Ei anna kipinää, UUDET ONGELMAT,vika post.MSnS-E & bosch
Moderator: Masi_K
Ei anna kipinää, UUDET ONGELMAT,vika post.MSnS-E & bosch
Elikkä tohon omaani oon nyt asentamassa MSnS-E V2.2 boardia. kaikki menny nappiin paitsi nyt hallin toiminta. Oon lukenut ja searchilla hakenut läpi kaikki asiaan liittyvät topicit, ja ymmärtääkseni ainakin anturi toimii nyt oikein. Anturi kytketty PIN 24.
Elikkä signaalista mitattuna yleismittarista antaa 0.06-0.08v, ja kun triggeri tulee kohdalle, menee alas 0v. Tuota ei mega vaan taida huomata, kun RPM mittari kokoajan punaisena jne. Milläs sais toimiin?
Piirilevylle téhty muutokset entisen omistajan toimesta (ajanut samalla setupilla: samat anturit, ja FIdle=Spark output A)
Olen siis käyttämässä Time based settingsejä alkup. jakajalla ja time based systeemillä.
Elikkä signaalista mitattuna yleismittarista antaa 0.06-0.08v, ja kun triggeri tulee kohdalle, menee alas 0v. Tuota ei mega vaan taida huomata, kun RPM mittari kokoajan punaisena jne. Milläs sais toimiin?
Piirilevylle téhty muutokset entisen omistajan toimesta (ajanut samalla setupilla: samat anturit, ja FIdle=Spark output A)
Olen siis käyttämässä Time based settingsejä alkup. jakajalla ja time based systeemillä.
Last edited by Supra^ on Thu Nov 23, 2006 21:39, edited 2 times in total.
Minkälainen Hall sinulla on ? Minkä kytkennän mukaan olet Hallin kytkenyt: http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html tai
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... tm#hallV22
Petteri
http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... tm#hallV22
Petteri
ArttuH wrote:Noista signaalitasoista päätellen sulla ei ole ylösvetovastusta signaalille. Hall-anturit on yleensä "maadoittavia" eli ainoastaan kytkee signaalin maahan tai jättää "ilmaan". Eli kokeileppa kytkeä vaikka 1 kilo-ohmin vastus signaalipiuhasta 12V:iin.
ok, näin teen. Ilmottelen illalla miten kävi. Pari pientä kysymystä vielä.
1. Onko toi 7-pin BOSCH 139 boksi dwelliä ohjaava/mitkä dwell-settingsit pitää olla?
2. Käytänkö nyt sit spark output inverted vai en?
DODII! Sehän toimii!
Nyt sellanen pieni kysymys, että toi LED 18 palaa kokoajan himmeenä, ja kun triggeri osuu kohilleen niin se vilahtaa nopeasti maksimiloistolla ja menee sitte pimeeks hetkeks, jonka jälkeen se taas palaa himmeenä. Onko kauheen kriittinen asia, vai voiko tän kanssa elää? antaa kuitenkin oikeat rpm signaalit jne.
Fan/output vetää kans jotain omaa settiä vihreänä megatune-ikkunassa, "flicker" taitaa olla oikea sana kuvaamaan tuota.
Nyt sellanen pieni kysymys, että toi LED 18 palaa kokoajan himmeenä, ja kun triggeri osuu kohilleen niin se vilahtaa nopeasti maksimiloistolla ja menee sitte pimeeks hetkeks, jonka jälkeen se taas palaa himmeenä. Onko kauheen kriittinen asia, vai voiko tän kanssa elää? antaa kuitenkin oikeat rpm signaalit jne.
Fan/output vetää kans jotain omaa settiä vihreänä megatune-ikkunassa, "flicker" taitaa olla oikea sana kuvaamaan tuota.
eikös se ollut sellainen varoitusvalo se fan/output, jos se vilkkuu, eli silloin kaikki ei ole kunnossa (ei tarvitse olla mitään vakavaa, joku ristiriita vain joissakin asetuksissa riittää jo tuon vilkkumisen syyksi)Supra^ wrote:DODII! Sehän toimii!
Ei siinä boksissa mun mielestä mitään vilku jos konffattu pieleen. Jos on stimu niin siinä näkee bensapumpun lähdön vilkkuvan tai autossa itse pumppu menee jatkuvasti päälle ja pois. Ja toikin vain silloin kun sytkälähdöt tms asetukset on konffattu jotenkin ristiin. Tosin tällöin auto ei edes käynnisty. Noitten ledien kirkkauteen en ota muuten kantaa, paitsi että jotain kirkkauseroja noissa ledien toiminnassa on ainakin jos konffattu vakiotoiminnoille. Msefillä oli aiheesta joskus myös juttua eikä asiaa ole tarkemmin kai koskaan tutkittu. Tarkoitan siis nyt lähtöjä led18 & 19 eli kylmäkäynti ja kiihdytyspumppu. Eipä sillä väliäkään jos muuten toimii kuten pitää.
Mitä tohon Fan/Outputtiin tulee niin kannattaa katsoa mitä on sinne megatuneen syötetty fan controllin ja outputtien kohdalle...
Mitä tohon Fan/Outputtiin tulee niin kannattaa katsoa mitä on sinne megatuneen syötetty fan controllin ja outputtien kohdalle...
Tiara Kit Car - MsnS-E
risu wrote:Ei siinä boksissa mun mielestä mitään vilku jos konffattu pieleen. Jos on stimu niin siinä näkee bensapumpun lähdön vilkkuvan tai autossa itse pumppu menee jatkuvasti päälle ja pois. Ja toikin vain silloin kun sytkälähdöt tms asetukset on konffattu jotenkin ristiin. Tosin tällöin auto ei edes käynnisty. Noitten ledien kirkkauteen en ota muuten kantaa, paitsi että jotain kirkkauseroja noissa ledien toiminnassa on ainakin jos konffattu vakiotoiminnoille. Msefillä oli aiheesta joskus myös juttua eikä asiaa ole tarkemmin kai koskaan tutkittu. Tarkoitan siis nyt lähtöjä led18 & 19 eli kylmäkäynti ja kiihdytyspumppu. Eipä sillä väliäkään jos muuten toimii kuten pitää.
Ne on kaikki turhat konffattu offille ettei tulis mitään. No mut jos noin toimii ni ei sillä väliä.
Nyt jos viel sais vastaukset noihin kahteen kyssään ni uskaltais lyödä koneen tulille.
Dodii, seuraavaa ongelmaa pukkaa! Ei lyö kipinää, mistä pitäs lähtee tuota tutkimaan? Puolasta ei ole sen kummemmin tietoa, mutta miten sen mittaan? siinä on vaan + ja - ja tietysti itse puolanjohdolle paikka. Miten tuo ylipäätänsä pitää kytkeä?
Nyt kytkettynä niin että plussalle tulee 12V kokoajan kun virta on päällä, ja maadoittaa kun sytkäboksi käskee. Pitäiskö kokeilla räpsiä maihin sitä MS-boksin pin 30:lta tulevaa piuhaa ja kattoo antaako kipinää?
Nyt kytkettynä niin että plussalle tulee 12V kokoajan kun virta on päällä, ja maadoittaa kun sytkäboksi käskee. Pitäiskö kokeilla räpsiä maihin sitä MS-boksin pin 30:lta tulevaa piuhaa ja kattoo antaako kipinää?
Seuraavaa ongelmaa... Ostin uuden puolan ja juotin uuden transistorin Q3, ni sain pensapumpun toimiin, ja kipinääkin se anto kun kokeiltiin. Nyt pari päivää myöhemmin se ei enää annakkaan kipinää kun kokeiltiin. Puola on OK, antaa kipinää kun päästää maadoituksen. Sytkäboksi paskana?
Megasta dwell asetukset fixed duty ja 75%, näin luki että pitää olla tuon 137:n kanssa kun se säätää ite ne latausajat?
helppiähelppiä
Megasta dwell asetukset fixed duty ja 75%, näin luki että pitää olla tuon 137:n kanssa kun se säätää ite ne latausajat?
helppiähelppiä

Nojoo, autosta otettu savut. Veikattiin että ois fidlen darlington trankku paskana (siellä oli siis tuollainen TIP122, 2N2222A:n sijaan, jostain ihmeen syystä). Vaihdettiin se samanlaiseen TIP122:een, ei auttanut, joten juotin piuhan suoraan LED17 miinukseen ja käytin sitä ulostulona, hyvin toimii, mutta toimiiko kauan?