Kiihdytys rikastuksen säätäminen

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
wesulius
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Sun Oct 01, 2006 20:58
Location: turku
Contact:

Kiihdytys rikastuksen säätäminen

Post by wesulius »

Elikäs ei oikeen auennut tuo?
Mitäs noi arvot oikeen on ja miten niiden pitäis vaikuttaa?
Tuntuu ,että vaikka sinne laittaa mitä tahansa niin aina menee laihalle kevyesti kaasua lisättäessä!
Make_1
Megasquirttaaja
Posts: 40
Joined: Tue Jul 25, 2006 21:38
Location: Hollola
Contact:

Post by Make_1 »

Mulla on täsmälleen samanlainen ropleema. Tasakaasulla pääsee kyllä eteenpäin, mutta kun vähänkin avaa kaasua lisää, seokset menee laihalle.

Osaisiko joku heittää suuntaa antavaa vinkkiä, miten pääsisi alkuun kiihdytysrikastusten säädössä?

se tässä on positiivista, että sain mopon vihdoin liikkeelle. Nyt se vain pitäisi saada vielä toimimaan järkevästi... :-)
Make
Kawa GTR 1000 -97
MS V3 (extraefi.co.uk)
MegasquirtnSpark Extra 029t
PLX SM-AFR+DM-5 AFR
joop
Megasquirttaaja
Posts: 35
Joined: Sat Oct 29, 2005 2:24
Location: Ylivieska
Contact:

Post by joop »

Make_1 wrote:Mulla on täsmälleen samanlainen ropleema. Tasakaasulla pääsee kyllä eteenpäin, mutta kun vähänkin avaa kaasua lisää, seokset menee laihalle.

Osaisiko joku heittää suuntaa antavaa vinkkiä, miten pääsisi alkuun kiihdytysrikastusten säädössä?

se tässä on positiivista, että sain mopon vihdoin liikkeelle. Nyt se vain pitäisi saada vielä toimimaan järkevästi... :-)
Tismalleen sama tilanne minullakin tällä hetkellä, ei tuo VE-karttakaan ole vielä oikeen kohdallaan mutta kiva olisi kuulla vinkkejä tuohon kiihdytysrikastuksen säätöön. Käytössä on hybrid alpha-n algoritmi ja aika isot läppäkotelot moottorin kokoon nähden, mitenhän olisi paras lähteä säätöjä hakemaan.
GSX-R1100 -90
jannu5
Megasquirt aloittelija
Posts: 16
Joined: Mon Dec 11, 2006 20:57
Location: nurmes

Post by jannu5 »

jos käytät mappi rikastusta katso että map dot treshold on jossain 60 ja rikastukset 100kpa/s 1.5ms 200kpa/s 2.5ms aluksi ja lähdet sitä hiomaan mikä sopii parhaiten.noi arvot riippuu tosi paljon minkälainen kokoonpano kyseessä on.tps pohjaiseen rikastukseen en ole hirveästi perehtynyt mutta megamanuaali auttaa.
sierra cosworth 2wd MS+edis4
Hessu
Megasquirttaaja
Posts: 57
Joined: Sat Feb 26, 2005 7:07
Location: Häijää

Post by Hessu »

Itselläni on ollut ongelmana että kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä kone pyrkii sammahtamaan heti kun kaasuun koskee ja voimaa on tosi heikosti esim. auton manöveeraamiseen parkkipaikalta tielle. Muuten toimii OK eli ei liene tarvetta varsinaisesti isontaa kiihdytysrikastusta. Ehkä Cold Accel Multtia lisää?
VW T1 -68 MS1 + EDIS
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

http://www.msextra.com/viewtopic.php?t=16087

Linkki lontoonkielentaitoisille...
cockjerry
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 422
Joined: Mon Nov 28, 2005 10:23

Post by cockjerry »

Joo onhan noita tullut hiottua "vähän". Ei kande katella paljoa sitä lambdaa, vaan säätää sen mukaan miten ottaa jengaa.

Mullakin on aika isot rungot koneen kokoon nähden.

TPS accel 100%, eli mappia ei yhtään. Threshold 5.0%/sec

menee tähän tyyliin: (tyhjäkäynti PW 1.8ms)

5.0% - 1.4ms
15.0% - 3.2ms
30.0% - 4.0ms
50% - 6.0ms

Tollanen 50%/sec puukotus on jo niin raju, että sitä tulee aika harvoin käytettyä.

Kunhan ei säädä silleen, että VE-taululla tekee sen rikastuksen.. eli tyhjäkäynnillä 70- 80kPa välillä on joku 20% hyppäys tyhjäkäynti kierroksilla.

Persedyno on mun mielestä kaikista paras alle 2500rpm, siitä ylöspäin saa sitten logistakin selvää.
Post Reply