Elikkäs kyseessä on Jenkkifordin EEC-III boksi. Ongelma mikä on kyseessä on EGR Valve Position sensori, joka siis tarkkailee EGR venttiilin avautumista. nyt kun tuossa olen karsinut pois saastelaitteita, myös tukkinut imukannessa olevan EGR venttiilin reiän. Ongelma on se että tuo EVP anturi, joka on siis kiinni EGR venttiilissä, vie boksille tiedon, ja kone ei käy tyhjää kuin muutaman sekunnin mikäli anturi ei ole kytkettynä. toistaiseksi olen ratkaissut ongelman sillä, että olen kytkenyt EVP anturin kiinni, ja silloin toiminta on normaali. Haluan kumminkin poistaa kyseisen anturin, niin pitääkö minun lisätä väliin vastus, joka vastaa tuon EVP anturin lukemaa kun se on täysin auki, täysin kiinni vai puolessa välissä. Henkilökohtainen veikkaus on se että venttiilin pitää olla suljetussa tilassa järjestelmän toimiakseen oikein ilman saastelaitteita.
Ja vielä selvennykseksi, vaikka asialla ei liene merkitystä, kyseessä on siis myöhäisemmän vaiheen EEC-III boksi CFI ruiskua varten, eikä varhaisen vaiheen kaasutinversio.
Ford EEC-III
Moderator: Masi_K