Page 1 of 1
Wheel dekkari kysymyksiä!
Posted: Wed Apr 25, 2007 12:20
by P_KASA
Moi! Korjatkaa jos olen väärässä. Setuppina mulla on mini-ms ja wheel dekoder, 8-1 pyörä, 200 loppuinen bosch, 2av54 honeywell hall ja prätkän puolat, nämä kaikki asennettu kawasakioon.
Ongelma on että sytty lähdöistä d17 ja d19:sta vain d17 toimii oikein, d19 toimii satunnaisesti ja on huomattavan pitkään päällä ainansa.
Koodina on 029v mikä löytyy extra sivuilta, liekkö koodissa onkelmaa vai??
Ja eikös kipunan tule tärähtää pyttyyn kun ledi välähtää? Tämä tapahtuu silloin kun invert on päällä asetuksissa, jos laitan no niin ledit palaa jatkuvaan ja silloinkin d17 toimii mutta d19 ei.
Sekavaa mutta jos joku osaisi tulkata ja kertoa missä mennään perseelleen.

Posted: Wed Apr 25, 2007 14:03
by risu
No eipä tosta oikeen mitään osaa sanoa. 29v toimii varmasti tuolla setupilla, onhan tuo yksi yleisimpiä sytkäasennusmalleja. Onhan sulla varmasti D19 edes konffattu spark b:ksi?
Jos ei muuta ni megatunen msq liitteeksi ni siitä voi ehkä päätellä jo jotain.
Posted: Wed Apr 25, 2007 17:38
by P_KASA
Tuota noin itse asiassa mulla on d17 ja d18 konffattuna

, Mitenkähän sitä oli niin varma siitä d19:sta. prkl.
Mitenkähän toiminee kun heittää d17 spark a ja d18 spark b, sitten decoder setingsiin trig a 1 ret 2 ja trig c 5 ret 6, muut tietenkin nollia??!!
Posted: Wed Apr 25, 2007 19:15
by risu
Siinähän se sun ongelmas näkyy jo. Noi kun pitää käyttää järjestyksessä. Eli spark A (led17) jonka jälkeen spark B(led19) ja vasta sitten C (led18).
Voihan tota koittaa huijata konffaamalla led19 spark B:ksi, antaa B:lle arvot A:n ja C:n välistä mutta jättää kytkemättä. Mutta sit sun pitää myös konffata kone 6 pyttyseksi ja kaikkea muuta voi mennä metsään. Helpompi vaan vaihtaa led19 lähdöks jos siihen ei ole mitään todellista estettä?
Posted: Wed Apr 25, 2007 21:37
by P_KASA
Täytynee koittaa mitä sanoo kun huijjaa yhden lähdön ja antaa olla muuten neli pyttyne!!

Posted: Wed Apr 25, 2007 21:42
by risu
Toisaalta mega taitaa haluta noi asetukset tasavälein(tuli muistikuva) jolloin pitäis konffata myös spark D ulostuloksi jotta tämä toteutuu. En nyt osaa sanoa enempää miettimättä pidempään. Led19 ois kyllä oikeampi tapa jos on mahdollisuus..
Posted: Thu Apr 26, 2007 7:37
by P_KASA
Nopeesti kerkesin illalla kokeilemaan ja pikkasen pyörähteli starttipilotilla kokeillen, eli ei ainakaan totaalisesti metässä olla.
Ja kyllähän noi ledit vilkku nätisti muutenkin, ilman tulppia kun testailin niin trig return päällä pyörityksen kun lopetti jäi toinen lähtö sekunniksi päälle.
Time based, trig a 1, trig b 3, trig c 5 ja toimii ok vaikka muuten on kaikki asetukset 4-cyl. Elikkä toi sytkä osio ei taida olla niinkään sidoksissa gasopuoleen.
Posted: Sat Apr 28, 2007 15:15
by P_KASA
Nyt ei kyl vielä oikeen ymmärrä kaikkee mut opiskellaan, priming pulsen kun saa rykäistyä sisään niin ne kyllä polttaa mutta muuten kyllä taitaa olla asetukset metässä

.
Msq:n voin kyllä laittaa esille kunhan tietää minne sen voi netissä laittaa, tai jos joku viittii kattoo niin voin lähettää spostillakin!!
Posted: Sun Apr 29, 2007 14:23
by P_KASA
Nyt on konffattu se d19 sytkälle, kohta täytynee käydä kokeilemassa rykiikö putkessa yhtä pahasti ku eilen.
Eilen testaillessa poltti putkessa vain vaikka sytkää käänteli mitentahansa!
Posted: Mon Apr 30, 2007 7:07
by P_KASA
Alkaa tuntumaan kovasti sille että ei jaksa kipunoida paineessa. Paljonkohan noille 3ohm rätkäpuolille kärsii laittaa lataus aikaa??
Posted: Mon Apr 30, 2007 7:26
by ArttuH
Ihan niin paljon kuin sielu sietää. Alkuperäinen sytkänohjaus ei kontrolloi latausaikaa mitenkään, sen takia puolissa on noinkin paljon vastusta.
Itse laitoin niin paljon latausaikaa kun vain asetuksista pystyi, muistaakseni luokkaa 6ms running ja 8-10ms cranking.
Posted: Mon Apr 30, 2007 12:48
by P_KASA
Rykii ja rätkii vaan vastaan vaikka sytkää miten kääntelee, Muutenkin alkaa olla elämää koneessa vasta kun crank primet on 5ms luokkaa.
Kummastuttaa jo hivenen

Posted: Mon Apr 30, 2007 18:47
by P_KASA
Nonnii nyt se kävi sekunnin
Tein asetukset 810cc koneelle jossa 50paunajalkaa vääntöä 7500rpm ja 80hp 9000rpm, 213cc suuttimilla, yhtäaikaisella ruikkauksella.
Lisäksi muut säädöt apinoin TVH:n mallin mukaan, jotka löytyi viestiketjujen syövereistä.
Tästä onkin hyvä jatkaa eteenpäin kun tietää että se saattaisi jopa herätä henkiin ihan oikeasti, Tietysti kävi niin vanhanaikaisesti että ei muistanu laittaa logia tulemaan

Posted: Wed May 02, 2007 17:57
by P_KASA
No nyt sahattu ja koitettu vähän kaikkee, ei wörki ei!
Kierrokset rauhoittui logissa ja sytkä ei muutenkaan sekoa kun vaihtoi 8-1 pyörän 4-1:seen, paukkuu putkessa ja bensa haisee... Crank pw kokeiltu 0.1-20ms ja sytkä 30-0 astetta eykk.
Mää en taaskaan tajuu muttajos huomenna keksis jotain
Posted: Wed May 02, 2007 20:12
by risu
Siis eikai sulla oo anturi asennettu eka hammas on 30 astetta ennen YKK:ta? Joku 60 astetta ois sopivampi.
Posted: Wed May 02, 2007 20:48
by P_KASA
Siis tarkoitin että sytty ennakko 30-0 eykk, eli koneen ollessa 1 ja 4 sylinteri ykk niin hall-anturi on 60astetta jäljessä ensimmäisen hampaan takareunaa.
Posted: Wed May 02, 2007 20:50
by P_KASA
Voikohan toi kone olla niin ronkeli bensan määrälle että se teettää töitä, huomenna haen kyllä joka tapauksessa vielä yhdet uudet tulpat.
Posted: Thu May 03, 2007 18:50
by P_KASA
Nonnii nyt on pientä elämää havaittavissa, tps irti, sytkä ennakko joku 10astetta ja gasoa 3-5ms startissa.
Havaitut edelliset bugit

:
-sytkä 180 astetta poskellaan
-uudet tulpat antoi kipinää paremmin("parit"kokeiltu aikaisemmin)
-gasoo helvetisti vähemmän
Vielä kuullostaa mopo ihan drag v8:lle sen mitä nyt startin voimilla pyörii, huomenna jatkuu kokeilut kun startti viilenee.

Posted: Thu May 03, 2007 19:35
by P_KASA
Posted: Fri May 04, 2007 21:09
by ArttuH
Muutama kommentti noista sun asetuksista:
-Kuinka isot suuttimet sulla on? Sulla näytti olevan req. fuel samaa luokkaa kuin mullakin (270cc suuttimet, 1100cc kone), joten jos se on laskettu kohdalleen, niin startin PW:t pitäisi myös olla samaa luokkaa. Mulla näyttäisi olevan 4°C - 8,5ms ja 27°C - 5,2ms. Eli jostain noilta nurkilta voisi kokeilla.
-Constants-asetuksissa mulla on Injector staging: alternating ja injections/cycle: 2. Näillä on saanut tyhjäkäynnin tasaisimmaksi. Tosin noilla on merkitystä vasta kun kone käy.
-Startissa sytkäennakoksi tuntuu kelpaavan jotain väliltä 0-10°. Tyhjäkäynnille ennakkoa kannattaa laittaa sen verran kuin tuo kone yleensäkin vaatii. Ainakin mulla tyhjäkäynti menee tosi vaikeaksi alle 10° ennakoilla. Tuossa sun asetustiedostossa näytti olevan kiinteä 1° ennakko.
-Warmupissa näytti olevan 0% liki kaikissa kentissä. Tuossa 100% tarkoittaa normaalia ruiskutusmäärää, eli ei lisärikastusta. En tiedä mitä 0% tekee käytännössä, mutta kannattaa pistää noihin jotain järkeviä arvoja. Luokkaa 150% 0°C tienoille, 100% 70°C kohdille ja muita siltä väliltä.
Posted: Sat May 05, 2007 7:18
by P_KASA
Eilen huomasin että toiset suuttimet ei sylje (en tajuu miks ei oo älynny jo tulppia kattellessa) no pikainen search foorumilla ja asetuksesta toinen suutinlähtö rykimään startissa myös, mutta tulpat olikin jo sit lopettanut toiminnan joten ei oikeen saanu kokeiltua.
Täytynee tänään taas kokeilla vähin eri juttuja, kiitokset vihjeistä arttuh ja i me siitä msq:stä.
Posted: Sat May 05, 2007 7:19
by P_KASA
niin suuttimet on 213cc bosch!
Posted: Sun May 06, 2007 11:50
by P_KASA
Vittujen kevät soikoon ! sit kun rupee saamaan eloja niin eikö se logi unohu !PRKL! No kuiteskii nyt heräs pari kertaa ja viimeisillä vaan pisempää pyöri kun oon lisänny lisää soppaa wisardiin. Rupee vaan olemaan startin yksisuuntais laakeri huonossa hapessa hankaamisesta, taidan jatkaa taas huomenna harjoituksia jos vaikka pääsis sinne tyhjä käynnin puolelle

Posted: Fri Jun 01, 2007 20:59
by P_KASA
Nonii nyt on vehkeet sit loppujenlopuksi saatu pyörimään! laitoin wheeldekoder hommeleihin 24s9 vaihtoehdon ja dwell säätöihin maksimit + toimivat kipunat (huom. ei uudet vaan toimivat, jotkut tuppaa näköjään antamaan huonostaa kipinää uutenakin)
Käyntiin lähtee kun läppä on 2/3 auki (crank pw 5ms) ja kun lähtee niin pyörii helvetin raskaasti, taitanee olla hivenen paksulla mutta huomenna kattellaan sekin homma kuntoon.
Pitänee viritellä nyt se lambda paikalleen niin tietää missäpäin mennään.
Posted: Fri Jun 01, 2007 22:10
by Höylä
P_KASA wrote:Vittujen kevät soikoon ! sit kun rupee saamaan eloja niin eikö se logi unohu !PRKL! No kuiteskii nyt heräs pari kertaa ja viimeisillä vaan pisempää pyöri kun oon lisänny lisää soppaa wisardiin. Rupee vaan olemaan startin yksisuuntais laakeri huonossa hapessa hankaamisesta, taidan jatkaa taas huomenna harjoituksia jos vaikka pääsis sinne tyhjä käynnin puolelle

mä sain 3 starttia ja 4 starttikehää paskaksi oman koneen kanssa

Posted: Sat Jun 02, 2007 7:36
by P_KASA
Kyllä se vaan jo pikkasen palkitsi kun eilen sai ahtimen pikkasen heräilemään, kivasti ujeltaa ja lyö ketunhäntää välistä.
Posted: Sat Jun 02, 2007 18:41
by P_KASA
Nyt se vaan otti ja lähti pyörimään ensimmäisn huonon startin jälkeen!
Ekassa startti yrityksessä oli tulpat eiliset ja ne luultavasti ottaneet hieman itseensä koska olivat aavistuksen kosteahkot, no uudet tulpat sisään ja kun mosa tokeentui startin liika gasosta niin lähti pyörimään ja oikeen iloisesti niinkuin kahvankääntäjäkin
kaikki ongelmat johtui todnäk. 025 sytty koodista ja huonoista tulpista! nyt kun saa nostettua jopon maan tasalle pannuhuoneelta niin alkaakin kartan hieronta!

mä oon yhtä hymyä

nimim. käyn kiskalta voitonoluen !
Posted: Sat Jun 02, 2007 19:19
by P_KASA
Niin ja kiitoksia kaikille ongelman ratkonta avuista!