mistä reley board?

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
zhakal
Megasquirttaaja

mistä reley board?

Post by zhakal »

juu elikkäs kyselis että mistä olette ostaneet tollaisia vai oletteko vaan käyny teettääs jossain firmas? tarttis saada semmonen ja oon koittanu löytää mutta ei sitten millään. ei missään myytäs rakennus sarjaa? ainut minkä löysin ni oli kuvat piirilevystä.
http://www.bgsoflex.com/mspower/mspower_LayoutV1.2.pdf
j-k
Kokenut Megasquirttaaja

Post by j-k »

Tuonhan tekee itse kun kopsaa kalvolle ja valottaa.. Siistisin kyllä ensin tuota :shock:
zhakal
Megasquirttaaja

Post by zhakal »

j-k wrote:Tuonhan tekee itse kun kopsaa kalvolle ja valottaa.. Siistisin kyllä ensin tuota :shock:
mutta missä jos ei itsellä ole mahollisuutta?
risu
Himopostaaja

Post by risu »

extrakoodilla ois hyvä ottaa huomioon sytkäpuolen tarpeet myös, jos käyttää megaa pelkkään bensanohjaukseen niin toi relay-board toimii ihan hyvin.
Tiara Kit Car - MsnS-E
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja

Post by JesseT »

Aika harva taitaa mitään relayboardia käyttää. Melkein helpompaa johdottaa releet ja sulakkeet suoraan ilman mitään levyjä.
risu
Himopostaaja

Post by risu »

Johdottamiseen menee tosin myös puol päivää kun ajatuksella ja huolella tekee. Relay-board tekee kytkemisestä suoraviivaisempaa kun aivot voi jättää narikkaan.

Mulla meni vissiin pari päivää ku tein koneen ja megan sähköt alusta uusiks omaan rauhalliseen tahtiini. Aika paljon aikaa kun vertaa siihen 8h mitä meni kanta-ajoneuvon tarkistuskatsastusta edeltäneenä yönä väännettyihin koko auton kaikkiin sähköihin kaasarikoneella. Siinä meniki johtoa rullatolkulla.

Ainiin, kannattaa myös piirtää kaikki kytkennät paperille ennen kytkemistä ja säilyttää ne jälkikäteen, noita ei kytkentöjä muista ulkoa kuitenkaan enää vuosien päästä.
Tiara Kit Car - MsnS-E
cortna
Kokenut Megasquirttaaja

Post by cortna »

itse johdotin noin 10:nessä tunissa

diyautotunelta tilasin johto sarjan ilman liittimiä

johdot ovat eri värisiä ja johdoissa lukee minne menee
tps,iat,mat.jne jotta ei tartte vuosien päästä muistella

http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... -p-32.html

tuolta löytty Relay Board
risu
Himopostaaja

Post by risu »

Kyllä ne anturien piuhat aina näkee mistä ne menee, ainakin itse käytän aina eri värisiä johtoja mikäli mahdollista. Lähinnä tarkotin tota rele-sulakevyyhtiä.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Post Reply