Tällä hetkellä siis ajossa
- C16XE (1.6 16v vapari) Mantzelin imusarjalla, kevennetyllä vauhtipyörällä, 2" putkistolla ym. pienempiä muutoksia.
- MSNS extra v2.2 -levyllä
- LM1815
- FAE 33180, vai mikä se nyt olikaan, lisätty imuilman lämpöä mittailemaan.
- Muut anturit auton alkuperäisiä.
- Alkuperäinen 4-johtoinen tyhjäkäyntisäädin on vammautettu. Eli se on poistettu ja tilalle tungettu erkkarilla tiivistetty 13mm hylsy.

- Tulossa nakutusanturille piiri, ja vaihtovalo.
- Mega ja alkuperäinen ecu vaihdettavissa helposti muutaman liittimen vaihdolla. Johdotukset tehty suoraan alkuperäisen boksin johtosarjaan.
- Alkuperäinen puolapaketti on valmiiksi vahvistettu, joten ei tarvita mitään komponentteja väliin, ja sitä voi ohjata suoraan 5v signaalilla led 17 ja led 19 lähdöistä. Erittäin yksinkertainen toteuttaa, että jos joku etsii hyvää waste spark puolaa, niin tämän koneen yksikkö voisi olla hyvä valinta. Taitaa tosin Motonetissäkin olla satasen paikkeilla hinta.
Trigger angle taitaa olla nyt 36 asteen paikkeilla, mikä ei anna mahdollisuutta valtaviin ennakoihin, mutta toisaalta ei niitä tunnu tarvitsevankaan. Trig A=14 ja B=44, ja pyörä on alkuperäinen 60-2. En ole kyllä varma pitäisikö noiden triggereiden olla yhtä hammasta ennemmin, mutta toimii joka tapauksessa näinkin. Spark output = inverted.
Sytkän säädöt eivät vielä ole täysin kohdillaan. Paljoa enempää ei ilman dynoa saa kyllä säädettyäkään. Aika vähän tuntuu kone kärsivän ennakkoa kuormittaessa.
Kylmäkäynnistys on tällä hetkellä sellainen 5 minuutin jännitysnäytelmä, kun tyhjäkäyntiä ei voi säätää. Noin 80% varmuudella koneen saa käyntiin monien yskimisten kautta oikealla kaasun käytöllä. Ja voi sitä riemua jos auto sattuu sammumaan kylmänä risteykseen

Hankaluuksia projektissa oli oikeastaan kahdessa kohtaa, ja molemmat ihan omasta huolimattomuudesta kiinni. Ensin oli stimulaattorissa pientä vikaa. Kierroslukua ei saanut näkyviin muutaman juovan katkaisun unohduttua. Toinen ongelma oli saada autossa kierrosluku näkyviin. Syynä oli lopulta vain kiireessä väärälle puolelle lm1815 -piiriä kytketty johto. Itselläni ei mitään suuria elektroniikka-alan kykyjä ole, joten siihen nähden projekti onnistui hyvin. Tätä foorumia selaamalla löytyi apu lähes kaikkeen.
Viime kesänä 1/4 mile meni 15.97, että jospa siitä saisi ensi kesänä ilmamassamittarin poistamisen ja megan säätämisen jälkeen vaikka kaksi kymmenystä pois, niin olisin tyytyväinen. Jos ei muuten niin kevennetään koppaa lisää
