sopivin softa minun tarkoituksiini

Keskustelu Megasquirtin firmwaresta ja muista Megasquirtiin liittyvistä ohjelmistoista

Moderator: Masi_K

Post Reply
j-m kujala
Kokenut Megasquirttaaja

sopivin softa minun tarkoituksiini

Post by j-m kujala »

eli etsiskelen ja olen tässä selaillut sivuja , uutena henkilönä tietysti hiukka sekaastekin näiden softa juttujen kanssa . purkki on valmiiksi tehty kapistus , eli sen jätin suosista ko homman osaaavalle ,

eli kyseinen asennus tapahtuu autoon :

moottori 1.9 litrainen toyotan 2tg , rs500 modatulla puhaltimella 270 nokat yms yms . oli kaasuttimilla yli 300 hp pyörässä / yli 400 nm , ja nyt haetaan säätöjä tarkemmiksi , sekä lisää virtausta, kun jää kaasuttimien kurkut yms pois , kansikin on käynyt penkissä :) alipaine otetaan läpän ja moottorin välistä joka pytyltä , ihan alipaine/ paine tasaajasta.

läppärunkojen kera nyt yritetään mennä + hukkakipinä ,joko tai ns hukka , mutta neljällä puolalla , eli suoran ja hukan välimalli . kipinä toteutus hiukan auki .
ja 12-1 kampiaksilalla + hall tyyppinen anturi , eli purkissa on KO tarvittavat modit , esim 4kpl *syttykiviä* eli ohjataan suoraa puolia ilman väli vahvistimia. eikä ole tarkoitus ohjata tyhjäkäynti moottoria . kenties bi metalli lisäilmaluistia tai ihan solenoidia , ja toiveena olis nuo 12x8 tai suuremmat kartat , mutta enemmän kuin 8x8 . ja injector staging , eli 4 kpl pieniä ensin käytössä , ja sitten toinen pankki vasta ylempänä käyttöön , näin olisi tarkoitus

eli
-enemmän kuin 8x8
-hukka kipuna +hall
-suutin pankkien porrastettu käyttöönotto
-ei tyhjäkäynti moottoria

softia olen selannut mutta mikä olisi se paras softa meikäläiselle , eli vaka joka pelaa ja omaa ominaisuudet , megasta olen hiukan vielä ulkona , muuten ruisku perusteet on kyllä hollilla , ja jo asennettua perus megaa olen säätänyt eli tutustumista on jo ;) :D ja tietenkin softa saa olla mahdollisimman yksinkertainen , että ei mikään mahdottoman vaikea asentaa , eli aloittelija sarallaan

hr09 a ?? highreso vai ihan 029v matkaan ?

KIITOS etukäteen jos joku vaivautuu , ja tiiä minkälainen kokeilu into tästä vielä näiden kanssa alkaa :) tosin evo XXX pataa rakennellessa menee nyt aikaa
jani
Kokenut Megasquirttaaja

Post by jani »

kyllähän se uusin koodi taitaa soipivin olemaan itselläni on ollut vanhempia käytössä ja niissä on ollut sytkä ohjuksen bugeja sun muuta .
j-m kujala
Kokenut Megasquirttaaja

Post by j-m kujala »

hiukan jäi auki , että onko tuo 029v tuolla 12x8 vai 8x8 kartalla , kumpiko noista olis se *oikea* mulle ja onko tuos 029v tuo ns staging ?
risu
Himopostaaja

Post by risu »

29v kuten muutkin jaossa olevat extra-koodit ovat 12x12 kartoilla. Staging löytyy.
Tiara Kit Car - MsnS-E
j-m kujala
Kokenut Megasquirttaaja

Post by j-m kujala »

risu wrote:29v kuten muutkin jaossa olevat extra-koodit ovat 12x12 kartoilla. Staging löytyy.
kiitos :D

ok pitää vissiin ruveta asenteleen koneeseen kamoja sitten . on tämä vain melkoinen informaatio viidakko , ja vielä kun sais imusarjan ja koneen tehtyä valmiiksi ennen testikäyttöä :(
KariM
Megailija

Post by KariM »

Joko suuttimet on valittu?
j-m kujala
Kokenut Megasquirttaaja

Post by j-m kujala »

KariM wrote:Joko suuttimet on valittu?
pienemmät löytyy omasta takaa , taitavat olla toyotan 4afe koneen korkea ohmiset , 2 reikäsuuttimet , noin 200 cc hatusta heittäen , en muista tarkempia arvoja .

isommat ehkä jotain 600-700 cc luokkaa sais olla ettei tuu jäämään pieniksi :lol: . mallilla ei niin väliä koska imusarjaan laitan paikat suuttimille kun ne sattuu käpälään :wink:

hei semmonen tyhmä kyssäri kans eli mikä on niinku isoin ero tuon 029 ja hires koodin välillä ? vai onko tuo 029 se ainut meikälle passaava softa . helvetti et mä olen takussa näitten kanssa. :lol:
ArttuH
Megajumala

Post by ArttuH »

Hires-koodin olennainen ero on suihkutuspulssien suurempi säätötarkkuus, mikä on ihan hyödyllinen ominaisuus käytettäessä isoja suuttimia pienessä koneessa.

Mutta jos sulla on tarkoituksena käyttää tuplasuuttimia staging-tyyliin, niin hires-koodista ei välttämättä ole kauheasti hyötyä. Hires-koodilla saattaisit vaan selvitä pelkästään niillä isoilla suuttimilla. Mutta tuplasuuttimet saattaa kuitenkin olla varmempi vaihtoehto.
Arttu
GSX1100 -85
j-m kujala
Kokenut Megasquirttaaja

Post by j-m kujala »

juu alunperinkin oli mielessä tuo staging , ja muutenkin sumu alakierroksilla parempi , taitaa olla helpompi jättää tuo hi-res kokonaan pois ajatuksista . ainakin näin aluksi , ehkä sitten kun *nälkä* kasvaa
j-m kujala
Kokenut Megasquirttaaja

Post by j-m kujala »

vaatiiko tuo hukkakipinä systeemi jonkun ohjelmallisen lisä asetuksen , tähän 029v ohjelmaan kaiken maailman edissejä kyllä valikossa !! ?? vai mitä sieltä valitaan
Vauhtivaunu
Megajumala

Post by Vauhtivaunu »

j-m kujala wrote:vaatiiko tuo hukkakipinä systeemi jonkun ohjelmallisen lisä asetuksen , tähän 029v ohjelmaan kaiken maailman edissejä kyllä valikossa !! ?? vai mitä sieltä valitaan
Sieltä samasta valikosta "wheel decoder" päälle. Sitten syttyvalikosta loput asetukset kohilleen
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
j-m kujala
Kokenut Megasquirttaaja

Post by j-m kujala »

Vauhtivaunu wrote:
j-m kujala wrote:vaatiiko tuo hukkakipinä systeemi jonkun ohjelmallisen lisä asetuksen , tähän 029v ohjelmaan kaiken maailman edissejä kyllä valikossa !! ?? vai mitä sieltä valitaan
Sieltä samasta valikosta "wheel decoder" päälle. Sitten syttyvalikosta loput asetukset kohilleen
ahh ok . jiitos , pikkasen on hakusassa tää vaikka kuin yrittää lukea ohjeita lontooks :(
Vauhtivaunu
Megajumala

Post by Vauhtivaunu »

Jup. Kaipa se pitäs tehä kohta samanlainen voimainkoitos mitä nää perustajat teki kun käänti ms:n suomeks et sais extran jutut tälle tutummalle kotimaiselle... ja megatuneenkin valikot. maailma ei vieläkään ole valmis 8)
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
j-m kujala
Kokenut Megasquirttaaja

Post by j-m kujala »

Vauhtivaunu wrote:Jup. Kaipa se pitäs tehä kohta samanlainen voimainkoitos mitä nää perustajat teki kun käänti ms:n suomeks et sais extran jutut tälle tutummalle kotimaiselle... ja megatuneenkin valikot. maailma ei vieläkään ole valmis 8)
eikä tule olemaan valmis :D , itse asiassa tuo lontoo nyt niin iso ongelma , mut varmistusta kaipaa ja kun ohjeet on siellä täällä , nettiä ja uutta tulee niin nopeaa , että tuntuu sisään pääsy olevan alkuunsa ainakin hiukan hankalaa :(
Post Reply