lisään kierroksia pumppu lakkaa pyörimistä ja MTunen Idle control valo sammuu..
Kun otan pumpun releen pois ja kytken hyppyjohdon jotta pumppu pyörii, ei idle control toimi. Edes Idle control ilmaisin ei vilku megatunessa..
Jos jollain samaa propleemaa vois valaista mua hieman, onko asetukset pielessä vai sisäinen liitos härö? Johdotukset olen tarkastanut.
Kitoos.
Q3:sta en ole tarkastanut vielä.