MAP letkua, Innovaten suojaus

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
V740
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Sun Mar 19, 2006 20:37

MAP letkua, Innovaten suojaus

Post by V740 »

Käykö MAP letkuksi 4mm kirkas pehmeä kumiputki?? vai pitääkö se olla kovaa muovista?


Juu, mulla tulee tuo Innovaten LC-1 "ohjain boxi" konetilaan pitääkö se suojata roiskeilta esim. jollain pellillä? Kestääkö? ei riitä muuten tuo lambdan johto peltisarjan kollektoriin...
Supa^
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 108
Joined: Wed Jan 04, 2006 15:54
Location: Vihti, 8.1 -> ViestiR Riihimäki...

Post by Supa^ »

Olettaisin että pehmee putki antaa hieman periksi imupaineella, puhumattakaan jos on ahdinta koneessa. Mutta varma tästä en ole. Itellä tulee imusarjasta 4mm bensaletku nimellä myytyä letkua, eli jokin punos sisällä. Suht jäykkää. Kabiinin puolella se muuttuu festonin pneumatiikkaletkuksi joka on melkosen jäykkää. Siitä se sitten menee pikaliittimellä megaruutan boksin läpi. Hyvin on toiminu ainaki vaparikonees :D

LC-1 pitäisi olla roiskevesitiivis mutta itte asentaisin sen kuitenkin mahdollisimman suojaan. Ja senverran kannattaa kanssa katsoa jos tulee lähelle pakosarjaa ettei se pääse lämpee kauheest.
V740
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Sun Mar 19, 2006 20:37

Post by V740 »

Supa^ wrote:Olettaisin että pehmee putki antaa hieman periksi imupaineella, puhumattakaan jos on ahdinta koneessa. Mutta varma tästä en ole. Itellä tulee imusarjasta 4mm bensaletku nimellä myytyä letkua, eli jokin punos sisällä. Suht jäykkää. Kabiinin puolella se muuttuu festonin pneumatiikkaletkuksi joka on melkosen jäykkää. Siitä se sitten menee pikaliittimellä megaruutan boksin läpi. Hyvin on toiminu ainaki vaparikonees :D

LC-1 pitäisi olla roiskevesitiivis mutta itte asentaisin sen kuitenkin mahdollisimman suojaan. Ja senverran kannattaa kanssa katsoa jos tulee lähelle pakosarjaa ettei se pääse lämpee kauheest.

Joo tuota ajattelinkin, että jos se antaa periksi...Mistä nuita pneumatiikka letkuja ja pikaliittimiä saa?? Miten tuo kovaputki pysyy MAP anturin "päällä" pitääkö se varmistaa jollakin... täälläpäin ei ole oikein paikkaa mistä voisi kysyä...
Supa^
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 108
Joined: Wed Jan 04, 2006 15:54
Location: Vihti, 8.1 -> ViestiR Riihimäki...

Post by Supa^ »

No toi pneumatiikkaletku ei oo niin jäykkää sentään, se menee tosi tiukasti ton 4barin mapin letkulähdön päälle. "normaalissa" 2,5barin mapissa oli vissiin isompi tuo letkulähtö.
Tossa kuva mun setupista. 4barin mappi ja vapari, en tiiä miks se piti laittaa :lol: No on ainaki varaa tulevaisuuteen sit.

Tuo pneumatiikkaletku tuli otettua koululta ja pikaliitin tilattua muistaakseni Elfalta. Tapoja on monia...
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Olisin vahvasti sitä mieltä, että se on ihan sama joustaako MAPin letku enemmän tai vähemmän. Sillä ei ole mitään vaikutusta MAPilla näkyvään paineeseen. Letkussa oleva ilma aiheuttaa todennäköisesti enemmän vaimennusta kuin letkun joustaminen. Ja monesti käytetään vielä jotain ylimääräistä vaimenninta (bensansuodatin tms.) tasaamaan tyhjäkäynnin painevaihteluita, sen rinnalla ei paljon letkun joustot tunnu. Sen verran jämäkkää letkun pitää tietysti olla, että se ei mene luttuun alipaineella.
Arttu
GSX1100 -85
Post Reply