mäntiä

Keskustelu muista moottorinohjausjärjestelmistä ja viritysprojekteista. Kaikki muut aiheet tullaan poistamaan.

Moderator: Masi_K

Post Reply
kolina
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sun Feb 04, 2007 15:30
Location: kontiolahti

mäntiä

Post by kolina »

ford is särkee mäntiä.viimeks hajos kolme kolbenschmitdiä halkesi renkaiden välistä,ahdot pienellä seokset ok vajaa sata kilsaa ne viihty 205 sen lohkossa
is ruisku
suutimet 441.
ihi ahdin :idea:
mitä mäntiä muut fordi miehet käyttävät
Last edited by kolina on Sun Feb 11, 2007 20:20, edited 1 time in total.
procharger
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Tue Jan 23, 2007 12:55

Post by procharger »

Ross:in männillä on tultu jo jokunen kesä toimeen.
Storm1
Megasquirt aloittelija
Posts: 19
Joined: Sat Nov 26, 2005 18:15
Location: Satakunta
Contact:

Post by Storm1 »

Jos männänrenkaiden välikannas rapsahtaa rikki, kannattaa tarkistaa paljetila... (ellei pytyn yläreunassa ole olkapäätä syyllisenä) Vai miten halkes? Liian pieni paljetila rikkoo yleensä männän. Liian iso taas käy kansipahvin päälle.
Yrittelijä+virittelijä=3 vuotta, eikä valmista
country sedan
Megasquirttaaja
Posts: 62
Joined: Sat Mar 19, 2005 19:44

Post by country sedan »

Liekköhän ennakot miten alueella..?
Itellä Cossun Mahlet oharissa, vakio valumännilläkin on ajettu yli kilon ahdoilla ongelmitta.
kolina
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sun Feb 04, 2007 15:30
Location: kontiolahti

mäntä ongelma

Post by kolina »

ford is lasketti tilvutta kannesta joka oli 50.1 millilitraa fain kansipahvi 1,6mm mäntä yläkuolokodassa lohkoon tasoon 0.35mm välyksillä,puristussuhde 9, ja rapiat.
Louhittin kannesta tavaraa pois ja tilavutta tuli 55,5 millilitraa,
laskujenmukaan puristusuhde on nyt 8,3: 1.
Sytkät 13 asteen ennakolla ahdoilla.
Tää moottori on sitten kolmas versio kolmessa viikossa,
kahta 205 lohkoa olen käyttänyt näissä, eikä pultit oo pässy ruostumaan.
Keronpa sitten lisää kun viikko on lopuillaan

ei kolmatta ilman neljättä :wink:
kolina
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sun Feb 04, 2007 15:30
Location: kontiolahti

kolina

Post by kolina »

Joo männän halkemiset ekamoottorista suli mahle kakkospytystä ku vetäs laihlle isolla vaihtella.
sitte toka moottori, kolme kolbenschmittiä halkes palat ylärekaasta alas öljyrenkaaseen noin nejänsentin mittaset palat sivusuunassa.
Last edited by kolina on Sun Feb 11, 2007 20:19, edited 1 time in total.
colliman
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Tue May 30, 2006 17:12
Location: SLN

Post by colliman »

meillä oli joskus budjetti escossa kuplan 92mm männät. kesti tosi hyvin ohc konees. kiertokankiin joutu tekee pronssi laakerit ja rotsaaamaan käypäseks. tais olla mahlet ja matalat. lohkon tasopinnasta joutu ottaa pois muuten ois jääny puristussuhde 6.? jotain. kesti hyvin 2-2,5 bar :wink: ahdot, yli 3bar katko aina 3;sen kiertokangen. :roll:
EMPÄ TIIÄ,KUKAHAN KEHTOIS?
kolina
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sun Feb 04, 2007 15:30
Location: kontiolahti

niin.....

Post by kolina »

Kasattu on ja moottotri on pukissa kii.
Taitaa olla sytkän ennakoissa vikkoo nimittäin laskettiin tarkat ennakot ja näyttääpi siltä että pirulaut vetää rumasti välillä ennakoita ja jakaja on suurennuslasin alla.
Kiitos kaikille jotka on vaivautuneet kirjoittamaan kommnetteja.......

tv: kolina
kolina
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sun Feb 04, 2007 15:30
Location: kontiolahti

mäntiä

Post by kolina »

Nyt pelaa kolinan is fordi ja pysyy nipussa noilla 8,3/1 puristusilla,
kiva ei hyydy kun vetäsee vitosta pesään sama veto jatkuu,
mutta latu käy ahtaaks.

Mitähn keksis seuraavaksi : KOLINA.
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

voimaa tietennii jollakin keinolla .heh
fordsoni
Megasquirttaaja
Posts: 70
Joined: Tue Oct 02, 2007 12:05

Post by fordsoni »

ne kuplan 92mm mahlet kestää suht hyvin hintaansa nähen, 94mm en laittais, tahtoopi putket haleta :wink: 1,5 bar paineella meni ihan hyvin 92mm. cosan orkkis männät on kaiken parhaat mut saatanan kalliita, esim. wisecot ei kestä mitää cosan omiin verrattuna. taitaapi uuet maksaa 350e kpl renkaineen. sithän se vaati jo cosan veivit ja kampuran ja siinä huomataan et homma karkas taas budeti yli :lol:
Post Reply