Kiekkamittari Ediksen kanssa
Moderator: Masi_K
Kiekkamittari Ediksen kanssa
Jeps eli vehkeet pelaa ihan ok mutta pitäisi tuo Mk2 Escortin kiekkamittari saada toimintaan
Sytkänähän olisi Edis4. Kiekkamittarille on otettu signaali joko ediksen IDM tai CTO piikistä, ei muista enää mutta täytyy huomenissa tarkistaa ja kokeilla vielä toisella mittarilla.
Pitäisikö toimia ja kummassa pitää olla. Vai toimiiko kummastakaan eli pitääkö ottaa megan kautta tuo
Sytkänähän olisi Edis4. Kiekkamittarille on otettu signaali joko ediksen IDM tai CTO piikistä, ei muista enää mutta täytyy huomenissa tarkistaa ja kokeilla vielä toisella mittarilla.
Pitäisikö toimia ja kummassa pitää olla. Vai toimiiko kummastakaan eli pitääkö ottaa megan kautta tuo
ei toiminu mullakaan ediksen kautta tuo CTO
ite ainakin otan megalta Tän mukaan
ite ainakin otan megalta Tän mukaan
Fiesta mk3 TIC feat. megaruiskaus
Hmm, jos teen tuon mukaan niin voiko tuo ns erillinen piiri sijaita boksin ulkopuolella niin että esim tuo trankun maadoitus menee vaikka auton koriin
Entäs jos valitsen tacho outiksi esim pin10. Tarkoittaako tuo nyt sitä db37 liittimessä olevaa pinniä, eli se on "kytketty" piirilevylle jo oikeaan paikkaan eli teen vaan tuo trankkuvastus kytkennän ennen kiekkamittaria
Epäselvyyden selvittämiseksi
jos valitsen tacho outiksi esim x4, niin vedän kortilla hyppyjohdon x4 --> vapaaseen pinniin (olikohan joku X14->pin 30 tai jotain)
Entäs jos valitsen tacho outiksi esim pin10. Tarkoittaako tuo nyt sitä db37 liittimessä olevaa pinniä, eli se on "kytketty" piirilevylle jo oikeaan paikkaan eli teen vaan tuo trankkuvastus kytkennän ennen kiekkamittaria
Epäselvyyden selvittämiseksi

ite teen ainakin boksin ulkopuolisen...
viewtopic.php?t=567&highlight=kierrosluku%2A
viewtopic.php?t=567&highlight=kierrosluku%2A
Fiesta mk3 TIC feat. megaruiskaus
Re: Kiekkamittari Ediksen kanssa
Mulla ainakin toimii CTO:sta.VesQ wrote:Jeps eli vehkeet pelaa ihan ok mutta pitäisi tuo Mk2 Escortin kiekkamittari saada toimintaan
Sytkänähän olisi Edis4. Kiekkamittarille on otettu signaali joko ediksen IDM tai CTO piikistä, ei muista enää mutta täytyy huomenissa tarkistaa ja kokeilla vielä toisella mittarilla.
Pitäisikö toimia ja kummassa pitää olla. Vai toimiiko kummastakaan eli pitääkö ottaa megan kautta tuo
turbovoimaa
Samaa ongelmaa itselläkin kiekkamittarin toimimattomuuden kanssa, muuten mega toinut moitteetta jo 2000km. Mittari toimi aluksi, mutta muutettaessa SAW lähtö pinnistä 30 -> pinniin 25 auton oma mittari lopetti toimintansa. Minkälaista suuruusluokkaa olevaa jännitettä pitäisi näkyä mitattaessa yleismittarilla tuosta CTO lähdöstä?
Entäs IDM?
Oskillosskooppia ei tähän hätään onnistu saamaan mistään lainaan, mutta eikös sen tuollakin tavalla voi mitata?
Entäs IDM?
Oskillosskooppia ei tähän hätään onnistu saamaan mistään lainaan, mutta eikös sen tuollakin tavalla voi mitata?
Last edited by peewee on Mon May 28, 2007 20:07, edited 1 time in total.
Juu nyt toimii kiekkamittari siten että on paikallaan tavallinen kärjellinen jakaja jossa sisällä vaan kärjet ja kondensaattori, kytketty kuten normaali puolasysteemi mutta puolan tilalla on releestä purettu käämi
Vielä kun saisi tuon jakajan paskan pois tuolta välistä niin kaikki olisi hyvin
Ei ymmärrä mikä siinä kärjissä sitten on erilaista verrattuna esim tuohon transistorikytkentään, maadoitustahan sekin pätkii
Vielä kun saisi tuon jakajan paskan pois tuolta välistä niin kaikki olisi hyvin
Ei ymmärrä mikä siinä kärjissä sitten on erilaista verrattuna esim tuohon transistorikytkentään, maadoitustahan sekin pätkii
Samasta aiheesta. RPM-mittari pitäisi saada toimimaan edis4:ään.
Onko kukaan kokeillut tätä kytkentää:
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... ivolts.GIF
Idea on siis napata signaali tuosta kuvan 3-napaiselta liittimeltä (coil -ve??), diodit väliin ja mittarille? Myöskään 1N4004 koodi ei sano minulle mitään... Millaisia diodeja tässä käytetään?

Onko kukaan kokeillut tätä kytkentää:
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... ivolts.GIF
Idea on siis napata signaali tuosta kuvan 3-napaiselta liittimeltä (coil -ve??), diodit väliin ja mittarille? Myöskään 1N4004 koodi ei sano minulle mitään... Millaisia diodeja tässä käytetään?

Volvo 240 Turbo MS-EDIS
Tähän ei löytynyt vastausta, joten toistetaan sama kysymys kuin yllä, eli pystyykö tuosta CTO-pinnistä tulevaa signaalia mittaamaan yleismittarilla? Saan kyllä skoopilla varustetunkin mittarin tarvittaessa lainaan, mutta en just tähän hätään. Samoja kiekkamittareita jengi on kuitenkin saanut pelaamaan tosta CTO-pinnistä, mutta mulla ei lähde pelaamaan jostain syystä. Hankin kyllä jo komponentit tota diodikytkentää vartenkin, eli onko siitä kokemuksia?peewee wrote: Minkälaista suuruusluokkaa olevaa jännitettä pitäisi näkyä mitattaessa yleismittarilla tuosta CTO lähdöstä?
Entäs IDM?
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact: