miten tuota käytetään ja miten sitä luetaan?
kokeiltu on etsiä kaikke mahdollista tuosta ohjelmasta
on meinaa vähän sekavan oloinen
Megalogviewer
Moderator: Masi_K
Siis:
Login tallennus ekaksi megatunella File valikosta.. Otetaan tarvittavasta kohtaa logi ja pysäytetään tallennus. Tune kiinni ja megalog viewer auki. Viewerillä avataan äsken tallennettu logi. Tallennetut arvot piirtyvät viivoina ruudulle. Oikeassa laidassa on tod näk auki tuning console, minkä voi poistaa valikoista ruksaamalla. Nuolilla vasemmalle ja oikealle pääsee login ajassa eteen ja taaksepäin. Ohjelma näyttää arvot valkosen viivan(kursorin) kohdalla.
Tämä siis perusteet.
Kuvassa kahdella vaihteella täyskaasuveto 2 vaihteella. Viewer on vanhempaa versiota kuvassa.

Login tallennus ekaksi megatunella File valikosta.. Otetaan tarvittavasta kohtaa logi ja pysäytetään tallennus. Tune kiinni ja megalog viewer auki. Viewerillä avataan äsken tallennettu logi. Tallennetut arvot piirtyvät viivoina ruudulle. Oikeassa laidassa on tod näk auki tuning console, minkä voi poistaa valikoista ruksaamalla. Nuolilla vasemmalle ja oikealle pääsee login ajassa eteen ja taaksepäin. Ohjelma näyttää arvot valkosen viivan(kursorin) kohdalla.
Tämä siis perusteet.
Kuvassa kahdella vaihteella täyskaasuveto 2 vaihteella. Viewer on vanhempaa versiota kuvassa.

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Login mukaan korjaus vaatii käytännössä laajakaistalambdan. Sillon se toimii niinkuin pitäis.
Määrität megatunella AFR kartan halutunlaiseksi, ajat tasakaasulla ilman ego takaisinkytkentää eri kuormitustilanteita hetkenaikaa aina. Eli ei nopeata pyrähdystä. Tyyliin 3000rpm 60map, 3000rpm 75map jne. Pyrit siis pitämään kuormituspisteen samassa jonninaikaa. Logi päällä kokoajan tietenkin
Tähän käy keskipitkät logit hyvin, on paljon eri tilanteita softalle.
Viewerissä view valikosta show tuning console päälle. Calculated field valikosta valitset oikean laajakaista systeemin.
Tuning consolesta painat open msq, eli mielellään käytössä oleva megatunen tallennustiedosto. Tämänjälkeen paina consolista VE analyzer. Varmista että avautuvassa ikkunassa on wideband afr päällä ja paina run analyzis. Sen tekkemän työn jälkeen voit painaa accept new map. Kannattanee tallentaa asetukset eri nimellä varmuuden vuoksi, jos haluaa palata aiempaan karttaan. Sitten megatunella väläyttää asetukset kerralla sisään. Ja eiku ajelees. Sekä todennäköisesti myöhemmin tekemään samma uudestaan.
Määrität megatunella AFR kartan halutunlaiseksi, ajat tasakaasulla ilman ego takaisinkytkentää eri kuormitustilanteita hetkenaikaa aina. Eli ei nopeata pyrähdystä. Tyyliin 3000rpm 60map, 3000rpm 75map jne. Pyrit siis pitämään kuormituspisteen samassa jonninaikaa. Logi päällä kokoajan tietenkin

Viewerissä view valikosta show tuning console päälle. Calculated field valikosta valitset oikean laajakaista systeemin.
Tuning consolesta painat open msq, eli mielellään käytössä oleva megatunen tallennustiedosto. Tämänjälkeen paina consolista VE analyzer. Varmista että avautuvassa ikkunassa on wideband afr päällä ja paina run analyzis. Sen tekkemän työn jälkeen voit painaa accept new map. Kannattanee tallentaa asetukset eri nimellä varmuuden vuoksi, jos haluaa palata aiempaan karttaan. Sitten megatunella väläyttää asetukset kerralla sisään. Ja eiku ajelees. Sekä todennäköisesti myöhemmin tekemään samma uudestaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII