MB 3l 12 naulanen kone (90 vuotinen kone)

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

MB 3l 12 naulanen kone (90 vuotinen kone)

Post by Turtana »

Haudi, ei kellään sattuis olemaan joko kuvaatai infoa millainen hammastus on ko. moottorin vauhtipyörässä on, joku monihampainen siinä varmaan on mutta minkä lainen.

kyseessä oleva kapistus on automaatilla.
marsu
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Fri Oct 28, 2005 10:55

Post by marsu »

http://www.detali.ru/cat/oem_mb0.asp?TP=1
tuolta pitäis löytyä räjäytys kuvia.
Toimii vain IE:llä
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
Anyway 3 hammasta siel on.
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

Epäilen että on 3 nastaa koska jos ms:ää käyttää normi moodissaan kierrosluku näkyy liian suurena ja välillä hypähtää joka vaikuttais enemmän monihampaiselta, 24v koneessa onkin 3 koloinen hammastus vauhtipyörässä.

vr anturimuunnin toteutettu LM1815 piirillä ja koekäytetty toisessa autossa.
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: MB 3l 12 naulanen kone (90 vuotinen kone)

Post by Benkku »

Turtana wrote:Haudi, ei kellään sattuis olemaan joko kuvaatai infoa millainen hammastus on ko. moottorin vauhtipyörässä on, joku monihampainen siinä varmaan on mutta minkä lainen.

kyseessä oleva kapistus on automaatilla.
Onko autossa Boschin Motronic sarjan moottorinohjain ? Mikäli niin 99 % varmuudella voi sanoa pulssikehän olevan 60-2.

Jos jokin vanhempi (sähkömekaaninen) niin voi tietty olla muutakin.
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

Äh taas liian vähän aamukahvia :D 3 nastainen siellä oli, möngin alle ja katsoin tarkistusluukusta. yksi tulpanjohto löi läpi ja kiusasi vr anturaa. ei kyennyt olemaan yhtäaikaa konehuo9neessa ja starttaamassa :D
marsu
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Fri Oct 28, 2005 10:55

Post by marsu »

No hyvä et selvis. 4-pyttyisissä on 2 hampainen ja 6:s koneissa 3 hampainen. vähän ihme toteutus tuo alkuperäinen mersun hammastus,
miksi se siellä vauhtipyörässä pitää olla. Hankala saada parempaa kytkintä kun ei voi vaihtaa vauhtipyörää, ellei sit tee kokonaan uutta etupäähän.
Post Reply