Ohjelmoitava logiikka

Keskustelu muista moottorinohjausjärjestelmistä ja viritysprojekteista. Kaikki muut aiheet tullaan poistamaan.

Moderator: Masi_K

Post Reply
axe
Kokenut Megasquirttaaja

Ohjelmoitava logiikka

Post by axe »

Löytyykö jostain ns. tee-se-itse ohjelnoitavaa logiikkaa? Joko ihan 24v tai sitten 12v. Semmosellahan sais kätevästi tehtyä kaikkea kivaa autoon, vaikka varashälyttimen ym...
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
risu
Himopostaaja

Post by risu »

PLD/FPGA-tyyppistä etsit? Piirejä löytyy kyllä mutta ovat varmaan luonnostaan jo kaikki pintaliitosluteita. Valmiit demolevyjä on olemassa mutta ne maksaa mansikoita. Tohon käyttöön mikrokontrollerit on helpompia lähestyä kun voi vaikka ihan C:llä vääntää koodia ja löytyy ihan DIL-paketoituinakin tai harvalla SO-välillä:

viewtopic.php?t=2696

Taidat viitata automaation logiikkapalikoihin jotka käyttävät yleensä 24v jännitettä, mutta jotenkin ei se hinta mun mielestä näitten kanssa kohtaa järkevästi autokäytössä.
Tiara Kit Car - MsnS-E
axe
Kokenut Megasquirttaaja

Post by axe »

risu wrote: Taidat viitata automaation logiikkapalikoihin jotka käyttävät yleensä 24v jännitettä, mutta jotenkin ei se hinta mun mielestä näitten kanssa kohtaa järkevästi autokäytössä.
Juuri tällaista meinasin. Eihän se automaation logiikka nopeudeltaan tai toiminnaltaan ole juuri sen kummosempi kun megasquirt, niin rupesi kiinnostamaan josko joku olis tehnyt "rakennussarjan", jolloin hintakin olis järkevällä tasolla.
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
Veskunderi
Megasquirttaaja

Post by Veskunderi »

Elfan luettelossa oli muistaakseni varashälyttimen rakennussarja, tosin se kirja on nyt hukassa... :D
Post Reply