Ford EEC-III

Keskustelu muista moottorinohjausjärjestelmistä ja viritysprojekteista. Kaikki muut aiheet tullaan poistamaan.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Hectori
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Tue Nov 28, 2006 4:58

Ford EEC-III

Post by Hectori »

Elikkäs kyseessä on Jenkkifordin EEC-III boksi. Ongelma mikä on kyseessä on EGR Valve Position sensori, joka siis tarkkailee EGR venttiilin avautumista. nyt kun tuossa olen karsinut pois saastelaitteita, myös tukkinut imukannessa olevan EGR venttiilin reiän. Ongelma on se että tuo EVP anturi, joka on siis kiinni EGR venttiilissä, vie boksille tiedon, ja kone ei käy tyhjää kuin muutaman sekunnin mikäli anturi ei ole kytkettynä. toistaiseksi olen ratkaissut ongelman sillä, että olen kytkenyt EVP anturin kiinni, ja silloin toiminta on normaali. Haluan kumminkin poistaa kyseisen anturin, niin pitääkö minun lisätä väliin vastus, joka vastaa tuon EVP anturin lukemaa kun se on täysin auki, täysin kiinni vai puolessa välissä. Henkilökohtainen veikkaus on se että venttiilin pitää olla suljetussa tilassa järjestelmän toimiakseen oikein ilman saastelaitteita.

Ja vielä selvennykseksi, vaikka asialla ei liene merkitystä, kyseessä on siis myöhäisemmän vaiheen EEC-III boksi CFI ruiskua varten, eikä varhaisen vaiheen kaasutinversio.
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

Pistä mega tilalle ja pari turboa? :lol:

(Inside joke)
Hectori
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Tue Nov 28, 2006 4:58

Post by Hectori »

turbosbc wrote:Pistä mega tilalle ja pari turboa? :lol:

(Inside joke)
kattelinkin juuri että tuossa throttle kicker solenoidia on käytetty muunmuassa antilagi systemoinneissa, joten sekin olisi jo valmiina, paria turboa silmällä pitäen.
Post Reply