LM1815 muunnospiirin häiriöt??
Posted: Thu Apr 26, 2007 10:24
Kokoonpano MS'n'E 029q, VR-muunnospiiri http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... -input.jpg
ja 60-2 hampaiselta kiekolta trikkaus. Anturi piuhat yms. kunnossa "testattu".
Ongelma on seuraavanlainen kohde auto käy juuri ja juuri tyhjää, mutta prötää ja paukkuu. Kun tarjoaa kierroksia yli 1000rpm niin homma tyssää täysin ja näytöllä kierrokset hyppii. Vikaa on tutkittu jo sen verran että se on saatu rajattua tuon muunnospiirin sisääntulon 330pf konkan tietämille. Eli kun sormin ottaa kiinni kahtapuolen tekemääni muunnospiirin levyä tuon konkan kohdalta niin, että sormi osuu samalla maihin niin ongelma poistuu täysin ja auto kiertaa nätisti 8000rpm:ään. Eli joku häiriö syntyy tuossa konkassa ja sormi nähtävästi tekee sen verran maita tai kapasitanssia että häiriä suodattuu. Mutta osaako kukaan sanoa tarkemmin että minkä kokoisia konkkia kannattaa kokeilla ja voiko tuon etuvastuksen etupuolelle laittaa myös konkkaa??
Sama ongelma kahdella eri megalla jossa samoin tehty muunnospiiri. Ja samoin myös korjaantuu.
Kiitos[/url]
ja 60-2 hampaiselta kiekolta trikkaus. Anturi piuhat yms. kunnossa "testattu".
Ongelma on seuraavanlainen kohde auto käy juuri ja juuri tyhjää, mutta prötää ja paukkuu. Kun tarjoaa kierroksia yli 1000rpm niin homma tyssää täysin ja näytöllä kierrokset hyppii. Vikaa on tutkittu jo sen verran että se on saatu rajattua tuon muunnospiirin sisääntulon 330pf konkan tietämille. Eli kun sormin ottaa kiinni kahtapuolen tekemääni muunnospiirin levyä tuon konkan kohdalta niin, että sormi osuu samalla maihin niin ongelma poistuu täysin ja auto kiertaa nätisti 8000rpm:ään. Eli joku häiriö syntyy tuossa konkassa ja sormi nähtävästi tekee sen verran maita tai kapasitanssia että häiriä suodattuu. Mutta osaako kukaan sanoa tarkemmin että minkä kokoisia konkkia kannattaa kokeilla ja voiko tuon etuvastuksen etupuolelle laittaa myös konkkaa??
Sama ongelma kahdella eri megalla jossa samoin tehty muunnospiiri. Ja samoin myös korjaantuu.
Kiitos[/url]