Ongelmia veden jälkeen *toimii taas*

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Sultzi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 113
Joined: Sat Feb 04, 2006 19:45
Location: Kalvola

Ongelmia veden jälkeen *toimii taas*

Post by Sultzi »

Eli nähtävästi päässyt pieni määrä vettä kotelon sisään joka on vaikuttanut johonkin. Eli pw on n. 2ms isompi kuin logissa (testasin stimulaattorilla, katsoin logista kohdan jossa n. 98kpa ja kierrokset siitä) sekä duty cycle jotain 5% isompi testatussa kierrosluvussa. Mega toimi aamulla töihin mennessä normaalisti, mutta kotiin lähtiessä ei ollut vetoja ja pakosarja ja turbo lämpes tulikuumiks lyhyellä matkalla, jolla en edes polkenut, koska vetoja ei yksinkertaisesti ollut erikoisesti. Tuon takia sitten paisariin suli reikä. Mikä ihme siellä nyt on mennyt paskaks? Kokeilin ajaa extra koodinkin uudestaan prossuun, sama ongelma edelleen. pw ja duty cycle kyllä muuttuu kun ve taulukon arvoja muuttaa. Mutta asetuksetkin on poltettu prossuun pariin kertaan, toimivalla ve kartalla, ei vaikutusta asiaan. Olis kiire saada auto liikkumaan!
Last edited by Sultzi on Thu Mar 22, 2007 19:37, edited 1 time in total.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Veikkaisin, että sulla on joku anturitieto poskellaan, mikä taas vaikuttaa pulssinleveyksiin. Vesi tekee helposti levylle sellaisia enemmän tai vähemmän johtavia moskajäämiä, mitkä helposti vaikuttavat analogiasignaaleihin.

Eli katsele kaikki mittausarvot läpi, että näyttävätkö järkeviltä. Jos löydät jonkun pielessä olevan, niin sen jälkeen vian paikantaminen on paljon helpompaa. Potentiaalisia kohteita voisi olla erityisesti ilman ja koneen lämpötilat. Ja ei kannata unohtaa akkujännitteen mittausta, virhe siinä vaikuttaa suuttimien aukeamisajan kompensointiin. Mulla on joskus ollut murheita tuon kanssa kun levyllä oli turhan paljon vettä pyörimässä.
Arttu
GSX1100 -85
Sultzi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 113
Joined: Sat Feb 04, 2006 19:45
Location: Kalvola

Post by Sultzi »

Millä tuota levyn taustaa voisi putsata? Hammasharjalla pyyhin vain liat pois kun oli ollut likasta vettä. Mitä se tausta kestäis, mutta sais lian silti pois? Asetyleeni varmaan liian rankkaa? Asetonia luin että on käytetty, mutta sitten pitäis lakata uudestaan, eikä lakkaa löydy.
rally_racer
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Mon Mar 14, 2005 2:45

Post by rally_racer »

Sultzi wrote:Asetyleeni varmaan liian rankkaa? Asetonia luin että on käytetty, mutta sitten pitäis lakata uudestaan, eikä lakkaa löydy.
Asetyleenihän on kaasu jota käytetään hitsipillissä :roll:

Yleensäkkin kaikki liuottimet (asetoni, tinneri, ksyleeni, yms...) vie sen lakan mennessään.
Ite voisin aatella jotain mietoa yleispuhdistusainetta jos kyse ei ole mistään tussitahdoista.
Corolla FX AE92 4A-GE -87 (tallissa.com)
Sultzi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 113
Joined: Sat Feb 04, 2006 19:45
Location: Kalvola

Post by Sultzi »

Tarkistin vielä jaon, jostain kumman syystä virranjakajan hammasratas oli hampaan myöhäsemmällä, kuin viimeksi katsoessani (vanha tussin merkki näky vielä). Käänsin oikeaan kohtaan ja käynnistin. Kävi tyhjäkäyntiä ihan jees. Otin pätkän logiakin, löytyy http://koti.mbnet.fi/andzy/Logit.

Edit: Vertasin tuota logia vanhaan, nyt näytti olevan d.c ja pw aika hyvin samoissa :shock:

Edit2: Koeajettu ja toimii.
Post Reply