Elikäs ei oikeen auennut tuo?
Mitäs noi arvot oikeen on ja miten niiden pitäis vaikuttaa?
Tuntuu ,että vaikka sinne laittaa mitä tahansa niin aina menee laihalle kevyesti kaasua lisättäessä!
Kiihdytys rikastuksen säätäminen
Moderator: Masi_K
Mulla on täsmälleen samanlainen ropleema. Tasakaasulla pääsee kyllä eteenpäin, mutta kun vähänkin avaa kaasua lisää, seokset menee laihalle.
Osaisiko joku heittää suuntaa antavaa vinkkiä, miten pääsisi alkuun kiihdytysrikastusten säädössä?
se tässä on positiivista, että sain mopon vihdoin liikkeelle. Nyt se vain pitäisi saada vielä toimimaan järkevästi...
Osaisiko joku heittää suuntaa antavaa vinkkiä, miten pääsisi alkuun kiihdytysrikastusten säädössä?
se tässä on positiivista, että sain mopon vihdoin liikkeelle. Nyt se vain pitäisi saada vielä toimimaan järkevästi...

Make
Kawa GTR 1000 -97
MS V3 (extraefi.co.uk)
MegasquirtnSpark Extra 029t
PLX SM-AFR+DM-5 AFR
Kawa GTR 1000 -97
MS V3 (extraefi.co.uk)
MegasquirtnSpark Extra 029t
PLX SM-AFR+DM-5 AFR
Tismalleen sama tilanne minullakin tällä hetkellä, ei tuo VE-karttakaan ole vielä oikeen kohdallaan mutta kiva olisi kuulla vinkkejä tuohon kiihdytysrikastuksen säätöön. Käytössä on hybrid alpha-n algoritmi ja aika isot läppäkotelot moottorin kokoon nähden, mitenhän olisi paras lähteä säätöjä hakemaan.Make_1 wrote:Mulla on täsmälleen samanlainen ropleema. Tasakaasulla pääsee kyllä eteenpäin, mutta kun vähänkin avaa kaasua lisää, seokset menee laihalle.
Osaisiko joku heittää suuntaa antavaa vinkkiä, miten pääsisi alkuun kiihdytysrikastusten säädössä?
se tässä on positiivista, että sain mopon vihdoin liikkeelle. Nyt se vain pitäisi saada vielä toimimaan järkevästi...
GSX-R1100 -90
jos käytät mappi rikastusta katso että map dot treshold on jossain 60 ja rikastukset 100kpa/s 1.5ms 200kpa/s 2.5ms aluksi ja lähdet sitä hiomaan mikä sopii parhaiten.noi arvot riippuu tosi paljon minkälainen kokoonpano kyseessä on.tps pohjaiseen rikastukseen en ole hirveästi perehtynyt mutta megamanuaali auttaa.
sierra cosworth 2wd MS+edis4
Itselläni on ollut ongelmana että kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä kone pyrkii sammahtamaan heti kun kaasuun koskee ja voimaa on tosi heikosti esim. auton manöveeraamiseen parkkipaikalta tielle. Muuten toimii OK eli ei liene tarvetta varsinaisesti isontaa kiihdytysrikastusta. Ehkä Cold Accel Multtia lisää?
VW T1 -68 MS1 + EDIS
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Joo onhan noita tullut hiottua "vähän". Ei kande katella paljoa sitä lambdaa, vaan säätää sen mukaan miten ottaa jengaa.
Mullakin on aika isot rungot koneen kokoon nähden.
TPS accel 100%, eli mappia ei yhtään. Threshold 5.0%/sec
menee tähän tyyliin: (tyhjäkäynti PW 1.8ms)
5.0% - 1.4ms
15.0% - 3.2ms
30.0% - 4.0ms
50% - 6.0ms
Tollanen 50%/sec puukotus on jo niin raju, että sitä tulee aika harvoin käytettyä.
Kunhan ei säädä silleen, että VE-taululla tekee sen rikastuksen.. eli tyhjäkäynnillä 70- 80kPa välillä on joku 20% hyppäys tyhjäkäynti kierroksilla.
Persedyno on mun mielestä kaikista paras alle 2500rpm, siitä ylöspäin saa sitten logistakin selvää.
Mullakin on aika isot rungot koneen kokoon nähden.
TPS accel 100%, eli mappia ei yhtään. Threshold 5.0%/sec
menee tähän tyyliin: (tyhjäkäynti PW 1.8ms)
5.0% - 1.4ms
15.0% - 3.2ms
30.0% - 4.0ms
50% - 6.0ms
Tollanen 50%/sec puukotus on jo niin raju, että sitä tulee aika harvoin käytettyä.
Kunhan ei säädä silleen, että VE-taululla tekee sen rikastuksen.. eli tyhjäkäynnillä 70- 80kPa välillä on joku 20% hyppäys tyhjäkäynti kierroksilla.
Persedyno on mun mielestä kaikista paras alle 2500rpm, siitä ylöspäin saa sitten logistakin selvää.