Käykö MAP letkuksi 4mm kirkas pehmeä kumiputki?? vai pitääkö se olla kovaa muovista?
Juu, mulla tulee tuo Innovaten LC-1 "ohjain boxi" konetilaan pitääkö se suojata roiskeilta esim. jollain pellillä? Kestääkö? ei riitä muuten tuo lambdan johto peltisarjan kollektoriin...
MAP letkua, Innovaten suojaus
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 108
- Joined: Wed Jan 04, 2006 15:54
- Location: Vihti, 8.1 -> ViestiR Riihimäki...
Olettaisin että pehmee putki antaa hieman periksi imupaineella, puhumattakaan jos on ahdinta koneessa. Mutta varma tästä en ole. Itellä tulee imusarjasta 4mm bensaletku nimellä myytyä letkua, eli jokin punos sisällä. Suht jäykkää. Kabiinin puolella se muuttuu festonin pneumatiikkaletkuksi joka on melkosen jäykkää. Siitä se sitten menee pikaliittimellä megaruutan boksin läpi. Hyvin on toiminu ainaki vaparikonees 
LC-1 pitäisi olla roiskevesitiivis mutta itte asentaisin sen kuitenkin mahdollisimman suojaan. Ja senverran kannattaa kanssa katsoa jos tulee lähelle pakosarjaa ettei se pääse lämpee kauheest.

LC-1 pitäisi olla roiskevesitiivis mutta itte asentaisin sen kuitenkin mahdollisimman suojaan. Ja senverran kannattaa kanssa katsoa jos tulee lähelle pakosarjaa ettei se pääse lämpee kauheest.
Supa^ wrote:Olettaisin että pehmee putki antaa hieman periksi imupaineella, puhumattakaan jos on ahdinta koneessa. Mutta varma tästä en ole. Itellä tulee imusarjasta 4mm bensaletku nimellä myytyä letkua, eli jokin punos sisällä. Suht jäykkää. Kabiinin puolella se muuttuu festonin pneumatiikkaletkuksi joka on melkosen jäykkää. Siitä se sitten menee pikaliittimellä megaruutan boksin läpi. Hyvin on toiminu ainaki vaparikonees
LC-1 pitäisi olla roiskevesitiivis mutta itte asentaisin sen kuitenkin mahdollisimman suojaan. Ja senverran kannattaa kanssa katsoa jos tulee lähelle pakosarjaa ettei se pääse lämpee kauheest.
Joo tuota ajattelinkin, että jos se antaa periksi...Mistä nuita pneumatiikka letkuja ja pikaliittimiä saa?? Miten tuo kovaputki pysyy MAP anturin "päällä" pitääkö se varmistaa jollakin... täälläpäin ei ole oikein paikkaa mistä voisi kysyä...
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 108
- Joined: Wed Jan 04, 2006 15:54
- Location: Vihti, 8.1 -> ViestiR Riihimäki...
No toi pneumatiikkaletku ei oo niin jäykkää sentään, se menee tosi tiukasti ton 4barin mapin letkulähdön päälle. "normaalissa" 2,5barin mapissa oli vissiin isompi tuo letkulähtö.
Tossa kuva mun setupista. 4barin mappi ja vapari, en tiiä miks se piti laittaa
No on ainaki varaa tulevaisuuteen sit.
Tuo pneumatiikkaletku tuli otettua koululta ja pikaliitin tilattua muistaakseni Elfalta. Tapoja on monia...
Tossa kuva mun setupista. 4barin mappi ja vapari, en tiiä miks se piti laittaa

Tuo pneumatiikkaletku tuli otettua koululta ja pikaliitin tilattua muistaakseni Elfalta. Tapoja on monia...
Olisin vahvasti sitä mieltä, että se on ihan sama joustaako MAPin letku enemmän tai vähemmän. Sillä ei ole mitään vaikutusta MAPilla näkyvään paineeseen. Letkussa oleva ilma aiheuttaa todennäköisesti enemmän vaimennusta kuin letkun joustaminen. Ja monesti käytetään vielä jotain ylimääräistä vaimenninta (bensansuodatin tms.) tasaamaan tyhjäkäynnin painevaihteluita, sen rinnalla ei paljon letkun joustot tunnu. Sen verran jämäkkää letkun pitää tietysti olla, että se ei mene luttuun alipaineella.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85