ÄkkiÄ apua

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
tcgsxr
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Thu May 17, 2007 16:55

ÄkkiÄ apua

Post by tcgsxr »

eli kun teen VE tablea TPS säätöön perustuvana ni onko
se TPS "arvo" (siinä sivusa) Prosentteina 0--100 vai
TPS anturin "vastus" arvo ???

sain pelin nyt käymään kohtalaisesti TPS säätöön perustuvana
ku ei oikein toi MAP homma onnistu on vissiin niin jyrkät nokat
tai sit se "vacuumi" hukkuu toisiin imu kanaviin
turbo motskari 4syl ja 4läppää

mut nää TPS arvot on ny 30---------220 (entiset map arvot)
outoo :shock:
W-PH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Mon Feb 28, 2005 20:47
Location: P-SUOMI

Post by W-PH »

TPS-arvona käytetään niitä arvoja jotka saadaan kalibroitaessa
kaasuläpän tyhjäkäynti- ja täyskaasuasento (closed /full throttle ADC count)
Loput ruudut jaetaan tasavälille ko. arvojen väliin. Löytyy Megatunen Tools-valikosta.
Joudut tosin käyttämään HybridAlpha-N säätöä koska pyöräsi on ahdettu.
Pelkkä Alpha-N toimii vain vapaastihengittävässä.

http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=24086
tcgsxr
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Thu May 17, 2007 16:55

Post by tcgsxr »

W-PH wrote:TPS-arvona käytetään niitä arvoja jotka saadaan kalibroitaessa
kaasuläpän tyhjäkäynti- ja täyskaasuasento (closed /full throttle ADC count)
Loput ruudut jaetaan tasavälille ko. arvojen väliin. Löytyy Megatunen Tools-valikosta.
Joudut tosin käyttämään HybridAlpha-N säätöä koska pyöräsi on ahdettu.
Pelkkä Alpha-N toimii vain vapaastihengittävässä.

http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=24086
jesss ! toi hybrid alfa homma oli jo tiedossa mut tätä mää hain!! :D :D :D
tmikkola
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 130
Joined: Tue Dec 05, 2006 0:59

d

Post by tmikkola »

noh selvisi miksi mun tps:n perustuvat säädöt on mennyt ihan perseelleen.. tai ei oikeastaan mihinkään suuntaan.. :evil:
W-PH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Mon Feb 28, 2005 20:47
Location: P-SUOMI

Post by W-PH »

Tossa mun linkissä on HiRes-koodi jossa sytkänsäätö tapahtuu
MAP-anturin pohjalta. On huomattavasti helpompi arvioida
moottorin kuormitusta sen pohjalta säätäessä. Isoilla läpillä
ja pienillä kierroksilla virtaus (=kuormitus) on 100% moottorin
imemästä ilmamäärästä jo hyvin pienillä läpänaukeamilla.
Post Reply