Ford Taunus farkku V6 -KÄY!
Moderator: Masi_K
Ford Taunus farkku V6 -KÄY!
Autona ford taunus ja moottorina fordin v6 2.9 scorpiosta, jakaja on TFI mallia. partcon rakennusarja ms, ohjelmaversio 029v megasquirt extra, puolana msd-blasterII(testattu myös normaalilla)
ongelma on seuraavanlainen.
asetukset on samallatavalla kun extra sivuilla sanotaan TFI sytkälle.
käyntiin yrittää jos painaa kaasua ~3/4osaa, jossei paina ei ole mitään toivoa käyntiin, pyörii kun tulpaton mopo.
jakaja oli alkuun 180astetta pielessä, nyt se on varmasti oikein purin venttiilikopankin että pääsee kattomaan että se on kohdallaan.
kokeilin kääntää jakajaa eri suuntiin ja eri TFI boksilla, eri puolalla ja ei mikään ole tähänasti auttanut.
huonolaatuinen video aiheesta
ongelma on seuraavanlainen.
asetukset on samallatavalla kun extra sivuilla sanotaan TFI sytkälle.
käyntiin yrittää jos painaa kaasua ~3/4osaa, jossei paina ei ole mitään toivoa käyntiin, pyörii kun tulpaton mopo.
jakaja oli alkuun 180astetta pielessä, nyt se on varmasti oikein purin venttiilikopankin että pääsee kattomaan että se on kohdallaan.
kokeilin kääntää jakajaa eri suuntiin ja eri TFI boksilla, eri puolalla ja ei mikään ole tähänasti auttanut.
huonolaatuinen video aiheesta
Last edited by tanari on Sun May 27, 2007 6:19, edited 1 time in total.
Toimiiko moottori noilla vermeillä jos bensansyöttö on eri? Mietin lähinnä onko tuossa tyhjäkäyntiventtiiliä ollenkaan jos kerran vaatii kaasuläpän raottamista käynnistämisvaiheessa. Jos et käytä Alpha-N tilaa niin megahan ei tolla kaasuläpän asennolla säädä mitään (paitsi kiihdytysrikastusta jos säädetty TPS-aktivoituvaksi mutta se ei vaikuta tasakaasuun). Myös jos käynnistäessä ihan pohjassa, niin taitaa katkaista bensansyötön kokonaan.
Edelleen tuo ei toimi ei kuvaa paljoakaan. Sytkälle kannattaa alkuun asettaa jotkut vähemmän rankat kartat. Vaikka pelkän rpm mukaan jos ei muuta kunnes saa koneen muuten käymään. Sytkä lampulla kohilleen ja bensaa rukkaamaan niin että käy paremmin. Lambdasta suoraan vaikea katsoa seosarvoja jos ei tahdo edes tyhjäkäyntiä käydä (en katsonut videota).
Edelleen tuo ei toimi ei kuvaa paljoakaan. Sytkälle kannattaa alkuun asettaa jotkut vähemmän rankat kartat. Vaikka pelkän rpm mukaan jos ei muuta kunnes saa koneen muuten käymään. Sytkä lampulla kohilleen ja bensaa rukkaamaan niin että käy paremmin. Lambdasta suoraan vaikea katsoa seosarvoja jos ei tahdo edes tyhjäkäyntiä käydä (en katsonut videota).
Tiara Kit Car - MsnS-E
kaasuläpän raottaminen startatessa lisää imusarjan painetta (vähentää siis alipainetta) ja siten saa enemmän bensaa, oma veikkaukseni on, että se ei vain saa riittävästi bensaa vielä...
omassa v6 koneessa oli samoja ongelmia aluksi...
nykyään saa antaa 7-10 kertaa ryypyn (tuos hi-res koodissa jota käytän on vissiin vielä joku bugi tuossa kohtaa tai sitten se on vain liian tarkka) ja sitten hörähtää heti käyntiin, myös se kolme kertaa kaasun pohjaan painaminen antaa lisää polttoainetta starttauksessa, jos sen on aktivoinut...
omassa v6 koneessa oli samoja ongelmia aluksi...
nykyään saa antaa 7-10 kertaa ryypyn (tuos hi-res koodissa jota käytän on vissiin vielä joku bugi tuossa kohtaa tai sitten se on vain liian tarkka) ja sitten hörähtää heti käyntiin, myös se kolme kertaa kaasun pohjaan painaminen antaa lisää polttoainetta starttauksessa, jos sen on aktivoinut...
mulla kasteli tulppia, kun oli liian laihalla...tanari wrote:tulpat on märät, mutta elektrodit on kuivat samoin se kärki.
minkälaisia suuttimien aukioloaikoja vois pitää, sielä on nyt 1ms ja 170cc suuttimet ja 3015cc koneen koko
mun koneessa tyhjäkäynnillä pw 1.5 ja dutycycle 1.2 (2 ruiskutusta/työtahti muistaakseni) ja suuttimet 760 cc/min...
eilen tuli ajeltua 200km ja säädeltyä.
tuntuu että vedot on hukassa, säädin sytkäkarttaa näin.
ennakot menee
100kilopaskalii
500-3000 17astetta
3000-3500 20astetta
3500-7500 35astetta
sitten 80 ja 70 on muutamia asteita vähemmän samoilla kierroksilla.
bensaa se haluaa ihan helvetisti, lisäsin perus asetuksista 1.0ms:n 1.3:n ja nostin bensakarttoja ihan helvetisti
tuntuu että noi 170cc suuttimet voisi ehkä olla liian pienet.
kierrokset ei nouse kunnolla tappiin, kestää pitkään että venyy
kaasupohjaan -> kierrokset nousee, nousee, sitten on 3600rpm ja alkaa kiertää paremmin, sitten se sama "parempi" veto vetää sinne 6000rpm asti, joku loppuu, jotain ei ole, joku on vituillaan, tai jotain.
paikallaan vapaalla kiertää ihan hyvin.
tuntuu että vedot on hukassa, säädin sytkäkarttaa näin.
ennakot menee
100kilopaskalii
500-3000 17astetta
3000-3500 20astetta
3500-7500 35astetta
sitten 80 ja 70 on muutamia asteita vähemmän samoilla kierroksilla.
bensaa se haluaa ihan helvetisti, lisäsin perus asetuksista 1.0ms:n 1.3:n ja nostin bensakarttoja ihan helvetisti
tuntuu että noi 170cc suuttimet voisi ehkä olla liian pienet.
kierrokset ei nouse kunnolla tappiin, kestää pitkään että venyy
kaasupohjaan -> kierrokset nousee, nousee, sitten on 3600rpm ja alkaa kiertää paremmin, sitten se sama "parempi" veto vetää sinne 6000rpm asti, joku loppuu, jotain ei ole, joku on vituillaan, tai jotain.
paikallaan vapaalla kiertää ihan hyvin.
sytytysennakon pitää lisääntyä, kun alipaine lisääntyy... jos ymmärsin oikein, sun kartoissa ennakot pienenevät, kun alipaine kasvaa, eli ei mikään kauhea ihme, jos ei ole vetoja...tanari wrote:eilen tuli ajeltua 200km ja säädeltyä.
tuntuu että vedot on hukassa, säädin sytkäkarttaa näin.
ennakot menee
100kilopaskalii
500-3000 17astetta
3000-3500 20astetta
3500-7500 35astetta
sitten 80 ja 70 on muutamia asteita vähemmän samoilla kierroksilla.
bensaa se haluaa ihan helvetisti, lisäsin perus asetuksista 1.0ms:n 1.3:n ja nostin bensakarttoja ihan helvetisti
sovella tuosta mun sytkäkartasta jotain omaasi... tuo on toiminut ihan hyvin (tehtaan kartasta lievästi muutettu)
http://jysal.pp.fi/auto%20kuvat/sytk%e4kartta.jpg
kiitos informaatiosta, pitääkin käydä muuttamassa hiukan sytkäkarttaaHöylä wrote:sytytysennakon pitää lisääntyä, kun alipaine lisääntyy... jos ymmärsin oikein, sun kartoissa ennakot pienenevät, kun alipaine kasvaa, eli ei mikään kauhea ihme, jos ei ole vetoja...tanari wrote:eilen tuli ajeltua 200km ja säädeltyä.
tuntuu että vedot on hukassa, säädin sytkäkarttaa näin.
ennakot menee
100kilopaskalii
500-3000 17astetta
3000-3500 20astetta
3500-7500 35astetta
sitten 80 ja 70 on muutamia asteita vähemmän samoilla kierroksilla.
bensaa se haluaa ihan helvetisti, lisäsin perus asetuksista 1.0ms:n 1.3:n ja nostin bensakarttoja ihan helvetisti
sovella tuosta mun sytkäkartasta jotain omaasi... tuo on toiminut ihan hyvin (tehtaan kartasta lievästi muutettu)
http://jysal.pp.fi/auto%20kuvat/sytk%e4kartta.jpg

tosin itsellä ei ole ylipainetta pannussa, mutta tuohon 100kpa kirjasin ylös.
eilen kävin purkaa konetta senverta että saa venttiilit säädettyä ja suuttimet vaihdettua 300cm3 suuttimiin, paikallaan olleet olivat bosch 280150767 numeroiset.