Kokoonpano MS'n'E 029q, VR-muunnospiiri http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... -input.jpg
ja 60-2 hampaiselta kiekolta trikkaus. Anturi piuhat yms. kunnossa "testattu".
Ongelma on seuraavanlainen kohde auto käy juuri ja juuri tyhjää, mutta prötää ja paukkuu. Kun tarjoaa kierroksia yli 1000rpm niin homma tyssää täysin ja näytöllä kierrokset hyppii. Vikaa on tutkittu jo sen verran että se on saatu rajattua tuon muunnospiirin sisääntulon 330pf konkan tietämille. Eli kun sormin ottaa kiinni kahtapuolen tekemääni muunnospiirin levyä tuon konkan kohdalta niin, että sormi osuu samalla maihin niin ongelma poistuu täysin ja auto kiertaa nätisti 8000rpm:ään. Eli joku häiriö syntyy tuossa konkassa ja sormi nähtävästi tekee sen verran maita tai kapasitanssia että häiriä suodattuu. Mutta osaako kukaan sanoa tarkemmin että minkä kokoisia konkkia kannattaa kokeilla ja voiko tuon etuvastuksen etupuolelle laittaa myös konkkaa??
Sama ongelma kahdella eri megalla jossa samoin tehty muunnospiiri. Ja samoin myös korjaantuu.
Kiitos[/url]
LM1815 muunnospiirin häiriöt??
Moderator: Masi_K
LM1815 muunnospiirin häiriöt??
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
Helpoiten varmaan selviää kokeilemalla isompia konkkia tuon tilalle tai rinnalle. 1nF voisi olla vaikka hyvä aloitusarvo. Kannattaa kuitenkin pysytellä alle 10nF arvoissa, muuten signaali voi vaimentua turhan paljon isoilla kierroksilla.
Jossain ohjeissa on myös ehdotettu vastusta anturin napojen väliin, eli tuon 18k vastuksen etupuolelta maihin. Muistaakseni arvoksi esitettiin 330 ohmia.
Jossain ohjeissa on myös ehdotettu vastusta anturin napojen väliin, eli tuon 18k vastuksen etupuolelta maihin. Muistaakseni arvoksi esitettiin 330 ohmia.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Täs on aika mielenkiintonen malli vakioruiskusta:
http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=24078
Tossa on ainaki kytketty konkat VCC->signaali ja GND->signaali väliin, tiedä sitten onko siitä tähon vaivaan apua.
Joku muualla msextran foorumilla myös totesi että tuo kytky pelkkä kytky että alle 200mV signaalit jätetään huomioimatta auttoi.
http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=24078
Tossa on ainaki kytketty konkat VCC->signaali ja GND->signaali väliin, tiedä sitten onko siitä tähon vaivaan apua.
Joku muualla msextran foorumilla myös totesi että tuo kytky pelkkä kytky että alle 200mV signaalit jätetään huomioimatta auttoi.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Kiitoksia vihjeistä, mutta ei niin ei sitten millään ala toimimaan. Erikokoisten konkkien tökkiminen sinne tänne ei vaikuttanut mihinkään, vaikka poistinkin kokonaan tuon tulosignaalin maa konkan niin ei vaikutusta. Ainoa jolla oli positiivinen vaikutus oli tuo alasveto vastus signaalin tulopuolelle. Sillä sai tyhmäkäynnin hyväksi ja auto kiersi noin. 2500rpm:ään wuhuu. Ja toimivin koko oli juurikin tuo 330ohm, isompi tai pienempi huononsi tilannetta. Oudointa tässä on se että molemmilla boxeilla on ajettu samalla autolla menestyksekkäästi pari kuukautta sitten 0-8000rpm. Mikähän komponentti tuosta voisi olla mennyt osittain pimeäksi?
viewtopic.php?t=3061 Aiempi topikki alkuvaiheista.
viewtopic.php?t=3061 Aiempi topikki alkuvaiheista.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust