luin tuolta extra sivuilta et ton ..139 moduulin kanssa pitäisi olla puola joka on tarkoitettu niin kuin tuossa lontoon murteella asia on ilmoitettu.
"Normally there should be a label on the coil saying it is for use in transistorized ignitions"
ja mulla on nyt 2.0 rekordista lainattu puola sitäkin käyttää alunperin boschin moduuli mut se on ...008 loppuinen. mahtaako yhdistelmä toimia?
eli tuo ..139 moduuli ja tuo opelin puola.
opelin puola ja ...139 moduuli
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
Nää puolissa olevat ilmotukset "for transistorized ignition only" tms. tarkottaa vaan sitä, että vanhoissa kärkisytytyspuolissa voi induktanssi olla väärä näiden sytytyskivien kanssa. eli jos on auto jossa on ollu joku käretön järjestelmä voi laittaa sytkävahvarin+megan tai sit megan sytkäkivillä. Kärkisyttyjärjestelmän puolien kans voi sit olla arpominen, ite oon käyttäny boschin syttykivien kanseikä oo ollu heikkoa mutta en suosittele, koska voi olla ihan komponenteista kiinni miten käy. toisaalta en oo paljon löytäny boschin dokumentteja miten puolat toisistaan eroaa, että jokainen voi aina koettaa 

Kärjille tarkoitetuissa puolissa on enemmän resistanssia ja induktanssia. Niitä pitäisi pystyä käyttämään ihan turvallisesti erilaisten sytkäpäätteiden ja sopivien ohjaintrankkujen kanssa. Itse asiassa jopa turvallisemmin, koska ison resistanssin ansiosta latausvirta ei pääse karkaamaan niin suureksi jos vaikka sählää dwell-aikojen kanssa. Haittapuolena nuo sitten vaativat reilusti enemmän latausaikaa isosta induktanssista johtuen.
Vaarallisesmpi vaihtoehto on sitten CDI-sytkälle tarkoitettu puola. Näissä on yleensä todella vähän resistanssia ja induktanssia, joten heikommin suojattu sytkäpääte saattaa kärähtää ennen kuin ehtii kissaa sanoa.
Vaarallisesmpi vaihtoehto on sitten CDI-sytkälle tarkoitettu puola. Näissä on yleensä todella vähän resistanssia ja induktanssia, joten heikommin suojattu sytkäpääte saattaa kärähtää ennen kuin ehtii kissaa sanoa.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85