Mistä johtuu kun startatessa kierrosluku heittelee ja lampulla katsottuna puolan toinen puoli antaa kipunan harvemmin. Autolla on jo ajettu mutta startatessa potkii vastaan ja yrittää välillä lähteä väärinpäin käyntiin.Moottori on 4 pyttynen 4 tahti 12-1 pyörä, sytkäpoksi 200 loppuinen,puola nelilähtoinen 407loppuinen, hall 1GT10DC,partcon sarjasta kasattu poksi ja ulostuloina on led17 ja led19.
Kisat lähestyy joten toivottavasti joku osaa neuvoa pikaisesti.
Ja mistä johtuu että trigger angle ei pidä paikaansa. Anturin paikka on 60astetta ennen ykk kuten TVH:n esimerkissä mutta trigger angleksi joutuu laittamaan 90 astetta että lamppu ja megatune näyttää samaa.
Voiko anturi trigata väärää reunaa hampaasta?
Starttaus ongelma.
Moderator: Masi_K
Jos osat (puola,moduli,anturi) ovat uusia, kytkentä ja asetukset oikein niin pitäisi toimia. Itsellä muuten sama yhdistelmä mutta puola Fordin ja moduli Unipoint ja homma toimii. Time based vai trigger return? Wheel coder asetukset ok? Itsellä hieman hidas pyöritys startatessa ja hieman samanlaisia ongelmia. Jakajasytytyksellä oli helpompi saada käyntiin mutta joka tulpassa kipinä selkeän kirkas. Hall-anturi toiminut tässä ja muissa asennuskohteissa ihan OK 1-1.5 mmm välyksellä. Hammas omassa pyörässä 18mm leveä, väli hieman suurempi. Trigger return-asetuksella sytytyksen tahdistus on nopeampi/tarkempi jos starttauskierrosluku vaihtelee. Asetukset on kuten forumin stickyssä, kuva pyörästä:
http://s137.photobucket.com/albums/q239/W-PH/
Onko led 17 ja 19 paikallaan? Ota tulpat pois, laita ne paikalleen johtoihin ja starttaa samalla seuraten ko. ledejä. Jos ne vilkkuvat selkeästi niin homma pitäisi olla ok. Itse testasin liipaisun ja lähtöjen toiminnan pöydällä ennen asennusta asettamalla led 18 osoittamaan liipaisua (IRQ) ja lähdöt D17 ja D19 voi testata stimulla (stim for wheel).
http://s137.photobucket.com/albums/q239/W-PH/
Onko led 17 ja 19 paikallaan? Ota tulpat pois, laita ne paikalleen johtoihin ja starttaa samalla seuraten ko. ledejä. Jos ne vilkkuvat selkeästi niin homma pitäisi olla ok. Itse testasin liipaisun ja lähtöjen toiminnan pöydällä ennen asennusta asettamalla led 18 osoittamaan liipaisua (IRQ) ja lähdöt D17 ja D19 voi testata stimulla (stim for wheel).
Vaihda trigger return, pitäisi näkyä ilman tulppia startatesa selvä ero JOS wheel decoder asetukset oikein ja ylösvetovastus sytkälähdöissä stickyn mukainen. Yleensä paripuoleinen kipinävoimakkuus/kipinätiheys viittaa vääriin asetuksiin tai ko. lähdön kovopuolen lähdöissä on vikaa. Onko pyörän keskitys on kohdallaan (anturin ilmaväli ei muutu)? Saman puolan torniparin kipinässä ei suurta keskinäistä eroa vaikka kipinä hyppää keskielektrodista sivulle.
quote (from muythaibxr @ msextra.com):
"I don't see anything wrong with your settings though, aside from the 025 wheel decoder. Generally that causes problems on 12-1 setups."
Tuo (024 wheel decoder) on itselläni vielä kokeilematta, koko ketju löytyy linkistä:
http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=24182
Edit:
No niin, nyt on 024s9 wheel decoder testattu. Kertaakaan ei "potkinut" startatessa vasten ja muihin asetuksiin en testatessa koskenut. Selkeä parannus 025 styleen verrattuna. Suosittelen...
"I don't see anything wrong with your settings though, aside from the 025 wheel decoder. Generally that causes problems on 12-1 setups."
Tuo (024 wheel decoder) on itselläni vielä kokeilematta, koko ketju löytyy linkistä:
http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=24182
Edit:
No niin, nyt on 024s9 wheel decoder testattu. Kertaakaan ei "potkinut" startatessa vasten ja muihin asetuksiin en testatessa koskenut. Selkeä parannus 025 styleen verrattuna. Suosittelen...