Page 1 of 1
ÄkkiÄ apua
Posted: Thu May 17, 2007 17:08
by tcgsxr
eli kun teen VE tablea TPS säätöön perustuvana ni onko
se TPS "arvo" (siinä sivusa) Prosentteina 0--100 vai
TPS anturin "vastus" arvo ???
sain pelin nyt käymään kohtalaisesti TPS säätöön perustuvana
ku ei oikein toi MAP homma onnistu on vissiin niin jyrkät nokat
tai sit se "vacuumi" hukkuu toisiin imu kanaviin
turbo motskari 4syl ja 4läppää
mut nää TPS arvot on ny 30---------220 (entiset map arvot)
outoo

Posted: Thu May 17, 2007 19:48
by W-PH
TPS-arvona käytetään niitä arvoja jotka saadaan kalibroitaessa
kaasuläpän tyhjäkäynti- ja täyskaasuasento (closed /full throttle ADC count)
Loput ruudut jaetaan tasavälille ko. arvojen väliin. Löytyy Megatunen Tools-valikosta.
Joudut tosin käyttämään HybridAlpha-N säätöä koska pyöräsi on ahdettu.
Pelkkä Alpha-N toimii vain vapaastihengittävässä.
http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=24086
Posted: Thu May 17, 2007 22:32
by tcgsxr
W-PH wrote:TPS-arvona käytetään niitä arvoja jotka saadaan kalibroitaessa
kaasuläpän tyhjäkäynti- ja täyskaasuasento (closed /full throttle ADC count)
Loput ruudut jaetaan tasavälille ko. arvojen väliin. Löytyy Megatunen Tools-valikosta.
Joudut tosin käyttämään HybridAlpha-N säätöä koska pyöräsi on ahdettu.
Pelkkä Alpha-N toimii vain vapaastihengittävässä.
http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=24086
jesss ! toi hybrid alfa homma oli jo tiedossa mut tätä mää hain!!

d
Posted: Fri May 18, 2007 20:39
by tmikkola
noh selvisi miksi mun tps:n perustuvat säädöt on mennyt ihan perseelleen.. tai ei oikeastaan mihinkään suuntaan..

Posted: Mon May 21, 2007 12:11
by W-PH
Tossa mun linkissä on HiRes-koodi jossa sytkänsäätö tapahtuu
MAP-anturin pohjalta. On huomattavasti helpompi arvioida
moottorin kuormitusta sen pohjalta säätäessä. Isoilla läpillä
ja pienillä kierroksilla virtaus (=kuormitus) on 100% moottorin
imemästä ilmamäärästä jo hyvin pienillä läpänaukeamilla.