Honeywell 1GT101DC -hallille pienempi vastine
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Honeywell 1GT101DC -hallille pienempi vastine
Onks kukaan sattunu törmäämään samantyyppiseen halliin kuin 1GT101DC, mutta vaan pienempään ja joka pystyy tunnistamaan tiheemmän hammaspyörän kuin Honeywelli? Kun nokalle laittaa anturin, niin parempi olisi kait tarkkuuden kannalta käyttää tiheetä pyörää kun pyörimisnopeus on puolet kampurasta?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Kuinkahan nopea tuo Partcon versio on?
Pienempi se ainakin on.
Pienempi se ainakin on.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Hinta noilla partcon hall-antureilla ainakin on murto-osa tosta honeywellin anturista, mutta toimivatko samalla tavalla, etteivät tarvitse magneettia toimiakseen?
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
No mitäs sait?
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Ai perskules, olis aika perfect anturi! Täytyy laittaa muutama sata kappaletta tilaukseen.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Sain luullakseni HALL-antureita, mutta en ainakaan eilen lyhyellä kokeilulla saanut toimimaan megan kanssa suoraan...Volkkarijermu wrote:No mitäs sait?
Kertokaas kaverit, tässä datasheetti, onkos tää nyt ihan väärä härveli:
http://www.allegromicro.com/sf/3240/
Jos nyt oikein ymmärsin, niin tuo haluaa magneetin kaverikseen?
Magneetilla yritin eilen sorkkia, mutta ei oikeen vaikuttanut mitenkään sekään...
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Oukkei, LOISTAVAA, olis nimittäin kiva saada toi 20-1 polkupyörän takaratas nokka-akselipyörän sisään jemmaan, ja sitten saada vielä anturi sinne mahtumaan lukemaan sitä.ArttuH wrote:Kyllä sen pitäisi olla ihan oikea härveli. Jos en ihan väärin muista, niin mulla on juuri noita käytössä.
Tuohan vaatii sitten ylösvedon lähtöön ja magneettikentän pitää olla oikein päin. Nämä kun huomioi ja tarjoaa vielä käyttöjännitteen, niin pitäisi toimia.

Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Magneetin sijoittelun kanssa voi sitten tulla myös vähän askartelua. Jos käytät rautaratasta, niin magneetti pitäisi saada rattaan toiselle puolelle ja hampaat liikkumaan anturin ja magneetin välistä. Muitakin toimivia vaihtoehtoja saattaa löytyä, mutta joka tapauksessa menee vähän monimutkaisemmaksi kuin suoraan rautaa lukevan anturin kanssa.volvoman wrote: Oukkei, LOISTAVAA, olis nimittäin kiva saada toi 20-1 polkupyörän takaratas nokka-akselipyörän sisään jemmaan, ja sitten saada vielä anturi sinne mahtumaan lukemaan sitä.
Yksi vaihtoehto on tietty käyttää vaikka alumiinista pyörää ja laittaa hampaiksi magneetteja. Mulla on tällainen ratkaisu käytössä.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Nyt kokeiltu, 20-1 polkupyöran takaratas, takana pieni magneetti, ratas välissä ja anturi toisella puolella, viistottu puoli pyörään ja magneettiin päin.
Ei tule kiekkasignaalia..
Ja tietenkin 1k ylösveto +12v:iin, ja anturille syötetään +12v ja maa tietenkin, ja signaali ulos kiekkasisääntuloon.
Ei tule kiekkasignaalia..
Ja tietenkin 1k ylösveto +12v:iin, ja anturille syötetään +12v ja maa tietenkin, ja signaali ulos kiekkasisääntuloon.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Kannattaa testailla sillein pala kerrallaan. Eli mittaile ensin sitä anturin signaalia ihan yleismittarilla ja heiluttele magneettia käsin anturin edessä. Pitäisi löytyä 12V kun magneetti ei ole kohdalla ja 0V magneetin kanssa. Muista kokeilla magneettia molemmin päin. Sitten kun tämä toimii, niin sama juttu triggeripyörän kanssa. Sitten voikin siirtyä ihmetttelemään, että meneekö signaali perille asti.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Juu, vika löytyi, anturi oli rikki. Onneksi tilasin 2kpl, vaihdoin toisen tilalle, ja toimi.
Tosin, magneettipalanen, joka on rattaan takana kiinni on ilmeisesti liian iso (8x6x2mm), joten sen magneettikenttä pääsee "vuotamaan" rattaan hampaiden ohi, aiheuttaen "häiriöitä", etenkin startatessa.
Pitää laittaa rattaan taakse pienempi magneetti, varmaan about 2x2x2mm olis sopiva.
Tosin, magneettipalanen, joka on rattaan takana kiinni on ilmeisesti liian iso (8x6x2mm), joten sen magneettikenttä pääsee "vuotamaan" rattaan hampaiden ohi, aiheuttaen "häiriöitä", etenkin startatessa.
Pitää laittaa rattaan taakse pienempi magneetti, varmaan about 2x2x2mm olis sopiva.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Noni, nyt toimii ainakin jotenkin.
Eli pienensin magneettia, sijoitin sen lähemmäksi ratasta, ja anturin myös hitusen lähemmäs. Näköjään 1mm rako oli liikaa.
Nyt antaa kiekkatietoa aika nätisti ja todella nopeasti ja tarkasti honeywelliin nähden, mutta konetta en saa käyntiin.
Jos syötän imusarjaan bensaa, paukkuu vaan putkessa, ja tulee tulta pakosarjasta (veneen kone). Suuttimista tulee bensaa, mutta se vaan ei syty (tulpat tosin oli märät)... Huomenna tutkitaan
Mut ainakin anturi toimii, JIPPII
Eli pienensin magneettia, sijoitin sen lähemmäksi ratasta, ja anturin myös hitusen lähemmäs. Näköjään 1mm rako oli liikaa.
Nyt antaa kiekkatietoa aika nätisti ja todella nopeasti ja tarkasti honeywelliin nähden, mutta konetta en saa käyntiin.
Jos syötän imusarjaan bensaa, paukkuu vaan putkessa, ja tulee tulta pakosarjasta (veneen kone). Suuttimista tulee bensaa, mutta se vaan ei syty (tulpat tosin oli märät)... Huomenna tutkitaan
Mut ainakin anturi toimii, JIPPII

Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Taitaa anturi tässä sekoilla, starttimoottorilla pyöritettäessä ilman tulppia kierrokset sahaavat jatkuvasti 260-170rpm väliä, ja välillä pomppivat pikkasen ylemmäksikin.
Toisessa SAMANLAISESSA koneprojektissa, jossa honeywellin anturi, kierrokset pysyvät kokoajan startatessa 10rpm sisällä.
Eli taitaa anturi tehdä temppuja, ei oikeen ole mikään super anturi tuo siis ilmeisesti, tai sitten asennuksessa häikkää.
Puolien tilalle kun laittoi ledit, ni 4.pyttyä vilkuttaa tasasesti, 3 pyttyä vaan satunnaisesti ja 2 pyttyä ei melkeen ollenkaan ja 1.pytty jää välillä palamaan...
Sitten sain boksista softat totaalisen sekasin, eikä tahdo saada yhteyttä kun hyperterminalilla ladattua "manuaalisesti" koodin sisälle...
Toisessa SAMANLAISESSA koneprojektissa, jossa honeywellin anturi, kierrokset pysyvät kokoajan startatessa 10rpm sisällä.
Eli taitaa anturi tehdä temppuja, ei oikeen ole mikään super anturi tuo siis ilmeisesti, tai sitten asennuksessa häikkää.
Puolien tilalle kun laittoi ledit, ni 4.pyttyä vilkuttaa tasasesti, 3 pyttyä vaan satunnaisesti ja 2 pyttyä ei melkeen ollenkaan ja 1.pytty jää välillä palamaan...
Sitten sain boksista softat totaalisen sekasin, eikä tahdo saada yhteyttä kun hyperterminalilla ladattua "manuaalisesti" koodin sisälle...
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006