Gm hukkapuola+zetec+mega=ei kipunaa
Moderator: Masi_K
Gm hukkapuola+zetec+mega=ei kipunaa
http://batman.jypoly.fi/~a1767/mega/Kuva009.jpg
Kuvanmukaista puolaa yritän komentaa megan avulla eikä toistaiseksi kipinää tullut. Eli tarkempi kokoonpano V2.2 levy Ms'n'Extra 29q2, 2x Vb921, lähdöt Led 17&Led 19, kierrostieto vr anturi ja 60-2 pyörä, Lm1815 piirillä kiekkatieto. Kohde auto 2.0 Zetec esco. Kierrostieto tulee megalle suuttimia se ainakin yritti avata, mutta kipinää ei tosiaan tullut kun kokeiltiin erillisellä tulpalla.
http://batman.jypoly.fi/~a1767/mega/settaukset.jpg
Kuvassa settaukset olisikohan niissä mitään viilaamista?
Hommaa tosiaan vaikeuttaa se, että auto johon megaa väkerrän on eräässä hallissa johon pääsen vain kun auton omistaja on siellä, näin ollen kaikki ennakkovihjeet olisivat tervetulleita vianselvitykseen.
Kiitos.
Kuvanmukaista puolaa yritän komentaa megan avulla eikä toistaiseksi kipinää tullut. Eli tarkempi kokoonpano V2.2 levy Ms'n'Extra 29q2, 2x Vb921, lähdöt Led 17&Led 19, kierrostieto vr anturi ja 60-2 pyörä, Lm1815 piirillä kiekkatieto. Kohde auto 2.0 Zetec esco. Kierrostieto tulee megalle suuttimia se ainakin yritti avata, mutta kipinää ei tosiaan tullut kun kokeiltiin erillisellä tulpalla.
http://batman.jypoly.fi/~a1767/mega/settaukset.jpg
Kuvassa settaukset olisikohan niissä mitään viilaamista?
Hommaa tosiaan vaikeuttaa se, että auto johon megaa väkerrän on eräässä hallissa johon pääsen vain kun auton omistaja on siellä, näin ollen kaikki ennakkovihjeet olisivat tervetulleita vianselvitykseen.
Kiitos.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
Re: Gm hukkapuola+zetec+mega=ei kipunaa
Ei näin aloittelijana oo paljon neuvoja antaa, mutta yksi asia jäi ihmetyttämään.
Onko tuo moottori asennettu johonkin mihin se 'ei kuulu' ja näin ollen ehkä ei-alkuperäinen vauhtipyörä vai mistä syystä erillinen pyörä ja anturi? Zetecin orkkisvauhtipyörässähän on 36-1 jako selkäpuolella ja lohkossa paikka anturille.Perkkis wrote:kierrostieto vr anturi ja 60-2 pyörä ... Kohde auto 2.0 Zetec
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Nytpä tulikin mielenkiitoinen ongelma eteen. Ovat nuo lada insinöörit suunnitelleet perus puolan ohjaukset uusiksi. Elikkä eikös normaalisti hukkapuolan keskimmäiseen napaan tule jatkuva 12V ja laitimmaisia napsitaan maidin dwellin mukaisen ajan verran ja kun tuo maajakso loppuu niin kipuna napsahtaa tulpalla?
Mutta kun auton oman boxin ja ledien kanssa hiukan seurailin tuota GM lada -puolaa jossa on 4 johdinta "+12, maa, A-ohj ja B-ohj". Niin havaitsin sen, että toiminta on täysin päinvastainen. Eli kun virrat vain päällä ei käynnissä niin A ja B maissa ja kun starttaa niin näistä tuli oletetun dwellin mittaisia positiivisia pulsseja eli maan ja jommankumman signaalin välissä oli ledi se vilkkui samoin kuin megalla ledi olisi ollut plussan ja signaalipiuhan välissä??
Mitähän tälle voisi oikein tehdä, ei taida vb921 toimia jos kääntään maihin menevän karvan +12 volttiin
Koska semmoisella liikkeellä tuo periaatteessa lähtisi toimimaan.
Mutta kun auton oman boxin ja ledien kanssa hiukan seurailin tuota GM lada -puolaa jossa on 4 johdinta "+12, maa, A-ohj ja B-ohj". Niin havaitsin sen, että toiminta on täysin päinvastainen. Eli kun virrat vain päällä ei käynnissä niin A ja B maissa ja kun starttaa niin näistä tuli oletetun dwellin mittaisia positiivisia pulsseja eli maan ja jommankumman signaalin välissä oli ledi se vilkkui samoin kuin megalla ledi olisi ollut plussan ja signaalipiuhan välissä??
Mitähän tälle voisi oikein tehdä, ei taida vb921 toimia jos kääntään maihin menevän karvan +12 volttiin

Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
Eihän tuossa puolassa vaan ole sisäänrakennettuja sytkäpäätteitä? Kuvaus vähän kuulostaisi siltä. Siinä tapauksessa voit unohtaa nuo VB921:t, järjestät vaan sopivan triggerisignaalin Megalta puolille.Perkkis wrote: Mutta kun auton oman boxin ja ledien kanssa hiukan seurailin tuota GM lada -puolaa jossa on 4 johdinta "+12, maa, A-ohj ja B-ohj". Niin havaitsin sen, että toiminta on täysin päinvastainen. Eli kun virrat vain päällä ei käynnissä niin A ja B maissa ja kun starttaa niin näistä tuli oletetun dwellin mittaisia positiivisia pulsseja eli maan ja jommankumman signaalin välissä oli ledi se vilkkui samoin kuin megalla ledi olisi ollut plussan ja signaalipiuhan välissä??
Mitähän tälle voisi oikein tehdä, ei taida vb921 toimia jos kääntään maihin menevän karvan +12 volttiinKoska semmoisella liikkeellä tuo periaatteessa lähtisi toimimaan.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 112
- Joined: Mon Feb 19, 2007 10:00
- Location: vaasa
Ideana oli se että auton oma boxi pysyy vaihtokelposena kun kyseessä on ralliauto niin jos pätkällä mega hyytyy niin voi heittää orggis boxille takaisin melkein lennosta kun pistää molemmat hanskalokeron alapuolelle.j-m kujala wrote:eikös tota puolaa voisi heittää lepikkoon ja laittaa kytkennältään jo tunnettua puolaa , mieluummin kuin alkaa arpomaan ja rikkomaan , tosin , jos onnistut tuossa niin seuraavalle taas helpompaa = kytkis talteen
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
Äijällä on tollanen venäjänmaalta tuotu laatokan korjauskäsikirja. Tekstit on kylläkin noilla hämähäkin ja hohtimenkuvilla.
Kuvien mukaan puolassa on pääteaste samassa.
Liittimen pinnit:
D = puolien +
C = Pääteasteen --
B = 1 ja 4 ohjaus.
A = 2 ja 3 ohjaus.
Kuvien mukaan puolassa on pääteaste samassa.
Liittimen pinnit:
D = puolien +
C = Pääteasteen --
B = 1 ja 4 ohjaus.
A = 2 ja 3 ohjaus.
Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
Itse asiassa juuri hetki sitten saatiin ekat savut ulos Megalla1200L wrote:Oletko saanut toimimaan nuo ladan puolat

Ajolenkin jälkeen vaan kun alettiin asettelmaan laajakaistalambdaa niin mega rupesi sekoilemaan ja näytti kierroksia vaikkei auto käynyt, sekoili kaikkea 0-9000rpm:n välissä nopeaan tahtiin, kun kosketteli käsin megan koteloa tai auton runkoa. Mikähän lie mennyt tälläkertaa rikki?
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
Pelkkä veikkaus, mutta uskaltaisin epäillä että maadoituksissa on häikkää, jos kerran kosketuksesta alkaa kierrostietoa saamaan.Perkkis wrote: Ajolenkin jälkeen vaan kun alettiin asettelmaan laajakaistalambdaa niin mega rupesi sekoilemaan ja näytti kierroksia vaikkei auto käynyt, sekoili kaikkea 0-9000rpm:n välissä nopeaan tahtiin, kun kosketteli käsin megan koteloa tai auton runkoa. Mikähän lie mennyt tälläkertaa rikki?
Nopo ja naku ja nopokin on naku.
Vielä jatkuu erikoiset ongelmat. Tuon edellisen kerran jälkeen vaihdoin kahden boxin välillä kokeeksi tuon Lm1815 muunnosyksikön ja pikkasen tarkistelin maadoituksia, mutta en tehnyt sen kummempia muutoksia. Näiden jälkeen auto toimi viimeviikon keskiviikkona taas kuin unelma ja saimme hiukan ajeltua karttojakin. Tästä sitten innostuneena autolle varattiin penkki aika jossa ajattelimme säädellä kunnolla. Mutta kun aloitime tämän viikon keskiviikkona penkissä niin megalla lähti kyllä käyntiin, mutta ei sietänyt yhtään kierroksia, tyhjää kävi sen 600-900 ihan jees mutta heti kun meni yli 1000rpm niin kiekkatieto rupesi hyppimään ja jumalaton ampuminen alkoi putkessa. Auto kuitenkin toimii kokoajan sen omalla boxilla. Kokeilin myös toisella samoin rakennetulla megalla, mutta sillä ei lähtenyt edes käyntiin ja näytti että kierrostieto tuli isolla viiveellä sai startata pari sek ennenkuin mega näki kierroksia. Ainoa mikä tulee mieleen niin on että VR-anturilta tuleva signaali ei ole riittävän puhdasta joka kerta megalle "riippuen johtokasan asennosta, autossa on kyllä huonohko johtosarja". Onko muita ideoita?? Ensiviikolla täytyy mennä scoopin kanssa tutkailemaan ja laittaa uusi piuha kokeeks anturille. Mietin myös että eihän nuo varsinaiset puolan ohjaukset voi antaa jotain häiriöitä kun kulkevat levyn yli ledeistä x-ulostuloille?
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust