Page 1 of 1

MAP letkua, Innovaten suojaus

Posted: Thu Nov 23, 2006 19:35
by V740
Käykö MAP letkuksi 4mm kirkas pehmeä kumiputki?? vai pitääkö se olla kovaa muovista?


Juu, mulla tulee tuo Innovaten LC-1 "ohjain boxi" konetilaan pitääkö se suojata roiskeilta esim. jollain pellillä? Kestääkö? ei riitä muuten tuo lambdan johto peltisarjan kollektoriin...

Posted: Thu Nov 23, 2006 21:03
by Supa^
Olettaisin että pehmee putki antaa hieman periksi imupaineella, puhumattakaan jos on ahdinta koneessa. Mutta varma tästä en ole. Itellä tulee imusarjasta 4mm bensaletku nimellä myytyä letkua, eli jokin punos sisällä. Suht jäykkää. Kabiinin puolella se muuttuu festonin pneumatiikkaletkuksi joka on melkosen jäykkää. Siitä se sitten menee pikaliittimellä megaruutan boksin läpi. Hyvin on toiminu ainaki vaparikonees :D

LC-1 pitäisi olla roiskevesitiivis mutta itte asentaisin sen kuitenkin mahdollisimman suojaan. Ja senverran kannattaa kanssa katsoa jos tulee lähelle pakosarjaa ettei se pääse lämpee kauheest.

Posted: Thu Nov 23, 2006 21:24
by V740
Supa^ wrote:Olettaisin että pehmee putki antaa hieman periksi imupaineella, puhumattakaan jos on ahdinta koneessa. Mutta varma tästä en ole. Itellä tulee imusarjasta 4mm bensaletku nimellä myytyä letkua, eli jokin punos sisällä. Suht jäykkää. Kabiinin puolella se muuttuu festonin pneumatiikkaletkuksi joka on melkosen jäykkää. Siitä se sitten menee pikaliittimellä megaruutan boksin läpi. Hyvin on toiminu ainaki vaparikonees :D

LC-1 pitäisi olla roiskevesitiivis mutta itte asentaisin sen kuitenkin mahdollisimman suojaan. Ja senverran kannattaa kanssa katsoa jos tulee lähelle pakosarjaa ettei se pääse lämpee kauheest.

Joo tuota ajattelinkin, että jos se antaa periksi...Mistä nuita pneumatiikka letkuja ja pikaliittimiä saa?? Miten tuo kovaputki pysyy MAP anturin "päällä" pitääkö se varmistaa jollakin... täälläpäin ei ole oikein paikkaa mistä voisi kysyä...

Posted: Thu Nov 23, 2006 21:40
by Supa^
No toi pneumatiikkaletku ei oo niin jäykkää sentään, se menee tosi tiukasti ton 4barin mapin letkulähdön päälle. "normaalissa" 2,5barin mapissa oli vissiin isompi tuo letkulähtö.
Tossa kuva mun setupista. 4barin mappi ja vapari, en tiiä miks se piti laittaa :lol: No on ainaki varaa tulevaisuuteen sit.

Tuo pneumatiikkaletku tuli otettua koululta ja pikaliitin tilattua muistaakseni Elfalta. Tapoja on monia...

Posted: Fri Nov 24, 2006 8:16
by ArttuH
Olisin vahvasti sitä mieltä, että se on ihan sama joustaako MAPin letku enemmän tai vähemmän. Sillä ei ole mitään vaikutusta MAPilla näkyvään paineeseen. Letkussa oleva ilma aiheuttaa todennäköisesti enemmän vaimennusta kuin letkun joustaminen. Ja monesti käytetään vielä jotain ylimääräistä vaimenninta (bensansuodatin tms.) tasaamaan tyhjäkäynnin painevaihteluita, sen rinnalla ei paljon letkun joustot tunnu. Sen verran jämäkkää letkun pitää tietysti olla, että se ei mene luttuun alipaineella.