Page 1 of 1
suuttimille jäähdytystä
Posted: Sun Feb 11, 2007 12:48
by tmikkola
kannattaako laittaa? onko mitään huomattavaa hyötyä jos laittaa oman pikkusen flektin jäähdyttämään suuttimia. Esim Quattro audissahan on tollanen systeemi.
Posted: Sun Feb 11, 2007 13:02
by petski3
Suuttimista virtaava polttoaine hoitaa suutinten jäähdytyksen. Missään vehkeessä _ikinä_ (en edes netissä) en ole nähnyt mitään "jäähdytystä"
Posted: Sun Feb 11, 2007 21:17
by ArttuH
Muistaakseni nelisatasessa turbo-Volvossa olisi joku puhallin jäähdyttämässä suuttimia. Mutta siinä suuttimet ovatkin varsin ahtaassa välissä pakosarjan päällä. Mutta jos suuttimet on vähänkään helpommassa paikassa ja toimivat, niin tuskimpa tuosta on mitään hyötyä.
Posted: Fri Apr 06, 2007 9:37
by Jubu
petski3 wrote:Suuttimista virtaava polttoaine hoitaa suutinten jäähdytyksen. Missään vehkeessä _ikinä_ (en edes netissä) en ole nähnyt mitään "jäähdytystä"
Tossa esimerkiksi sivistyksenaukkoa täyttämään =>
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fuel-Inj ... dZViewItem
kyllä hämmästyin itekkin, kun totesin mikä siellä pellinalla kuhisee kuunmallakelillä koneen ollessa sammuksissa ...
Posted: Tue Apr 10, 2007 10:17
by KariM
Myös Turbo-Unossa on sellainen ollut. Vehkeen tarpeellisuutta kuvastaa se, etten löytänyt mistään valokuvaa tuosta setupista, se on ilmeisesti revitty kaikista pois.
Posted: Tue Apr 10, 2007 19:07
by Turbiini
Kylä k-jetronicissa suuttimien ja suutinputkien lämpeneminen tosiaan aiheuttaa ongelmia. Kaikki kaasukuplat mitä polttoaineputkissa suuttimien läheisyydessä kun pitää ensin puristua kassan ja suuttimesta pihalle ennen ku bensan tulo alkaa. Kaverin golfissa oli aikoinaan kylmäkäynistys suutin napilla koelaudassa jottai sai sillä syöttää koneelle bensaa suuttimien ilmautumisen ajan kuuma käynistyksessä, joskus meni liki 30sekunttia ja ylikin. sähkösuuttimet ja mega kun tuli kuvioihin niin enää ei ole ollu kuumakäynistys ongelmia.