242DL squirtattu ja suorasytytetty

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
pahankeisari
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: jyväskylä

242DL squirtattu ja suorasytytetty

Post by pahankeisari »

Eli -83 Volvo 242 B19a-koneella, käy ja kukkuu squirtin voimin. Bensaa suihkii volvon l-jetin imusarja 200cc suuttimilla. Kipinää jakelee kaksi hitachin puolaa 2,6 A6 Audista ja 201-loppuinen meksikolainen kopioyksikkö. Samasta Audin koneesta irtosi 3-johtoinen boschin lambda ja veden- sekä ilmanlämpöanturit. Kaasuläppäpotikka on kotoisin BX-sitikasta ja 4-1 hihnapyörää lukee B-Vectran hall.

Mega on partcon sarja 029v-koodilla. Kasaus onnistui biltsun kolvausasemalla helposti vaikka en ole paljoa yläasteen jälkeen tinaillu.

Asennukseen meni noin kuukausi, ja kyseessähän on siis mun käyttöauto niin se on ollut koko ajan liikenteessä. Kasailin pikkuhiljaa kaikki osat kiinni konehuoneseen ja ajelin kaasarilla ja virranjakalla megan boksi kiinni varmistaen, että kaikki anturit näyttää oikein. Otin aluksi pelkän bensapuolen käyttöön ja säädin kartan kohdilleen jonka jälkeen laitoin sytkänkin megan ohjaamaksi.

Kustannuksia ei ole syntynyt ollenkaan, sillä teen megasquirtistä päättötyöni ja sen tilaaja on eräs yritys, jonka hyllyistä olen kerännyt kaikki projektin osat.

Persedynon mukaan ala- ja keskikierroksille tuli selkeästi lisää voimaa ja tyhjäkäynnistä katosi Volvon vinokoneelle ominainen vatkaus. Bensaakaan ei mene enää entiseen malliin
Post Reply