Eli miten tämä nyt olis paras tehä megaruutalla??
Vaihtovaloa olen ajatellu mutta ei se oikein toiminu kun kokeilin, eli laitoin u1 pinni 10:stä kiloohmin vastus tietysti välissä transistorin kantaan ja siitä toinen jäljelle jäänyt jalka maihin ja toinen ledille joka vastuksen kautta +12volttiin. No ledi palo kokoajan?
Eli pitäiskö tämä nyt laittaa jostain erikseen päälle koodista vai???
Toinen olis että saako tuolle tehtyä ylä ja ala rajoja tietyille kierroksille, sekä saisko tuon kaasuläpän asennon sotkettua tuohon vielä jotenkin???
Remmiahtimen magneetti kytkimen ohjaus
Moderator: Masi_K
Jos saa kysyä niin mistä otit magneettikytkimen?
Itellä tulee bypassilla niin ahdin saa pyöriä koko ajan, tai pitäähän siinä joku ohivirtauskanava olla sullakin jos rootsi on.
Tuli vaan mieleen kun toi tulee alipaineohjauksella ahtimen takaa, että pystyisithän säkin ton jollain painekellol toteuttaa jos ei megan kanssa jostain syystä luonaa.
Itellä tulee bypassilla niin ahdin saa pyöriä koko ajan, tai pitäähän siinä joku ohivirtauskanava olla sullakin jos rootsi on.
Tuli vaan mieleen kun toi tulee alipaineohjauksella ahtimen takaa, että pystyisithän säkin ton jollain painekellol toteuttaa jos ei megan kanssa jostain syystä luonaa.
No magneettikytkin on ihan vakiona tuossa Toyotan SC12 roots ahtimessa.
Mulla on jo valmiina ite tehty ohivirtaus venttiili joka hoitaa ilman kulun kun ahin ei pyöri.
Väliin tulee vielä dumppi kuhan saan sen valmiiks.
Tällä megan ohjauksella on semmonen polttoaine politiikka juttu että kun eihän sitä ahinta tarvii jos ajelee jollain alta 3000 kierroksilla matka-ajoa.
Toinen on sitten se että sais penkitettyä tuon sillä tavalla että ahin pyöris vaikka 1000-4000rpm jolloin vois vedota siihen että ei olla haettu tehoja vaan väätöjä alakierroksille, kun tuohon teho rajaan on alta 2hepoa matkaa.

Mulla on jo valmiina ite tehty ohivirtaus venttiili joka hoitaa ilman kulun kun ahin ei pyöri.

Väliin tulee vielä dumppi kuhan saan sen valmiiks.
Tällä megan ohjauksella on semmonen polttoaine politiikka juttu että kun eihän sitä ahinta tarvii jos ajelee jollain alta 3000 kierroksilla matka-ajoa.
Toinen on sitten se että sais penkitettyä tuon sillä tavalla että ahin pyöris vaikka 1000-4000rpm jolloin vois vedota siihen että ei olla haettu tehoja vaan väätöjä alakierroksille, kun tuohon teho rajaan on alta 2hepoa matkaa.

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 112
- Joined: Mon Feb 19, 2007 10:00
- Location: vaasa
eikös noita ole tavattu ajaa , mappi arvon perusteella , eli polkaset lapun lattiaan ni alipane vähenee ja remmi haukataan mukaan , kaasun nosto taas irroittaa sen + sit se rpm tieto , näinhän se 4agze moottorissa menee vakionakin , jos oikein muistan , ja tuon rpm hän voit laittaa mille kierrokselle tahotAsA wrote:No magneettikytkin on ihan vakiona tuossa Toyotan SC12 roots ahtimessa.![]()
Mulla on jo valmiina ite tehty ohivirtaus venttiili joka hoitaa ilman kulun kun ahin ei pyöri.![]()
Väliin tulee vielä dumppi kuhan saan sen valmiiks.
Tällä megan ohjauksella on semmonen polttoaine politiikka juttu että kun eihän sitä ahinta tarvii jos ajelee jollain alta 3000 kierroksilla matka-ajoa.
Toinen on sitten se että sais penkitettyä tuon sillä tavalla että ahin pyöris vaikka 1000-4000rpm jolloin vois vedota siihen että ei olla haettu tehoja vaan väätöjä alakierroksille, kun tuohon teho rajaan on alta 2hepoa matkaa.

Juu tuokin olis yks vaihto ehto.
Mutta tuossa Kinnusen Timantissa on tehty tuolla kaasun asennolla ainaskin ja sano sen toimivan silleen,
eli se vois olla sopiva jos Megasta tämä ominaisuus löytyis vaan
Tai saiskohan tuosta kaasuläpän asentotunnistimesta tämän irti kun se on potentiometri tyyppinen tai jos laittais toisen asentotunnistimen mikä on vakiona tuossa koneessa jossa on vaan tyhjäkäynti ja täyskaasu
Mutta tuossa Kinnusen Timantissa on tehty tuolla kaasun asennolla ainaskin ja sano sen toimivan silleen,
eli se vois olla sopiva jos Megasta tämä ominaisuus löytyis vaan

Tai saiskohan tuosta kaasuläpän asentotunnistimesta tämän irti kun se on potentiometri tyyppinen tai jos laittais toisen asentotunnistimen mikä on vakiona tuossa koneessa jossa on vaan tyhjäkäynti ja täyskaasu

-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 112
- Joined: Mon Feb 19, 2007 10:00
- Location: vaasa
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 253
- Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
Voihan siihen vaikka käyttää noita megan ohjelmoitavia ulostuloja. Saa vaikka vähän hystereesiä vielä mukaan, ettei ahdin mene tietyllä kaasunasennolla kokoajan päälle-pois.
Ohjeita: http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... tm#outputs
Ohjeita: http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... tm#outputs
tuli hankittua C32 AMG mersun ruuviahdin, jossa on myös magneettikytkin...
mersussa sitä käytetään niin, että se ei mene päälle jos on yli 3000 rpm kierroksia... riski remmin kulumiseen ja sitä kautta katkeamiseen taitaa nousta silloin liian suureksi...
mutta eniten askarruttaa nyt se, että voiko sitä kytkintä ohjata esim. megatunen nos valikon kautta, kun siellä olis ihan hyviä muuttujia kytkeytymiselle/irrotukselle, eli kaasun asento, rpm ja viiveet ym.
koneeseen on tulossa myös holsetin hx 40 superi suorittamaan ahtamis työn suuremmilla kierroksilla, joten tuo ruuvi jää vain alakierrosten työläiseksi...
mersussa sitä käytetään niin, että se ei mene päälle jos on yli 3000 rpm kierroksia... riski remmin kulumiseen ja sitä kautta katkeamiseen taitaa nousta silloin liian suureksi...
mutta eniten askarruttaa nyt se, että voiko sitä kytkintä ohjata esim. megatunen nos valikon kautta, kun siellä olis ihan hyviä muuttujia kytkeytymiselle/irrotukselle, eli kaasun asento, rpm ja viiveet ym.
koneeseen on tulossa myös holsetin hx 40 superi suorittamaan ahtamis työn suuremmilla kierroksilla, joten tuo ruuvi jää vain alakierrosten työläiseksi...