Page 1 of 2

BMW 320i turbo ic -87

Posted: Sun Apr 08, 2007 10:44
by E30 320i TiC
Nonii ,en ainakaa haulla löytänyt tämmöistä aihetta,joten mennään itse asiaan :).
Megan meinasin tossa kohta puolin hommata ja aattelin nyt kysästä et mitä kaikkia antureita pitää hommata, vai toimiiko noilla nykyisillä mitä on?
Sitte viel et kannattaako suosiolla rakentaa uusilla johdoilla vai rakentaa vakio johtosarjalle?

Posted: Mon Apr 09, 2007 16:03
by SamiH
Ilmamäärämittarilla saa heittää vesilintua, muut anturit on sovitettavissa käyttöön. MAP anturi tulee boksin / rakennussarjan mukana.

Jos on vakio johtosarja teurastettavaksi, niin sitä voi hyväksikäyttää. Onhan siinä ainakin sopivat liittimet yms valmiina. Mutta tuo on sitten kiinni itsestä, molemmat on ihan päteviä keinoja.

Posted: Fri Apr 27, 2007 19:38
by Jankos
Johtosarjan tekisin kokonaan uusiksi...

Ainakin oma kokeums on että nopeammin vetää uudet johdot kuin muokkaa vanhaa ja etsii siinä kulkevia johtoja. Ja koskaan ei tiedä varmalla että haarautuuko se johto siellä johtosarjan sisällä jonnekin.

Posted: Wed May 02, 2007 6:18
by E30 320i TiC
Kiitoksia vastauksista :) Katsellaan nyt millon aloittaa tuon rojektin(ei ainakaa lähiaikoina huonon raha tilanteen takia)

Posted: Sat Feb 09, 2008 20:39
by E30 320i TiC
Noniin nyt on mega tulossa ,joten ajattelin kysyä semmoista asiaa et saako bmw:n vakio mittarin toimimaan megan kanssa ,vai joudunko ostamaan erillisen kierroslukumittarin?

Posted: Sat Feb 09, 2008 20:47
by Vauhtivaunu
E30 320i TiC wrote: saako bmw:n vakio mittarin toimimaan megan kanssa ,vai joudunko ostamaan erillisen kierroslukumittarin?
Saapi sen vakiomittarinkin toimimaan.

Posted: Sun Feb 10, 2008 21:05
by hill-tun
Itsellänikin on mega bmw:ssä (e30 316) ja siitä on orkkisboksi poistettu ja siinä toimii orkkismittari kaikilta muilta osin paitsi kierrosluvun osalta. Bmw:ssä kiekkakello saa signaalin oman boksinsa kautta. Ja ainakaan vielä en ole onnistunut selvittämään sen sielunelämää.

Posted: Sun Jun 15, 2008 14:28
by E30 320i TiC
No nyt alkaa sitten ruutan rakennus paikalleen, pitäis enne bimmerpartyjä saada ajoon :D pystyykö orkkis triggeriä käyttämään vai kannattaako laittaa erilainen?

Posted: Sun Jun 15, 2008 23:52
by SamiH
http://www.diyautotune.com/catalog/motr ... p-194.html Tuolla levyllä homma hoituu kaikista helpoiten.

Orggis triggerin käyttö onnistuu kans. Tosin VR anturi lähtökohtaisesti, joten vaati muunnospiirin kanttiaalloksi tai V3 piirilevyn josta tuo muunnospiiri löytyy vakiona.

Posted: Mon Jun 16, 2008 16:11
by E30 320i TiC
pystyykös tuota adapteria käyttämään V 2.2 :?:

Posted: Mon Jun 16, 2008 18:05
by SamiH
Kyllä, mutta vaatii seurakseen sitten jotain joka muuttaa alkuperäisen VR anturin antaman tiedon MS:n ymmärtämään muotoon. Vaikkapa sitten täältä löytyvän, LM1815:sta käyttävän kytkennän. Olettaen tietysti että haluaa käyttää alkuperäistä anturia kampiakselilla.

Toinen vaihtoehto on vaihtaa anturi vaikkapa Hall-anturiksi.

Posted: Sun Jun 29, 2008 10:27
by E30 320i TiC
Saatiin tuo boksi ja johtosarja 1aikaa yöllä valmiiksi paikalleen, tuli sitten uusi ongelma.. Ei saa yhteyttä boksiin ja sillä hyperterminalilla kokeiltiin että johto toimii sillä hyppylagalla. Megatunea käytän säätö ohjelmana, pitääkö megatunen versio olla sama ku boksin versio?

Posted: Mon Jun 30, 2008 22:53
by E30 320i TiC
Homma selvisikin sillä että päivitettiin ruuttaan uusin koodi ja samoin päivitettiin megatune uusimpaan ja saatiin yhteys koneen ja ruutan välille ,mikä on hyvä asia :)
Saatiin myös säädöt laiteltua ,mutta tuli semmoinen ongelma et megatunen alapalkissa lukee config error ja bensa pumppu menee edestakaisin päälle ja pois :? Tämä tuli siis silloin ,kun yritettiin käyntiin

Posted: Tue Jul 01, 2008 5:32
by JaniM
Siellä on joku asetusvirhe, olikohan sytkäasetuksissa eli käykääs kaikki valikot läpi vielä.

Posted: Tue Jul 01, 2008 16:30
by E30 320i TiC
JaniM wrote:Siellä on joku asetusvirhe, olikohan sytkäasetuksissa eli käykääs kaikki valikot läpi vielä.
Joo, niin siellä saattaa olla dwell settings joku virhe ja sitten ledien ohjauksessa ehkä? Mut selviää kun menen kohta tutkimaan tarkemmin :)

Posted: Tue Jul 01, 2008 20:12
by E30 320i TiC
Elikkä, dwell settings, trigger settings ja code outputs oli vikaa, mutta viat nyt korjattu :D En ilmeisesti voi käyttää muuta triggeri pyörää ,kuin 36-1 ,jos oikein ymmärsin?

Posted: Wed Jul 02, 2008 8:12
by AJ
Miksi et voisi käyttää kuin 36-1 -pyörää? Ainut että EDIS4 vaatii 36-1-pyörän ja sen asentokin on oleellista, muuten voit kyllä käyttää muitakin hammastuksia.

Posted: Wed Jul 02, 2008 15:33
by E30 320i TiC
AJ wrote:Miksi et voisi käyttää kuin 36-1 -pyörää? Ainut että EDIS4 vaatii 36-1-pyörän ja sen asentokin on oleellista, muuten voit kyllä käyttää muitakin hammastuksia.
Selvitin asiaa lisää ja HEI7 ei ilmeisesti ymmärrä hall-anturin signaalia?
Eli taidan käyttää tuota bemun omaa anturia ja triggeriä eli 60-2.

Posted: Wed Jul 02, 2008 19:30
by E30 320i TiC
Homma edistyy jotenkin :D Kierros signaali jo saatu bmw:n omalla anturilla :) Semmoinen homma kuitenkin tuli että jostain syystä en saa imuilman lämpötietoa, anturi ihan uusi :? Anturi on Bosch 0 280 130 085

EDIT: Lämpömittari korjattu, syynä irronnut liitin boksin takaa :D

Posted: Wed Jul 02, 2008 22:45
by E30 320i TiC
Nyt tuli semmoinen ongelma et kun yrittää käyntiin ni kierroslukumittari näyttää 3000(kertoo 10:llä luultavasti?) et mikähän tähän sitten auttaisi?

Posted: Thu Jul 03, 2008 5:37
by JaniM
Tsekkaa asetukset vielä että hammasluvut täsmää ja pyttyjä oikea määrä.

Posted: Thu Jul 03, 2008 15:49
by E30 320i TiC
Asetukset tarkistettiin illalla, kaikki ok. Mut tuo hei7 ei ymmärrä sitten ilmeisesti 60-2 pyörää.

Posted: Thu Jul 10, 2008 23:17
by E30 320i TiC
Luovuttiin HEI7 kokonaan ja rakennettiin bosch:in sytkämoduulille :)

Posted: Sat Jul 12, 2008 11:45
by E30 320i TiC
Pieniä murheita tuli garretin kanssa ,mut tänään pitäisi kkk:n ahdin tulla niin pääsee lisää säätämään :D garretista meni laakerit :?

Posted: Sat Jul 12, 2008 15:57
by blenheim
Mistäs sulla tulee öljyt ahtimelle? Jos oot tehny tuon suodattimen kaulalta sen öljylähdön niin tarkistahan että tulee puhtaalta puolelta se öljy. Menee nopsasti laakerit ahtimesta kun likaiselta puolelta tulee. Näin kertoi isot pojat :).

Posted: Sat Jul 12, 2008 21:16
by E30 320i TiC
blenheim wrote:Mistäs sulla tulee öljyt ahtimelle? Jos oot tehny tuon suodattimen kaulalta sen öljylähdön niin tarkistahan että tulee puhtaalta puolelta se öljy. Menee nopsasti laakerit ahtimesta kun likaiselta puolelta tulee. Näin kertoi isot pojat :).
Öljynpaine otettu kellolta :) Tulikin sitten laitettua holset tilalle :D

EDIT: Pitää vielä testata että öljynpaine tulee, kisa autosta hajosi yksi ahdin ku suodatin oli hajonnut ja tukkinut ö-painepuolen putken

Posted: Sun Jul 13, 2008 16:42
by E30 320i TiC
Jotain oli öljynpaine puolella, käytin letkun irti ja paineilmalla laskin läpi niin nyt tulee öljyä niinkuin pitääkin :) ja uusi ahdin on jo paikallaan et kyllä tää tästä :wink:

Posted: Mon Oct 06, 2008 14:11
by WeiJJo
Kirjoitetaanpa tahan topikkiin, ku samasta autosta kyse.. Eli tanaan kaytiin autoa penkittamassa ja saatamassa. Teholukemat jaivat n.220hp/294nm @ 0.6bar. Eli penkissa tuli ongelmia sytytyksen patkimisen takia. Loppuvaiheessa kun alettiin huippuja testaamaan ei kestany 0.6bar enempaa ahtoja, puola oli tuossa vaiheessa niin kuuma, ettei meinannut kestaa kasin koskea. Penkityksen jalkeen annoin tunnin auton jaahtya ja nostin paineen sinne 0.8bar niin toimi hyvin. Puolalle tulee melkein 14volttia, eli voisko liian suuri jannite vaikuttaa puolan lampenemiseen?? Mietin et vaihtaisin tuon jakajasytkan suorasytkaan, mita kaikkea muutoksia pitaa tehda?? Talla hetkella autossa jakaja sytka bosch moduulilla. 3-napainen triggeri pyora.. Kaikki ohjeet ja vinkit tervetulleita, olen vasta aloittelija megan kans.. :)

Posted: Tue Oct 07, 2008 15:50
by Vauhtivaunu
WeiJJo wrote:Talla hetkella autossa jakaja sytka bosch moduulilla.
Mikähän mahtaa olla puolan merkki ja malli sekä sytkäyksikön numero?

Posted: Thu Oct 09, 2008 10:04
by WeiJJo
Vauhtivaunu wrote:
WeiJJo wrote:Talla hetkella autossa jakaja sytka bosch moduulilla.
Mikähän mahtaa olla puolan merkki ja malli sekä sytkäyksikön numero?
Bosch 0 227 100 200 moduuli, puola mallia Biltema..

Suorasytka puola olis jo tiedossa, Bosch 0 221 503 010.. Mita muutoksia megalle pitaa tehda, mahtaako siella jo olla tarvittavat sytkakivet, ku nyt jo ohjaa sytytys ennakkoa? Ja kayko tuo mun triggeri pyora jossa 3 nastaa??