Page 1 of 1

Kiihdytys rikastuksen säätäminen

Posted: Mon Nov 27, 2006 17:13
by wesulius
Elikäs ei oikeen auennut tuo?
Mitäs noi arvot oikeen on ja miten niiden pitäis vaikuttaa?
Tuntuu ,että vaikka sinne laittaa mitä tahansa niin aina menee laihalle kevyesti kaasua lisättäessä!

Posted: Wed Aug 08, 2007 17:35
by Make_1
Mulla on täsmälleen samanlainen ropleema. Tasakaasulla pääsee kyllä eteenpäin, mutta kun vähänkin avaa kaasua lisää, seokset menee laihalle.

Osaisiko joku heittää suuntaa antavaa vinkkiä, miten pääsisi alkuun kiihdytysrikastusten säädössä?

se tässä on positiivista, että sain mopon vihdoin liikkeelle. Nyt se vain pitäisi saada vielä toimimaan järkevästi... :-)

Posted: Wed Aug 08, 2007 18:00
by joop
Make_1 wrote:Mulla on täsmälleen samanlainen ropleema. Tasakaasulla pääsee kyllä eteenpäin, mutta kun vähänkin avaa kaasua lisää, seokset menee laihalle.

Osaisiko joku heittää suuntaa antavaa vinkkiä, miten pääsisi alkuun kiihdytysrikastusten säädössä?

se tässä on positiivista, että sain mopon vihdoin liikkeelle. Nyt se vain pitäisi saada vielä toimimaan järkevästi... :-)
Tismalleen sama tilanne minullakin tällä hetkellä, ei tuo VE-karttakaan ole vielä oikeen kohdallaan mutta kiva olisi kuulla vinkkejä tuohon kiihdytysrikastuksen säätöön. Käytössä on hybrid alpha-n algoritmi ja aika isot läppäkotelot moottorin kokoon nähden, mitenhän olisi paras lähteä säätöjä hakemaan.

Posted: Wed Aug 08, 2007 18:02
by jannu5
jos käytät mappi rikastusta katso että map dot treshold on jossain 60 ja rikastukset 100kpa/s 1.5ms 200kpa/s 2.5ms aluksi ja lähdet sitä hiomaan mikä sopii parhaiten.noi arvot riippuu tosi paljon minkälainen kokoonpano kyseessä on.tps pohjaiseen rikastukseen en ole hirveästi perehtynyt mutta megamanuaali auttaa.

Posted: Wed Aug 08, 2007 18:42
by Hessu
Itselläni on ollut ongelmana että kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä kone pyrkii sammahtamaan heti kun kaasuun koskee ja voimaa on tosi heikosti esim. auton manöveeraamiseen parkkipaikalta tielle. Muuten toimii OK eli ei liene tarvetta varsinaisesti isontaa kiihdytysrikastusta. Ehkä Cold Accel Multtia lisää?

Posted: Wed Aug 08, 2007 19:05
by MrFairlane
http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=16087

Linkki lontoonkielentaitoisille...

Posted: Thu Aug 09, 2007 11:31
by cockjerry
Joo onhan noita tullut hiottua "vähän". Ei kande katella paljoa sitä lambdaa, vaan säätää sen mukaan miten ottaa jengaa.

Mullakin on aika isot rungot koneen kokoon nähden.

TPS accel 100%, eli mappia ei yhtään. Threshold 5.0%/sec

menee tähän tyyliin: (tyhjäkäynti PW 1.8ms)

5.0% - 1.4ms
15.0% - 3.2ms
30.0% - 4.0ms
50% - 6.0ms

Tollanen 50%/sec puukotus on jo niin raju, että sitä tulee aika harvoin käytettyä.

Kunhan ei säädä silleen, että VE-taululla tekee sen rikastuksen.. eli tyhjäkäynnillä 70- 80kPa välillä on joku 20% hyppäys tyhjäkäynti kierroksilla.

Persedyno on mun mielestä kaikista paras alle 2500rpm, siitä ylöspäin saa sitten logistakin selvää.