kannattaako laittaa? onko mitään huomattavaa hyötyä jos laittaa oman pikkusen flektin jäähdyttämään suuttimia. Esim Quattro audissahan on tollanen systeemi.
Muistaakseni nelisatasessa turbo-Volvossa olisi joku puhallin jäähdyttämässä suuttimia. Mutta siinä suuttimet ovatkin varsin ahtaassa välissä pakosarjan päällä. Mutta jos suuttimet on vähänkään helpommassa paikassa ja toimivat, niin tuskimpa tuosta on mitään hyötyä.
petski3 wrote:Suuttimista virtaava polttoaine hoitaa suutinten jäähdytyksen. Missään vehkeessä _ikinä_ (en edes netissä) en ole nähnyt mitään "jäähdytystä"
Myös Turbo-Unossa on sellainen ollut. Vehkeen tarpeellisuutta kuvastaa se, etten löytänyt mistään valokuvaa tuosta setupista, se on ilmeisesti revitty kaikista pois.
Kylä k-jetronicissa suuttimien ja suutinputkien lämpeneminen tosiaan aiheuttaa ongelmia. Kaikki kaasukuplat mitä polttoaineputkissa suuttimien läheisyydessä kun pitää ensin puristua kassan ja suuttimesta pihalle ennen ku bensan tulo alkaa. Kaverin golfissa oli aikoinaan kylmäkäynistys suutin napilla koelaudassa jottai sai sillä syöttää koneelle bensaa suuttimien ilmautumisen ajan kuuma käynistyksessä, joskus meni liki 30sekunttia ja ylikin. sähkösuuttimet ja mega kun tuli kuvioihin niin enää ei ole ollu kuumakäynistys ongelmia.