Ongelmia veden jälkeen *toimii taas*
Moderator: Masi_K
Ongelmia veden jälkeen *toimii taas*
Eli nähtävästi päässyt pieni määrä vettä kotelon sisään joka on vaikuttanut johonkin. Eli pw on n. 2ms isompi kuin logissa (testasin stimulaattorilla, katsoin logista kohdan jossa n. 98kpa ja kierrokset siitä) sekä duty cycle jotain 5% isompi testatussa kierrosluvussa. Mega toimi aamulla töihin mennessä normaalisti, mutta kotiin lähtiessä ei ollut vetoja ja pakosarja ja turbo lämpes tulikuumiks lyhyellä matkalla, jolla en edes polkenut, koska vetoja ei yksinkertaisesti ollut erikoisesti. Tuon takia sitten paisariin suli reikä. Mikä ihme siellä nyt on mennyt paskaks? Kokeilin ajaa extra koodinkin uudestaan prossuun, sama ongelma edelleen. pw ja duty cycle kyllä muuttuu kun ve taulukon arvoja muuttaa. Mutta asetuksetkin on poltettu prossuun pariin kertaan, toimivalla ve kartalla, ei vaikutusta asiaan. Olis kiire saada auto liikkumaan!
Last edited by Sultzi on Thu Mar 22, 2007 19:37, edited 1 time in total.
Veikkaisin, että sulla on joku anturitieto poskellaan, mikä taas vaikuttaa pulssinleveyksiin. Vesi tekee helposti levylle sellaisia enemmän tai vähemmän johtavia moskajäämiä, mitkä helposti vaikuttavat analogiasignaaleihin.
Eli katsele kaikki mittausarvot läpi, että näyttävätkö järkeviltä. Jos löydät jonkun pielessä olevan, niin sen jälkeen vian paikantaminen on paljon helpompaa. Potentiaalisia kohteita voisi olla erityisesti ilman ja koneen lämpötilat. Ja ei kannata unohtaa akkujännitteen mittausta, virhe siinä vaikuttaa suuttimien aukeamisajan kompensointiin. Mulla on joskus ollut murheita tuon kanssa kun levyllä oli turhan paljon vettä pyörimässä.
Eli katsele kaikki mittausarvot läpi, että näyttävätkö järkeviltä. Jos löydät jonkun pielessä olevan, niin sen jälkeen vian paikantaminen on paljon helpompaa. Potentiaalisia kohteita voisi olla erityisesti ilman ja koneen lämpötilat. Ja ei kannata unohtaa akkujännitteen mittausta, virhe siinä vaikuttaa suuttimien aukeamisajan kompensointiin. Mulla on joskus ollut murheita tuon kanssa kun levyllä oli turhan paljon vettä pyörimässä.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 51
- Joined: Mon Mar 14, 2005 2:45
Asetyleenihän on kaasu jota käytetään hitsipillissäSultzi wrote:Asetyleeni varmaan liian rankkaa? Asetonia luin että on käytetty, mutta sitten pitäis lakata uudestaan, eikä lakkaa löydy.

Yleensäkkin kaikki liuottimet (asetoni, tinneri, ksyleeni, yms...) vie sen lakan mennessään.
Ite voisin aatella jotain mietoa yleispuhdistusainetta jos kyse ei ole mistään tussitahdoista.
Corolla FX AE92 4A-GE -87 (tallissa.com)
Tarkistin vielä jaon, jostain kumman syystä virranjakajan hammasratas oli hampaan myöhäsemmällä, kuin viimeksi katsoessani (vanha tussin merkki näky vielä). Käänsin oikeaan kohtaan ja käynnistin. Kävi tyhjäkäyntiä ihan jees. Otin pätkän logiakin, löytyy http://koti.mbnet.fi/andzy/Logit.
Edit: Vertasin tuota logia vanhaan, nyt näytti olevan d.c ja pw aika hyvin samoissa
Edit2: Koeajettu ja toimii.
Edit: Vertasin tuota logia vanhaan, nyt näytti olevan d.c ja pw aika hyvin samoissa

Edit2: Koeajettu ja toimii.